مخالفت فیفا با میزبانی ایران از تیم ملی عراق / شکایت عراقی‌ها به دادگاه عالی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,فیفا

فیفا با درخواست عراق برای انتخاب ایران به عنوان میزبان بازی‌هایش در انتخابی جام جهانی مخالفت کرده اما فدراسیون فوتبال عراق هم هم‌چنان تاکید دارد که این تصمیم را نخواهد پذیرفت و به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا برگزاری هرگونه بازی بین المللی در عراق را به خاطر جنگ و ناامنی که در این کشور وجود دارد منع کرده است. تیم ملی فوتبال عراق به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه یافته و با عربستان در یک گروه قرار گرفته است اما با توجه به محرومیت از سوی فیفا نمی‌تواند در خاک خود برابر حریفان صف آرایی کند و به همین خاطر هم فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت که ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خود انتخاب کند تا هواداران این تیم به راحتی بتوانند خود را به ورزشگاه‌های ایران برسانند و از تیم محبوب خود حمایت کنند.

اما فدراسیون فوتبال عربستان در ادامه جنجال سازی‌های خود اصرار دارد که در خاک ایران به میدان نخواهد رفت و از هرگونه راهکاری استفاده می‌کند تا عراقی‌ها را از تصمیم خود منصرف کند و همین باعث شده است تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با یک چالش جدیدتری روبرو شود.

یحیی کریم عضو فدراسیون فوتبال عراق در گفت و گویی که با سایت عربی الکوره داشت گفت که فیفا با درخواست فدراسیون فوتبال عراق برای انتخاب ایران به عنوان میزبان بازی‌هایش در انتخابی جام جهانی مخالفت کرده است، اما او هم‌چنان تاکید دارد که عراق چنین تصمیمی را قبول نخواهد کرد.

او گفت: فیفا رسما با درخواست میزبانی بازی‌های ما در ایران مخالفت کرده است و از فدراسیون فوتبال عراق خواسته است تا کشور جدیدی را برای میزبانی خود انتخاب کند.

عضو فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد: ما به چنین تصمیمی اعتراض داریم و شکایت خود را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد. اگر فیفا دوباره با اعتراض ما مخالفت کند که دادگاه عالی داوری ورزش شکایت می کنیم و همه تلاش خود را به کار می گیریم تا این ظلم را از میان برداریم.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------