پژمان بازغی: باید به دنبال اکران فیلم‌های ایرانی در سر تا سر دنیا باشیم



اخبارفرهنگی,اخباربازیگران,پژمان بازغی

هر فیلم باید پخش‌کننده خارجی قوی داشته باشد تا بتواند اکران سراسری بگیرد.

 به گزارشباشگاه خبرنگاران، پژمان بازغی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص راه‌های ارزآوری به کشور از طریق ساخت فیلم‌های سینمایی گفت: اصل قضیه این است که باید روند وقوع این اتفاق به بخش خصوصی واگذار شود تا پس از آن بتوانیم بازارمان را قوی کنیم و این موضوع تحقق نمی‌یابد جز اینکه در این راستا هزینه‌هایی را انجام دهیم تا بتوان از پس غرفه‌های گران‌خارج  از کشور بر آمد.
 
وی در پاسخ به این سوال که برخی از پخش‌کننده‌های خصوصی در ماهیت آدم‌های دولتی مسئولیت آن را بر عهده دارند، بیان کرد: بسیاری از پخش‌کننده‌ها هستند که ماهیت اصلی آنها خصوصی است و از هزینه‌ شخصی خود برای ارزآوری و بردن فیلم‌های ایرانی به بازار جهانی استفاده می‌کنند و به حق به اندازه توانشان کار خواهند کرد.
 
این بازیگر در تحلیل این موضوع که مشکل سینمای ما این است که در سطح دنیا سینمای فراوانی برای پخش آثار ایرانی وجود ندارد، اظهار داشت: قانون هر کشوری فرق می‌کند. هر فیلم باید پخش‌کننده خارجی قوی داشته باشد تا بتواند اکران سراسری بگیرد. ما باید به دنبال این موضوع باشیم نه اینکه در کشور خودمان صورت مسئله را پاک کنیم.
 
این بازیگر درباره جداسازی جشنواره جهانی و داخلی فیلم فجر تصریح کرد: در این زمینه کار بسیار خوبی انجام شد؛ چرا که جشنواره جهانی شخصیت مستقل به خود گرفت و از طرفی فضا برای فیلمسازانی که آثارشان به هر دلیلی به جشنواره ملی نرسید، باز شد تا بتوانند فرصت بیشتری برای عرض‌اندام پیدا کنند.
 
بازغی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص آخرین فعالیت سینمایی‌اش خاطرنشان کرد: همین چند روز پیش بازی در فیلم «شاخ کرگدن» به کارگردانی محسن محسنی نسب را به پایان رساندم. البته بخشی از سکانس‌های آن در بلغارستان باقی مانده که فکر نمی‌کنم ارتباطی به نقش من داشته باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------