کدام شانزده بازیکن، آقای جلالی؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,جلالی

در پی صحبتهای مجید جلالی در نشست مطبوعاتی بازی استقلال ،پاسخی به ادعای حضور 16 بازیکن از تیم های پایه سایپا به دست ما رسیده است .

به گزارش ورزش سه، مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال سایپا، در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی سایپا و استقلال، با دلی پر حرفهای زیادی زد. یکی از آن حرفها، بازی دادن شانزده بازیکن از رده های پایه در تیم فوتبال بزرگسالان سایپا بود. ادعایی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

واقعا چند بازیکن؟
در دو فصل گذشته، مجموعا دوازده بازیکن از تیم های پایه سایپا، در ترکیب تیم در لیگ برتر به میدان رفته اند. این بازیکنان شامل مهدی ترابی، محمدرضا اخباری، کاوه رضایی، علیرضا علیزاده، بهمن سالاری، ماهان رحمانی، علی قلی زاده، باقر نیاری، علی شجاعی، محمد علی نژاد، محمد سلطانی مهر و امین جوادی بوده اند. نکته بسیار قابل تامل اینکه تنها 5 بازیکن آخر این لیست در دوره مربی گری آقا معلم برای اولین بار برای سایپا به میدان رفته اند و بقیه نفرات این لیست، در فصول قبل تر نیز در لیگ برتر به میدان رفته بودند.

در میان این 5 بازیکن نیز باقر نیاری در فصل قبل تنها در دو بازی و مجموعا کمتر از ده دقیقه به میدان رفته و هیچ نام و اثری از او در این فصل تیم سایپا به چشم نمی خورد. همچنین نیاری، شجاعی، سلطانی مهرو جوادی بیش از 5 سال در تیم های پایه سایپا عضویت داشته و تمام این بازیکنان در رده های سنی مختلف عضو تیم ملی فوتبال ایران بوده اند. محمد علی نژاد نیز در این فصل و با تست ابتدای فصل به عضویت تیم امید سایپا در آمده و در لیست تیم بزرگسالان سایپا قرار گرفته است.

استراتژی باشگاه یا توان آقا معلم؟
باشگاه هایی مانند سایپا، فولاد و ... در زمره باشگاه های بازیکن ساز فوتبال ایران قرار دارند. در اکثر قریب به اتفاق تیم  های لیگ برتر، دست پرورده این باشگاه ها یافته می شود. علاوه بر این، باشگاه سایپا در دو فصل قبل و به دلیل مشکلات اقتصادی گروه سایپا که به دلیل تحریم های صنعت خودروسازی به وجود آمده بود، کمترین بودجه در طول فعالیت خود را دریافت نمود و به همین دلیل سیاست اصلی مدیریت وقت باشگاه مبتنی بر استفاده هر چه بیشتر از دست پرورده های سایپا قرار گرفت. با همین سیاست بود که با بودجه هایی کمتر از 5 و 6 میلیارد در دو فصل، تیم فوتبال سایپا توانست به عنوان یکی از کم هزینه ترین تیم های لیگ برتر و با استفاده حداکثری از توان تیم های پایه خود، رتبه قابل قبولی را کسب نماید و جوانان خوبی را به فوتبال ایران معرفی نماید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------