برانکو حساب کی‌روش را نکرده بود/ منصوریان راز پرسپولیس را فاش کرد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,منصوریان

سرمربی تیم فوتبال نفت برای پیروزی برابر پرسپولیس از روی دست کی‌روش کپی کرد و البته پس از سفر به آلمان و دوره مربیگری تتمریناتش را هم عوض کرد تا نفت را از حال و روزی که داشت نجات دهد.

به گزارش مهر، حتی بدبین‌ترین هواداران پرسپولیس هم تصور نمی‌کردند که پرسپولیس با دو گل خورده و بدون گل زده بازی را واگذار کند آنهم در حالی که بیست و یک هفته بود که پرسپولیس نباخته بود و ۳۵ بازی بود که در همه بازی‌ها گل زده بود.

اما چگونه این اتفاق رخ داد و از کدام راه منصوریان توانست پرسپولیس را با این نتیجه شکست بدهد؟ منصوریان خودش کد می دهد آنجا که می گوید: «می ایستم و مبارزه می کنم، فرار کار ترسوهاست. اگر ببازی می گویند باخته و فرار کرده است. در کَت من نمی رود که فرار کنم. از کی‌روش یاد گرفته ام که مبارزه کنم.»

منصوریان مدتی دستیار کی‌روش بود، او در محافل خصوصی همیشه از قدرت روحی و روانی کی‌روش به نیکی یاد می‌کند و می‌گوید این کار را از کی‌روش یاد گرفته است، به زعم او کی‌روش بهترین مربی در مسائل روحی و روانی است، اما وقتی به سیستم بازی نفت و البته حرف او که گفته بود: «از روی بازی ایران با آرژانتین کپی برداری کردم» نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که روش بازی نفت هم شبیه به تیم کی‌روش در جام جهانی بود.

در واقع سیستم بسته دفاعی، بازی درگیرانه و دونده، عدم اجازه نفوذ به همه بازیکنان و حرکت رو به جلو در لحظه‌های خاص همه شبیه به بازی تیم ملی ایران مقابل آرژانتین بود. کی‌روش در واقع نقشه راه را به منصوریان نشان داده بود که مقابل تیمی که از تیم تو قوی‌تر است باید چگونه بازی کنی. شاید باید گفت منصوریان آنجا بازی را برد که قبول کرد تیمش ضعیف‌تر از پرسپولیس است و اگر بخواهد مقابل این تیم بازی کند حتما شکست خواهد خورد مثل همه باشگاه‌های دیگری که مقابل پرسپولیس بازی فیزیکی را فراموش کردند و به سادگی مقابل پرسپولیس باختند.

با این وجود پیروزی بر پرسپولیس با دیدن بازی ایران و آرژانتین و یا کپی کردن بازی تیم ملی در جام جهانی ممکن نیست. این موضوع به آنجا برمی‌گردد که منصوریان به آلمان رفت و دوره مربیگری دید. از همان روز به بعد منصوریان تمریناتش را تفکیک کرد، دفاع جدا، حمله جدا. اتفاقا از همان روز نفتی که در نیمه دوم جدول بود و ستاره هایش را فروخته بودند دوباره اوج گرفت و امروز ممکن است حتی سهمیه آسیایی هم بگیرد.

مدافعان  زیر نظر مربیان کار دفاعی کردند و مهاجمان هم زیر نظر مربیان خط حمله، منصوریان مربیان را به خط کرده بود و کار تخصصی انجام داد تا روزی که لازم بود هافبکها با درگیری فیزیکی هافبک های پرسپولیس را از بازی خارج کنند و خودشان هم خارج شوند و به این ترتیب نفت تقریبا موقعیت گل به بهترین خط حمله لیگ نداد و در نهایت دو گل هم زد. این پروسه ای بود که منصوریان طی کرد تا به این نقطه رسید.

شاید باید گفت که منصوریان راه شکست دادن پرسپولیس را به مظلومی و کل لیگ نشان داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------