استقلال 3 نماینده پرسپولیس هیچ!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

در تاریخ لیگ برتر آرش برهانی با زدن 81 گل برای تیم فوتبال استقلال بهترین گلزن برای یک تیم نه تنها در لیگ برتر بلکه در تمام ادوار لیگ بوده است.

به گزارش ورزش سه، آرش برهانی که 81 گل برای استقلال زده 34 گل هم در ادوار گذشته برای پاس به ثمررسانده بود. به جز او مهدی رجب زاده هم با گلزنی مقابل پدیده ٨١ گله شد.

10 گلزن برتر تاریخ لیگ برتر البته در یک تیم به قرار ذیل هستند.

1-آرش برهانی:81 گل زده است، در حال حاضر 32 ساله است، سابقه 9 ساله حضور در استقلال را دارد و با زدن 20 گل در سال 87 سابقه آقای گلی را هم دارد. او برای پاس هم 34 گل در لیگ به ثمررسانده بود.

2-مهدی رجب زاده: برای تیم فوتبال ذوب آهن ٨١ گل در لیگ برتر زده که البته یک گل او نیز در مرحله پلی آف لیگ برتر بوده که در این جدول قید نشده است.
رجب زاده در سال 85 با 17 گل مشترک با اولروم آقای گل لیگ شد، او برای فجر شهید سپاسی هم 24 گل در مسابقات فوتبال لیگ برتر زده است، رجب زاده در حال حاضر 37 ساله است.

3-جلال رافخایی: برای ملوان 73 گل در لیگ برتر زده است و 5 گل هم برای ذوب آهن زده است، در سال 91 با زدن 19 گل، آقای گل لیگ برتر بود ضمن این که او یکی از بهترین پنالتی زنان تاریخ لیگ برت بوده که بعدها در آماری دیگر به آن خواهیم پرداخت! او 32 ساله هم هست.

4-رضا عنایتی: برای استقلال 59 گل در مسابقات فوتبال لیگ برتر زده است، البته او با 143 گل برای همه تیم‌هایش یک رکورد استثنایی را در تاریخ لیگ برتر زده است، عنایتی 40 ساله است.


5-عماد رضا: او برای سپاهان در تاریخ لیگ 59 گل به ثمر رسانده است، عماد رضا که در حال حاضر 34 ساله است، در حالی بهترین گلزن سپاهان در لیگ برتر است که برای فولاد و شاهین بوشهر هم گلزنی کرده است، عمادرضا در سال 88 هم با 19 گل آقای گل مسابقات فوتبال لیگ برتر شد.


6-کریم انصاری فر: او در سال 90 برای سایپا آقای گل لیگ و در سال 93 آقای گل در تراکتور شد اما او با 55 گل آقای گل همه ادوار باشگاه سایپا است، کریم در حال حاضر 26 ساله است و در یونان بازی می‌کند، چه بسا اگر در ایران بود همین حالا از مرز 100 گل مجموع هم گذشته بود!


7-ادینیو: برای مس کرمان 55 گل زده است اما با تیم فوتبال تراکتورسازی آقای گل مسابقات فوتبال لیگ برتر شده است، او تنها خارجی تاریخ لیگ برتر ماست که نه تنها یک بار بلکه 2 بار از مرز 20 گل در یک فصل گذشته است. ادینیو که در حال حاضر 33 ساله است خارج از ایران فعال است.

8-محرم نویدکیا: بازیکن تیم فوتبال سپاهان که در ادوار لیگ برتر 42 گل برای تیمش زده است و البته به جز سال 81 که 12 گل برای سپاهان زد در ادوار دیگر هیچ وقت گل‌های بسیاری نزده اما رمز حضور این ستاره 34 ساله بازی ساز در جمع بهترین گلزنان تداوم مثال زدنی است.


9-سیاوش اکبرپور: بازیکن تیم استقلال که 42 گل به ثمررسانده است برای تیم‌های سپاهان، فجر سپاسی و تراکتور هم گل زده است اما در استقلال علیرغم این که همیشه مهاجم مکمل عنایتی و برهانی بوده و هیچ وقت مهاجم نوک نبوده،42 گل زده است، سیاوش اکبر پور علیرغم داشتن تنها 32 سال فوتبال را کنار گذاشته است.

10-ابراهیم توره: سومین خارجی این فهرست که در 2 سال حضور در تیم سپاهان 36 گل برای این تیم به ثمررسانده است، ابراهیم توره بین همه مردان فوق بهترین آمار میانگین را برای یک تیم دارد.

***گلزنان دیگر این فهرست به قرار ذیل هستند:
11-رضا نوروزی،34-فولاد
-محمدرضا خلعتبری-34 ذوب آهن
-آرش برهانی،34 پاس
-هادی اصغری،34 راه آهن
15-محمدرضا خلعتبری،33 سپاهان
16-رسول خطیبی،32 سپاهان
17-فریدون فضلی،31 صبا
18-فریدون فضلی،30 استقلال اهواز
-ادموند بزیک،30 سپاهان
-جواد کاظمیان،30 پرسپولیس
21-کریم باقری،29 پرسپولیس
22-رضا عنایتی،28 ابومسلم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------