دادگان: کفاشیان و عواملش فوتبال را از تعلیق نترسانند/ من به این سه گزینه رای سفید می‌دهم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,دادگان

رییس سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل می‌گوید سه نامزد انتخابات ریاست این فدراسیون می‌دانند تحمل فشار مدیریت فدراسیون، کار دشواری برای هر یک از آنهاست.

محمد دادگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی‌اش از انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: اگر مصاحبه‌های سه نامزد ریاست فدراسیون فو‌تبا‌ل را بخوانید می‌بینید که آنها می‌گویند اگر فلانی و فلانی می آمدند در انتخابات شرکت نمی‌کردم. این حرف نشان می‌دهد که آنها می‌دانند این کار خارج از توانمندی‌شان است و می‌دانند شاید تحمل بار سنگین فوتبال کشور را نداشته باشند و تنها به خاطر این که سوار بر موج ایجاد شده شوند در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شما عضو مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل بودید به کدام گزینه رای می‌دادید، گفت: اگر عضو مجمع بودم رای من در این انتخابات سفید بود. مجمع هم اگر دلش برای فو‌تبا‌ل می‌سوزد باید موجودی این سه گزینه را ببیند. آنها نباید بعد از انتخابات بگویند که از سر اجبار و فشار به فلان گزینه رای دادند. آنها شاید گزینه‌های خوبی برای پست‌های دوم و سوم باشند، اما برای ریاست فدراسیون چنین وضعی ندارند.

دادگان در پاسخ به این سوال که یعنی فکر می‌کنید مدیریت کفاشیان در فو‌تبا‌ل دوران بهتری نسبت به دوران مدیریتی هر یک از این سه نامزد خواهد بود، گفت: نباید فراموش کنیم که فو‌تبا‌ل ما را کفاشیان به این روز انداخت، اما اگر او 70 درصد عامل ویرانی این فو‌تبا‌ل بود هر یک از این سه نامزد موجود می‌دانند که وضعیت بهتری پیش‌رو نخواهند داشت.

وی همچنین درباره صحبت‌های اخیر امیر عابدینی که اعضای مجمع در جلسه حاضر شوند و دست به دست هم دهند تا رییس بعدی کارش را انجام دهد، گفت: عابدینی تنها یک رای دارد و اعضای مجمع نیز فردا نمی‌توانند اگر به کسی رای دهند منکر آن رای شوند. دادن رای بسیار مهم است، اما به نظر من بهترین رای به این سه نامزد رای سفید است.

دادگان به نقش وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ورزش ما پنج چالش به نام‌های کمیته ملی المپیک، فدراسیون فو‌تبا‌ل، فدراسیون کشتی، استقلال و پر‌سپولیس دارد و وزارت این احساس را دارد که ممکن است در آینده نباشند و براین اساس در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل اعمال نظر جدی نمی‌کند. به همین خاطر است که یکی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان که قبلا با یکی از این نامزدها در باشگاهی تهرانی کار می‌کرده اصرار دارد که انتخابات در زمان موعد برگزار شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که ورود وزارت ورزش و جوانان به انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل می‌تواند دخالت دولت در فو‌تبا‌ل تلقی شود و تبعات بعدی گریبان فو‌تبا‌ل ایران را بگیرد، گفت: کفاشیان و عواملش مدام می‌گویند فیفا و تعلیق، اما من به شما اطمینان می‌دهم که فیفا تنها موقعی به مساله‌ای ورود می‌کند که ببیند دولت جلوی پیشرفت و توسعه فو‌تبا‌ل را می‌گیرد، ولی اگر ببیند یک دولت جلوی تضعیف شدن یک فو‌تبا‌ل را گرفته هیچ‌گاه دخالت نمی‌کند. نباید مردم و هو‌اد‌ا‌ران را مدام از فیفا بترسانیم و بگوییم تعلیق می‌شویم. فیفا اگر قصد دخالت داشت وقتی یک دبیر کل و دو نایب رییس بر خلاف نظر رییس فدراسیون تحمیل شدند، دخالت می‌کرد اما همانطور که گفتم در این طور مواقع فیفا دخالتی نمی‌کند.

دادگان با اشاره به مصاحبه چند وقت پیش کفاشیان که در آن تاج را نیروی امنیتی خوانده بود مدعی شد: هر سه نامزد فدراسیون فو‌تبا‌ل از چهره‌های منتسب به نهاد‌های نظامی هستند. می‌بینیم که همین نیروها در تراکتورسازی دخالت کردند و تیمی که با امیر قلعه‌نویی نتایج خوبی گرفته نمی‌تواند تماشاگری را جذب کند. اینها مشکلات فو‌تبا‌ل ایران است و با حضور این سه نامزد وضعیت مطلوب‌تری نسبت به حال ایجاد نخواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------