آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

جزئیات برنامه برانکو برای آینده پرسپولیس / واکنش به جدایی سوشا



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,برانکو

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از نایب قهرمانی تیمش در لیگ پانزدهم به تشریح برنامه‌هایش برای فصل آینده پرداخت و گفت: از فردا آنالیز بازیکنان برای مشخص شدن ورودی و خروجی‌ها را شروع می کنیم.

به گزارش مهر، برانکو ایوانکوویچ که اواخر فصل چهاردهم هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را گرفت با وجود اینکه در ابتدای لیگ پانزدهم نتایج خوبی با این تیم نگرفت اما در نهایت کارش برای قهرمانی به روز آخر کشید و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان با پرسپولیس نایب قهرمان لیگ شد.

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس که سابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران را نیز دارد یک روز پس از نایب قهرمانی تیمش در لیگ پانزدهم در نشست خبری رودرروی خبرنگاران نشست.

از همه دوستان تشکر می کنم
برانکو در ابتدای صحبت هایش گفت: از همه دوستان به خاطر کار مشترکی که با ما داشتید، تشکر می کنم. با توجه به اینکه فصل تمام شده است، به عنوان دوست و همکاران خودمان پاسخگوی سئوالات شما هستم.

احساس قهرمانی می کنیم
وی افزود: فصل خیلی خوبی داشتیم و کارهای بسیار خوبی انجام شد. قهرمانی را با استقلال خوزستان تقسیم کردیم چرا که آنها با تفاضل گل قهرمان شدند. با وجود اینکه رسما قهرمان نشدیم ولی احساس قهرمانی داریم. این احساس را هواداران پرشور و با غیرتمان به ما دادند که در کل فصل از ما حمایت کردند.

هواداران قویترین یار پرسپولیس بودند
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: هواداران ما یکبار دیگر نشان دادند قویترین یار ما هستند. از حمایتهای هواداران در لحظات حساس و زیبا تشکر می کنم. وقتی می گویم احساس قهرمانی داریم فقط به خاطر آنهاست چون آنها مهمترین مسئله در فوتبال هستند و همه برای آنها کار می کنیم.

طاهری هم قدم های خوبی برداشت
برانکو تصریح کرد: باید از آقای طاهری هم تشکر کنم که در طول فصل قدمهای خوبی برداشتند از سازماندهی باشگاه گرفته تا ثبات مالی نسبتا خوبی که تا به حال انجام شده است. طاهری تلاش خوبی کرد برای ایجاد شرایط مناسب در تیم و همچنین آکادمی باشگاه. طبیعی است که این یک پروسه ادامه دار است و باید تلاش کرد.

بازیکنانم فصل درخشانی پشت سرگذاشتند
وی خاطرنشان کرد: تشکر و تبریک ویژه ای را هم از بازیکنانم دارم. بازیکنانی که با وجود مشکلات زیادی که داشتیم، فصل درخشان را پشت سر گذاشتند. قطعا بدون تلاش بازیکنان هیچ رضایتمندی نداشتیم.

از روح تیم هم تشکر می کنم
سرمربی پرسپولیس با تقدیر از تمام دست اندرکاران باشگاه و دستیارانش،  یادآور شد: تشکر ویژه ای را هم از روح ویژه تیم یعنی آقای خوردبین دارم.

گل زیاد خوردیم و قهرمان نشدیم
برانکو درباره اینکه آمار نشان می دهد این تیم در خط دفاعی مشکل داشته است، گفت: طبیعی است تیمی که می خواهد قهرمان شود، تمام بخش هایش باید با کیفیت باشد. واقعیت این است که گلهای زیادی می خوردیم. نمی خواهم به طور خاص به بازیکنی اشاره کنم. خط دفاع هم وظیفه دارد که به تیمش کمک کند ولی یکی از دلایل اینکه قهرمان نشدیم این است که گل زیادی خوردیم. این به این شکل پیش آمد. مثلا در بازی گسترش دو گل خوردیم در حالی که تیم حریف موقعیت گل نداشت. بازی دیروز را حساب نمی کنم. شما حق دارید. نباید این همه گل می خوردیم. یکی از دلایل شاید این بود که تیم ما بسیار تهاجمی بود. این ریسکی بود که ما در هر بازی می پذیرفتیم.

فعلا یک قدم بزرگ برداشته ایم
وی درباره برنامه اش برای فصل آینده و حضور در لیگ قهرمانان آسیا با تقویت تیم، گفت: در قراردادی که تمدید کردم، یک هدف مشترک داشتیم و آن این بود که موفقیتمان نه تنها در ایران باشد بلکه یک قدم بزرگ هم در لیگ قهرمانان آسیا برداریم. فعلا یک قدم بزرگ با راهیابی مستقیم به آسیا برداشته‌ایم.

به دنبال تقویت تیم هستیم
برانکو افزود: در مورد تقویت تیم هم باید بگویم هر 6 ماه به دنبال تقویت تیم خواهیم بود. طبیعی است برای جنگیدن در سه جبهه باید تیم تقویت شده و کاملی داشته باشیم و آنطور که شایسته ماست ظاهر شویم. همانطور که کیفیت تیم را بالا می بریم باید بین بازیکنان هم رقابت ایجاد کنیم. این رقابت خودش کیفیت بازیکنان را بیشتر خواهد کرد.

چرا قرارداد این سه بازیکن را تمدید کردید؟
«با توجه به عملکرد ضعیف سوشا مکانی، بابک حاتمی و مهرداد کفشگری این توقع وجود داشت که قرارداد این بازیکنان تمدید نشود. چرا این کار را کردید؟» برانکو در پاسخ به این سئوال خبرنگاران، گفت: با این بازیکنان قرارداد امضا شد چون آنها از قبل در پرسپولیس بودند و به وقت خودشان کمک زیادی کرده بودند. اینها بازیکنان استاندارد تیم بودند. بازیکنانی که متاسفانه در طول فصل مشکلات زیادی داشتند. اگر به خاطر داشته باشید، کفشگری در چند مرحله مصدومیت داشت. حاتمی وقتی روی بهترین فرمش بود مصدوم شد و جایگاهش را در تیم از دست داد. خالقی فر هم همینطور که مصدومیت طولانی داشت و همین اواخر مصدومیتش برطرف شد.

برخی بازیکنان سطح خودشان را بالا بردند
وی ادامه داد: رضا نورمحمدی هم مصدوم شد و لوکا ماریچ جایش را گرفت. طبیعی است همه این بازیکنان خدمات خود را به تیم ارائه کردند و از این بابت از آنها تشکر می کنم. به همین ترتیب بازیکنی مثل انصاری خودش را نشان داد. محسن مسلمان تا حد زیادی سطح بازی اش را بالا برد. علی علیپور که در ابتدا یک بازیکن جوکر (ذخیره) بود تبدیل به بازیکن فیکس شد به طوری که در طول فصل تیم خودش را پیدا کرد و استانداردش را به دست آورد.

بازیکنان ذخیره در حد بازیکنان استاندارد نبودند.
برانکو درباره اینکه تفاوت بازیکنان ذخیره و اصلی زیاد بود و پرسپولیس از این بابت ضربه خورد، گفت: طبیعی است بازیکنانی که بازی نمی کنند، نمی توانند در فرم مشابه بازیکنانی باشند که بازی می کنند. دلایلش همان مصدومیت ها بودند که گفتم. به سادگی نمی شود بعد از مصدومیت به حالت اول برگشت بخصوص در وضعیتی که فرصت بازی های دوستانه زیادی به خاطر فشردگی لیگ نداشتیم. به همین دلیل بازیکنان ذخیره در حد بازیکنان استاندارد نبودند.

هنوز با هیچ بازیکنی صحبت نکرده ایم
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بعضی از بازیکنان پرسپولیس که ابتدای فصل کیفیت لازم را نداشتند و الان خواهان قراردادهای سنگینی از تیم شده اند، تاکید کرد: خوشحالم که تعداد قابل توجهی از بازیکنان جوان ما خوب پیشرفت کردند. این تاییدی بر نحوه کیفیت کار ما و کادر فنی است اما مهمتر از آن تلاش خود بازیکنان است که منجر به پیشرفتشان شده است. در مورد این مسئله که شما گفتید، در جریان نیستم.

 

می دانم که طاهری هم از این موضوع خبر ندارد چون تا الان با هیچکس صحبت نکرده ایم. ما می خواهیم از فردا با فروکش کردن هیجان ها، آنالیزهایمان را شروع کنیم. همه مسائل را من و باشگاه بررسی می کنیم طوری که با رضایت همه کار انجام شود. اینقدر می دانم که بعضی از بازیکنان هنوز قرارداد دارند و قرارداد بعضی ها هم تمام می شود. ادامه همکاری بستگی به توافق باشگاه و بازیکنان دارد.

واکنش به اتفاقات غیرطبیعی
«امسال حوادث غیر طبیعی زیادی در پرسپولیس ایجاد شد مثل فوت هادی نوروزی، دستگیری سوشا مکانی، پنالتی‌های از دست رفته و سایر موارد ولی شما خوب تیم را جمع کردید.» برانکو در این خصوص گفت: واقعیت این است که نتایج و مشکلات غیرمنطقی و غیرطبیعی زیادی داشتیم. مثلا سوشا مکانی سه جلسه ابتدایی لیگ محروم بود و بعد از آن طارمی هم محروم بود. به خاطر اشتباهات داوری که علیه ما بود، پنج داور جریمه شدند یا بازیکن ما به خاطر لب خوانی در تلویزیون محروم شد.

کنایه به سیدمهدی رحمتی
وی بدون نام بردن از مهدی رحمتی و اتفاقات دربی، گفت: بعضی از بازیکنان هم متاسفانه با مربی تیم مقابل درگیر می شوند و بین دو نیمه با بازیکنان حریف مشکلاتی ایجاد می کنند و اتفاقی هم نمی افتد. نمی خواهم به مشکلات دیگر اشاره کنم. مرگ هادی نوروزی یک شوک بزرگ به تیم ما بود ولی روند رو به رشدی داشتیم.

تکلیف سوشا مکانی مشخص شد!
برانکو در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، درباره اینکه آیا امکان جذب یک دروازه بان مطمئن برای سال بعد وجود دارد یا خیر؟ گفت: در هر تیمی دروازه بانها بازیکنان مهمی هستند. اگر الان تیمهای بزرگ دنیا را نگاه کنید، همه به دنبال بهترین دروازه بان هستند. ما واقعا مشکل داشتیم. سوشا واقعا بازیکن حرفه ای است و یک تعصب خاصی هم به تیم دارد ولی متاسفانه حول و حوش این بازیکن اتفاقات زیادی افتاد. او سه بازی اول محروم بود و بعد در بازی با ملوان هم محروم شد. به خاطر آن مشکلات شخصی هم یک مدت کنار تیم نبود ولی انتقادات زیادی علیه سوشا بوده است در حالی که اشتباهاتش حداقل بود. شاید در طول فصل سوشا سه چهار گل مقصر بود مثل بازی با ذوب آهن یا در بازی با نفت می توانست بهتر واکنش نشان بدهد ولی به هر حال عملکرد بازیکنان مورد آنالیز قرار می گیرد.

هنوز هیچ لیستی تهیه نشده است
سرمربی پرسپولیس درباره لیست مازاد این تیم و اینکه باید زودتر به بازیکنانی که نمی خواهد این موضوع را اعلام کند، گفت: می دانم که همه علاقه دارند بدانند چه کسانی از تیم جدا می شوند و چه کسانی وارد تیم خواهند شد. باید تکرار کنم که هنوز هیچ لیستی تهیه نشده است. با هیچ بازیکنی مذاکره نشده است. من امروز با آقای طاهری جلسه داشتم و قرار گذاشتیم که امروز را هم استراحت کنیم تا از فردا آنالیز تیم را شروع کنیم. وقت کافی داریم که بازیکن جدید بگیریم و بازیکنانی که قرار است جدا شوند را مشخص کنیم. اصل کار این است که باید اول بازیکن بیاوریم و بعد ببینیم چه بازیکنی خواهد رفت. نمی توانیم چند بازیکن را رد کنیم و بعد دنبال بازیکن بگردیم.

قرارداد سه بازیکن خارجی تمام شد
وی درباره اینکه مایکل اومانا قرار است چهارشنبه از ایران برود و چطور این بازیکن بدون اعلام لیست خرید و مازاد پرسپولیس از ایران خواهد رفت، گفت: مایکل به کشورش می رود چون قراردادش تمام شده است. فردا صحبتهایمان را با باشگاه انجام می دهیم و اینکه با ایشان چطور مذاکره شود. قرارداد بنگستون و لوکا ماریچ هم تمام شده است.

چرا سیدجلال حسینی را جذب نکردید؟
وی درباره اینکه آیا از عدم جذب بازیکنی مثل جلال حسینی و حفظ بابک حاتمی پشیمان نیستید؟ گفت: باید بگویم که او در دفاع راست بازی می کرد. جلال حسینی دفاع وسط است. پست این بازیکنان یکی نیست. بابک وقتی در اوج آمادگی بود، مصدوم شد. بابک بازیکنی بود که دوست داشتم از او به عنوان دفاع راست و دفاع چپ استفاده کنم.

دیگر در مورد بازیکنان صحبت نمی کنم
دیگر نمی خواهم درباره بازیکنان صحبت کنم. سال گذشته شرایط خاصی بر تیم حاکم بود. سال گذشته نه پول داشتیم نه بازیکن. طاهری خیلی دیر به باشگاه اضافه شد و شرایط خاصی بر تیم حاکم بود ولی باید از او تشکر کنم که توانست وضعیت خوبی را حاکم کند و استارت و شروع خوبی را رو به جلو برداشت.

تازه اول راه هستیم
برانکو تاکید کرد: ما تازه اول راه هستیم چون به طور موازی هم روی بحث ثبات باشگاه کار می کردیم و هم روی بحث انتخاب بازیکن و بستن تیم و همینطور روی نتایج تلاش می کردیم. در این روند بعضی مسائل را راحت کردیم.

مشکلات غیرمالی هم داشتیم
سرمربی پرسپولیس درباره مشکلات مالی باشگاه در لیگ پانزدهم، گفت: به جز عدم پرداخت قراردادها، مشکلات دیگری هم داشتیم مثل بدهی های قبل و شکایت مربی و بازیکنان قبلی که باشگاه را در تنگنا قرار داده بودند. انتظار داریم امسال بهتر و راحت تر کار کنیم.

هدفمان حفظ همبستگی تیم بود
برانکو درباره فوت هادی نوروزی و افزایش همبستگی بازیکنان، گفت: این یکی از وظایف من و کادر فنی است که همبستگی را حفظ کنیم. همانطور که می دانید در نیم فصل فقط لوبانوف را به تیم اضافه کردیم. هدفمان این بود که همبستگی تیم را حفظ کنیم. به خاطر همین، باید در جذب بازیکن دقت کنیم و بازیکنان جدید را به خوبی آنالیز کنیم.

پاسخ به احتمال جذب علیرضا بیرانوند
برانکو درباره احتمال جذب علیرضا بیرانوند و اینکه گفته می شود به دنبال گلرهایی مثل علیرضا حقیقی و رشید مظاهری است، گفت: همانطور که گفتم درباره شخص خاصی صحبت نمی کنم. اولین کارم در ایران وقتی سرمربی تیم ملی بودم و برای انتخاب بازیکنان شروع به کار کردیم، فنایی و برومند دروازه بانهای ما بودند. آن موقع دروازه بان در حد آنها وجود نداشت. وقتی آنها از رقابت حذف شدند میرزاپور و رحمتی آمدند. رحمتی و طالب لو آن موقع جوان بودند. گلرهای دیگر در این سطح نبودند که در تیم بازی کنند.

دروازه بان های ایران را هیچ تیمی در آسیا ندارد
وی تاکید کرد: دروازه‌بانهایی که ایران امروز دارد، فکر می کنم هیچ تیمی در آسیا ندارد مثل مهدی رحمتی، سوشا مکانی، دروازه بان تراکتورسازی (محمدرضا اخباری)، رشید مظاهری، علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند و دیگران. هیچ تیمی در آسیا در این سطح دروازه بان ندارد.

چرا مقابل راه آهن هجومی نبودید؟
برانکو در خصوص بازی با راه آهن، گفت: هیچ وقت به بازیکنان نگفتم که باید این بازی را با 5، 6 گل ببریم. نمی شود این را در فوتبال پیش بینی کرد. ما فیلم بازی استقلال خوزستان با راه آهن را هم نشان دادیم؛ بازی ای که راه آهن با قهرمان امسال در اهواز برابر بود. درست است که استقلال خوزستان روی شروع مجددها سه گل به راه آهن زد. راه آهن حتی سپاهان را برد و فیلم این بازی را به بازیکنانم نشان دادم. به بازیکنان گفتم که دیدار دشواری داریم چون بسته بازی می کند. خودتان هم شاهد بودید راه آهن اکثر دقایق با 10 بازیکن در محوطه جریمه خود خیمه زده بودند. من بازیکنانم را اماده کرده بودم و گفته بودم باید صبور باشید و دقت کنید. آنها منتظر ضد حمله با سه بازیکن خود بودند.

بازیکنانم صبوری لازم را نداشتند
وی افزود: در بازی راه آهن با سپاهان دیدیم که راه آهن بعد از گل به حریف، عقب نشست و دفاعی بازی کرد. هدف اول ما برد بود و بعد از آن افزایش تعداد گل‌ها. بازیکنان ما می خواستند زودتر به گل برسند و آن صبوری وجود نداشت. میل به گل زودهنگام منجر به اشتباهاتی بخصوص در نیمه اول شد که تعویض های سریع بازی و گردش بالای توپ را نداشتیم که این کارها حریف را خسته می کند. ما بعد از گل اول و دوم، می توانستیم گل سوم را هم بزنیم ولی متاسفانه یک مقدار دیر شده بود.

بازی برای علیپور و طارمی سخت بود
برانکو تاکید کرد:  فشار و شوق گل زدن در بازی دیروز ما بالا بود و عملا هیچ گله ای از بازیکنانم ندارم. بازی برای علیپور و طارمی هم سخت بود. فشار و تراکم بالای بازیکنان در محوطه جریمه خود کار را برای آنها دشوار کرده بود. ما همه کاری کردیم، شوت، سانتر، پاسکاری و حتی موقعیت گلزنی هم داشتیم ولی دیر به گل رسیدیم.

واکنش به پیشنهادات خارجی بازیکنان
سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که آیا بازیکنانش پیشنهاد خارجی دارند یا خیر و آیا اجازه جدایی به آنها را می دهد یا خیر، گفت: وقتی تیم خوب بازی کند، طبیعی است که پیشنهادات خارجی هم بیاید. اینجا یک مقدار با مدیربرنامه ها مشکل داریم که همه چیز را همه جوره پیشنهاد می کنند ولی آنچیزی که فکر می کنم برای بازیکنان مهم است اینکه از طریق لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا و همینطور در کنار آن، نمایش خوب در تیم ملی پیشرفت کنند و منتظر پیشنهاد خوب باشند. بازیکنان زیادی هستند که کیفیت دارند و می توانند پیشنهاد داشته باشند.

تفکرات شما شبیه کدام مربی دنیاست
برانکو در پاسخ به این سئوال که تفکراتش به کدام مربی در دنیا شبیه است، تصریح کرد: من 30 سال است که مربی هستم. آنچه که دنبال کرده ام، توسعه و تکامل فوتبال است. من تکامل تیم های بزرگ را دنبال می کنم. این فلسفه کارم است. فوتبال ایران هم در حال تکامل است و هر دوره ای بازیکنان خاص خودش را می طلبد. من هم تلاش می کنم این تکامل را در تیم خودم با بازیکنانی که دارم، ایجاد کنم. در مجموع مدل خاصی ندارم که خودم را با آن مقایسه کنم. الان تیم بارسلونا خیلی موفق است ولی ممکن است به فینال لیگ قهرمان نرود. اتلتیکو مادرید هم روش خاص خودش را دارد ولی من فلسفه خودم را که تکامل فوتبال است، دنبال می کنم.

با روش مناسب ایران بازی می کنیم
وی درباره اینکه سبک بازی پرسپولیس به رئال و بارسلونا شباهت دارد، گفت: ما با دو مهاجم بازی می کنیم ولی رئال و بارسلونا با یک مهاجم. اتلتیکو مادرید هم با دو مهاجم بازی می کند. ما با روشی بازی می کنیم که مناسب ایران باشد.

تمرکزم روی پرسپولیس است نه تیم ملی
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود در قراردادش با باشگاه پرسپولیس بندی مبنی بر جدایی از این تیم در صورت داشتن پیشنهاد از تیم ملی را مطرح کرده است، گفت: کی روش دوست و همکارم است. من احترام زیادی به کار کی روش قائلم. واقعا نمی دانم و از عقبه مشکلات سرمربی تیم ملی با فدراسیون خبر ندارم. به این موضوع هم توجه نکرده ام. تمام تمرکز من روی پرسپولیس و باشگاه است. تنها وظیفه ای که من دارم این است که بازیکنان را برای خدمت به تیم ملی آماده کنم. من و دستیارانم هر روز در حال کار هستیم و موضوع مورد بحث ما هم فوتبال است.امروز قرارداد من برای ثبت در سازمان لیگ به این سازمان می رود و شما می توانید آنرا ببینید. اگر چنین بندی را دیدید، به من هم بگویید.

پاسخ به احتمال حضور کریمی، مهدوی کیا و هاشمیان
برانکو در خصوص احتمال حضور علی کریمی، مهدی مهدوی کیا یا وحید هاشمیان در کادر فنی، گفت: این آقایان از بزرگان فوتبال ایران هستند. هر کدام از این آقایان برنامه های خاص خودشان را دارند. به جای آقای پانادیچ یک کمک دیگر از کرواسی به ایران می آید. جای پانادیچ در این مدت خیلی خالی بود ولی وضعیت اینطور پیش آمد. قرار شده است مهدوی کیا در هامبورگ بماند. علی کریمی هم برنامه های خاص خودش را دارد.

تاثیر حضور بازیکنان 23 سال
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه امسال به بازیکنان زیر 23 سال بازی زیادی نرسید، تاکید کرد: در تیم های اول تا چهارم چند بازیکن زیر 23 سال بازی کردند؟ تیم استقلال خوزستان، استقلال تهران، نفت و ذوب آهن در ترکیب اصلی خود چند بازیکن زیر 23 سال داشتند؟ شاید یک یا دو بازیکن ولی علی علیپور، احمد نوراللهی بازیکنان فیکس ما بودند. میلاد کمندانی سال گذشته 90 دقیقه بازی کرد امسال 350 دقیقه. وحید حیدریه مصدوم بود و به جای او محمد انصاری بازی کرد. رحمتی هم پارسال از تیم جوانان برای دادن تست به تیم بزرگسالان آمد. امیرعباس آیینه چی هم که به تازگی به تیم ما اضافه شده است. تعداد قابل توجهی از بازیکنان ما هم در مرز 23 سال هستند مثل طارمی، رضائیان، مسلمان و احمدزاده. آنها به بهترین سالهای فوتبالشان رسیده اند.

نتوانستم تیم مسن انتخاب کنم
برانکو تاکید کرد: یک روز قبل از بازی با راه آهن خواستیم بازیکنان مسن و جوان با هم بازی کنند ولی نتوانستم یک تیم از بازیکنان مسن تشکیل بدهم چون تعدادشان کمتر بود. مجبور شدم مهدی طارمی را با 24 سال سن در تیم مسن‌ها بگذارم! ولی خب باید تیم را در این بخش هم تقویت کنیم.

بازگشت دو بازیکن به پرسپولیس
وی درباره وضعیت حسین ماهینی و کنعانی زادگان که گفته می شود قرار است فصل بعد در پرسپولیس باشند، گفت: ماهینی و کنعانی زادگان بازیکنان ما هستند و به پرسپولیس بر می گردند. ما آنها را قرضی داده ایم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------