قاتلی که قهرمانی را از چند تیم گرفت / پرسپولیس هم مثل استقلال!



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

بررسی دلایل از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس نه تنها ثابت می‌کند که این تیم برخی قدم‌ها را اشتباه برداشت بلکه نشان‌هایی از تشابه اتفاقی که برای پرسپولیس افتاد با چند تیم دیگر را هم همراه دارد.

به گزارش مهر،پرسپولیس درحالی که تنها یک گام تا جام و قهرمانی لیگ برتر فاصله داشت، آن را از دست داد آن هم درحالی که حریفش راه آهنی بود ته جدولی که می توانست در یک روز خوب به راحتی این تیم را گلباران کند اما چرا؟ برای پاسخ به این پرسش باید از چند ساعت تا چند سال به عقب برگردیم.

تاکتیک برانکو در دربی!
درست یک روز قبل از دربی بود که برانکو دو ستاره باتجربه تر و اثرگذارتر خود را جلوی دوربین ها فرستاد تا در کمال ناباوری بگویند: استقلال از ما قوی‌تر و بالاتر در جدول است، این کار عجیب تا جایی پیش رفت که طارمی گفت: احتمالا استقلال بازی را می‌برد چون ما خوب تمرین نکرده ایم! برانکو با این کار زیرکانه استقلال را باد کرد، نتیجه‌ای بود که پرسپولیس طوفانی در ورزشگاه آزادی به پا کرد و همه چیز را به هم ریخت.

شادی پیشاپیش
تقریبا همه ارکان باشگاه پرسپولیس تصور می‌کردند این تیم قهرمان شده است، در بعد مدیریتی رفتند سراغ سیستم موزائیکی هواداران، مصاحبه‌ها هم چنین وضعیتی داشتند و نشان از این که بازیکنان تصور می‌کنند که قهرمان شده‌اند. حتی برانکوی زبل هم اسیر هیاهوی زیاد هواداران و رسانه‌ها شده بود. او که عادت به این کار نداشت، همسر و دختر خودش را دعوت کرده بود به تهران و جلوی رسانه‌ها با آنها سلفی می‌گرفت و آنها را جلوی خبرنگاران برای مصاحبه گرفتن قرار می‌داد.

هواداران این تیم هم از صبح با غوغا و هیاهو به سمت ورزشگاه رفتند و قبل از بازی سرود قهرمانی سر دادند درحالی که این کار راه آهن را تحقیر می‌کرد و بازیکنان پرسپولیس را هر ثانیه خوش بین‌تر، مغرورتر و البته بی‌صبرتر.

تمرکز پرکشید
پرسپولیسی‌ها در همان ده دقیقه اول متوجه شدند یک جای کار ایراد دارد. آنها با دیوار آهنین راه آهن مواجه شده بودند و نکته اینجا بود که اتفاقا  این راه آهن بود که در مقابل عدم توانایی در خلق موقعیت گل توسط پرسپولیسی‌ها، موقعیت خلق می‌کرد.

با این حال تمرکز آنها بر نمی‌گشت، در واقع تمرکز باید در تمام طول هفته شکل می‌گرفت و شبیه سازی باید در همه شب‌های قبل برای مبارزه در ذهن بازیکنان ترسیم می‌شد نه در میان بازی و درست وسط آن هیاهو.

پرسپولیس اینجا را اشتباه کرد، همینجا را که در دربی دست عمل کرده بود را، برنامه های جشن، پخش کردن پوسترهای پرسپولیس و آرم باشگاه و همه موارد دیگر اشتباه بزرگی بود که جنگجو بودن را از آنها گرفت.

تکرار تاریخ
استقلال این اشتباه را در سال اول لیگ برتر انجام داد. آنها در انزلی روز قبل از بازی اسب سواری کردند و علی پروین هم به آنها قهرمانی را پیشاپیش تبریک گفت تا استقلالی که از ملوان یک مساوی برای قهرمانی لازم داشت شکست خورد.

ذوب آهن هم اسیر همین اشتباه شد، آنها هم در لیگ هشتم برتر، در حالی که با یک برد مقابل فولاد قهرمان می‌شدند، برنامه جشن‌شان را در اصفهان چیدند با همه جزئیات و البته چهار گل خوردند تا استقلال قهرمان شود.

به جای میدان جنگ به عروسی رفتند
شادی پیشاپیش در واقع قاتل قهرمانی هاست چون انرژی جنگ را از بازیکن می گیرد و به این ترتیب فوتبالی که یازده گلادیاتور لازم دارد با یازده نفر که به عروسی آمده اند جابه جا می شوند و اگر تاثیر روحی این موضوع را برای هر بازیکن تنها ده درصد بدانید باید این ده درصد را ضرب در یازده کنید که با عدد بزرگی مواجه خواهید شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------