آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

گفت‌وگو با سیدمحمد موسوی; دیگر مثل گذشته خوب نیستیم



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,موسوی

اکثر بازیکنان تیم‌ملی والیبال مصدوم هستند لوزانو سخت‌گیر نیست پاداش‌هایی که قولش را دادند، ‌پرداخت نکردند به پرسپولیسی بودنم افتخار می‌کنم

تیم‌ملی والیبال ایران تا چند روز دیگر باید در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کند. این حضور درصورتی است که تیم‌ملی والیبال ٢ بازی تدارکاتی با فرانسه برگزار کرد و در هردو بازی شکست خورد. ازسوی دیگر لوزانو مربی آرژانتینی تیم‌ملی آنچنان که باید تا این لحظه نتوانسته انتظارات را برآورده کند. درکنار این مسأله مصدومیت‌های متوالی نیز مزید برعلت شده تا خیلی‌ها بابت آینده بلندقامتان ایران ابراز نگرانی کنند. محمد موسوی، مدافع روی تور تیم‌ملی والیبال اعتقاد دارد بازیکنان از روزهای اوج خود دور هستند و سخت است به شرایط خوب برگردند. گفت‌وگوی «شهروند» با موسوی را در ادامه می‌خوانید:


دو شکست در بازی دوستانه با فرانسه خیلی از اهالی والیبال را نگران کرد. ظاهرا تیم‌ملی شرایط خوبی ندارد...
چند وقتی است که ما شرایط خوبی را دنبال نمی‌کنیم. این دو بازی هم به همین منوال پیش رفت و عملکرد جالبی نداشتیم. نوسان در تیم‌ملی بیداد می‌کند. در قسمت‌هایی از بازی با فرانسه عملکرد خوبی داشتیم و در مقاطعی بسیار ضعیف ظاهر شدیم. اتفاقاتی رخ داد تا شیرازه تیم ما از هم بپاشد؛ نمی‌دانستیم که باید چه عملکردی ارایه دهیم. فکر می‌کنم اعتماد به نفسمان به اندازه قبل نیست و از آن کاسته شده است. البته این دو بازی به اندازه کافی کمک‌مان کرد تا از شرایط تمرینی خارج و به شرایط مسابقه وارد شویم. ضمن این‌که دو بازی دیگر با ژاپن داریم که می‌تواند به آینده تیم کمک کند.


شرایط کنونی ناامیدکننده نیست؟
قبول دارم نتایج خوبی کسب نکردیم. حقیقتا خود من و سایر بازیکنان هم نگران هستیم و اعتقاد داریم عملکردمان جالب نبوده است. نمی‌توانیم چیزی را توجیه کنیم؛ قطعا در جایی کم‌کاری کرده‌ایم که اینگونه نتیجه گرفتیم اما تلاش‌مان را بیشتر می‌کنیم.


شما درحالی به فرانسه باختید که باید در رقابت‌های انتخابی المپیک هم با تیم‌هایی از این سطح مواجه شوید. چه تدبیری اندیشیده‌اید؟
حریفان اصلی ما در مسابقات ابتدایی فرانسه و لهستان نیستند. در مرحله اول حریف‌های ما آسیایی هستند و البته تیم‌ملی کانادا نیز حضور دارد. تیم‌های آسیایی و تیم کانادا از لحاظ فنی یک سر و گردن از تیم فرانسه و به‌ویژه تیم‌های اروپایی پایین‌تر هستند. البته اعتقاد من این است که نباید تیم‌های دیگر را دست‌کم بگیریم. اکنون فرانسه بهترین تیم دنیاست و روی این موضوع شکی نیست اما ما هم مقابل این تیم شرایط قبلی خودمان را نداشتیم.


تو یکی از بازیکنان باتجربه تیم ایران هستی. از زمان حضور لوزانو تیم‌ملی چقدر تغییر کرده است؟
بعد از باخت مقابل فرانسه چند روزی را با خودم درگیر بودم. خودم را بازخواست کردم تا ببینم چرا این اتفاق افتاده است. تنها چیزی که به ذهنم رسید، این بود که اعتماد به نفسمان را از دست داده‌ایم. ما دارای بازیکنانی هستیم که می‌توانند به‌طورکلی شرایط یک بازی را تغییر دهند اما در این مسابقه‌ها این‌گونه نبود.


مشکل مصدومیتت رفع شد؟
خداراشکر مشکل من حل شد اما اکثر بازیکنان ما با مصدومیت روبه‌رو هستند. بسیاری از ما در این ١٠‌سال دچار مصدومیت‌هایی شده‌ایم که به آن توجه نکردیم و امروز گریبانمان را گرفته است. شخصا هیچگاه این زمان را نداشتم که به آسیب‌دیدگی‌ام توجه و آن را درمان کنم. همواره نیاز بوده که باشیم و خدمت کنیم.


اگر شرایط تیم‌ملی را با‌ سال گذشته مقایسه کنیم، فکر می‌کنی شرایط بهتر شده یا دچار افت شدید؟
قابل مقایسه نیست.‌ سال قبل آمریکا را در تهران ٢بار با نتیجه ٣ بر صفر شکست دادیم، لهستان را بردیم و روسیه را در دو بازی مغلوب کردیم اما زمانی که به ژاپن رفتیم، تیم ما به‌طورکلی به هم ریخت. ما فقط در یک تورنمنت کاری که باید انجام می‌دادیم را نتوانستیم صورت دهیم. درباره امسال هم نمی‌‌‌توانم با قاطعیت صحبت کنم اما تلاش‌مان را می‌کنیم.


درست است که می‌گویند لوزانو خیلی سخت‌گیر است؟
من هم در ابتدا فکر می‌کردم که لوزانو انسان سخت‌گیری باشد اما این‌گونه نیست. اتفاقا انسان بَشاشی است.


لوزانو چه تفاوت‌هایی با ولاسکو و کواچ دارد؟
سبک هر مربی با مربی دیگر تفاوت دارد. لوزانو هم شرایط تمرینی متفاوتی را برای بچه‌ها ایجاد کرده است. دیسیپلین خاص خودش را دارد.


ظاهرا مسئولان فدراسیون والیبال حمایت‌های خوبی از تیم‌ملی به عمل‌ آورده‌اند. درست است؟
بله ما مشکل حمایت و امکانات نداریم. اوضاع تیم خوب است. فدراسیون والیبال اسپانسرهای خوبی دارد و از وضع مالی خوبی برخوردار است. خلاصه وضع فدراسیون سکه است.


پاداش‌هایی که به شما قول داده بودند، پرداخت کردند؟
خیر، پرداخت نشده است. اسپانسر‌ها به هیچ عنوان با بازیکنان رابطه‌ای ندارند. به ما قول‌هایی داده بودند اما به هیچ‌کدام عمل نکردند.


خودت فکر می‌کنی تیم والیبال ایران به المپیک صعود می‌کند؟
هیچ ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. دیدید که ما‌ سال پیش در یک بازی برتر آمریکا را شکست دادیم اما در بازی دیگری به استرالیا باختیم. نوسان در تیم ما بیداد می‌کند. اگر به ثباتی که نیاز داریم برسیم، می‌توانیم این اطمینان را داشته باشیم که حتی روی سکو هم برویم. ویژگی‌ای که المپیک دارد، این است که شما می‌توانید با یک یا دوبازی خوب روی سکو بروید، البته قرعه خوب هم تاثیرگذار است.


از بحث والیبال که بگذریم، قبلا گفته بودی پرسپولیسی هستی. از عدم قهرمانی تیم محبوبت ناراحت   نیستی؟
من فکر می‌کنم همین که از پایین جدول تا صدر خودشان را رساندند، یک افتخار برای پرسپولیس محسوب می‌شود. پرسپولیس امسال کار بزرگی را انجام داد. من خوشحال بودم، به این دلیل که لیگ امسال هیجان زیادی داشت و دو تیم تهرانی دوش‌به‌دوش هم تا آخرین لحظه پیش رفتند. من افتخار می‌کنم پرسپولیسی‌ام و پرسپولیس را دوست دارم و همه این موضوع را می‌دانند. بازیکنان اسطوره پرسپولیس قابل مقایسه با استقلال نیستند.
  

در تیم شما مهدوی، غلامی و سعید معروف استقلالی هستند. با آنها هم سر این موضوع کری می‌خوانی؟
بساط کری‌خوانی در تیم‌ملی والیبال به راه است و این کار را انجام می‌دهیم. برای عادل و مهدوی کری می‌خوانیم. شهرام (محمودی) هم پرسپولیسی است و با هم این کار را انجام می‌دهیم.

 

اخبار ورزشی - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------