آمار معنادار یک "پرسپولیسی" که به خاطرش باید اشک بریزد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,پرسپولیس

درگيري‌هاي مكاني در زندگي شخصي‌اش درست بعد از بازي با برگشت با پديده در هفته شانزدهم اوج گرفت و باعث شد او براي مدتي طولاني از ميادين دور بماند.

به گزارش بانک ورزش، اين روزها همه جا حرف از سوشا مكاني است؛ گلري كه در بازي با نفت تهران روي اولين موقعيت جدي تيم حريف يك گل بد خورد، پايه‌هاي شكست تيمش را چيد و البته كمي بعدتر با پوششي نامتعارف سر تمرينات سرخپوشان حاضر شد تا جنجالي تازه بسازد. در حال حاضر خیلی‌ها سوشا را مقصر اصلی از دست رفتن قهرمانی می‌دانند. با این همه در مورد مکانی يك نكته جالب وجود دارد؛ اينكه آمار اين بازيكن قبل و بعد از ماجرايي كه در زندگي شخصي‌اش اتفاق افتاد، واقعا دگرگون شد. به بيان ديگر، شايد سوشا در آغاز ليگ پانزدهم به آن اندازه كه امروز مورد ملامت قرار مي‌گيرد بد نبوده، اما بعد از بازداشت و آزادي موقتش به شكل عجيبي دچار افت شد و حالا كارش به جايي رسيده كه شايد بايد جمع كند و براي هميشه برود.


نزول فاحش

درگيري‌هاي مكاني در زندگي شخصي‌اش درست بعد از بازي با برگشت با پديده در هفته شانزدهم اوج گرفت و باعث شد او براي مدتي طولاني از ميادين دور بماند. حتي خيلي‌ها بر اين باورند كه نمايش بحث‌برانگيز سوشا در مشهد هم ناشي از آغاز حاشيه‌هاي پرونده او بوده كه البته تا آن زمان هنوز علني نشده بود. به هر حال سوشا تا قبل از آن ماجرا در 12بازي به مدت 1080دقيقه براي سرخپوشان به ميدان رفت. در اين 12مسابقه، مكاني تنها 8گل دريافت كرد كه ميانگين يك گل خورده در هر 135دقيقه را براي او نشان مي‌داد. گلر شماره يك سرخپوشان در آن مقطع در 6بازي، يعني نيمي از مسابقاتي كه به ميدان رفت كلين‌شيت كرد و موفق به بسته نگه داشتن دروازه خودش شد.

 

بعد از آن اتفاقاتي كه براي سوشا رخ داد، پرسپوليسي‌ها الكساندر لوبانف را جذب كردند و در 4مسابقه به او بازي دادند، اما گل بدي كه اين سنگربان ازبك از سايپا خورد، باعث شد سوشا كه مشكلش به طور موقت حل شده بود به قفس توري قرمزها برگردد. از آن زمان به بعد مكاني در 6مسابقه به مدت 510دقيقه براي پرسپوليس به ميدان رفت. او در اين تايم، 6گل دريافت كرد كه معدل نااميدكننده يك گل خورده در هر 85دقيقه را نشان مي‌دهد. تازه انصاف اين است كه خطاي پنالتي اين گلر روي حميد علي‌عسگر كه منجر به اخراج او در اواسط بازي با سياه‌جامگان شد را هم در فهرست گل‌هاي خورده خود سوشا ثبت كنيم كه در آن صورت كارنامه او باز هم بدتر مي‌شود. با اين حال حتي بدون در نظر گرفتن آن شاهكار كذايي هم آمار نشان مي‌دهد سوشا قبل از اتفاقاتي كه در زندگي خصوصي‌اش رخ داد، در برابر دريافت هر گل به طور متوسط 50دقيقه بيشتر مقاومت مي‌كرده است. شايد با ادامه آن روند، الان پرسپوليس قهرمان شده بود و مكاني هم از همين حالا شماره يك فصل بعد سرخپوشان را در اختيار خودش مي‌ديد، اما افسوس كه بي‌احتياطي‌هاي بازيكناني نظير او، خيلي چيزها را خراب مي‌كند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------