آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

افزایش سهمیه صعود به لیگ‌برتر قطعی می‌شود!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,قلعه نویی

افزایش سهمیه صعود 2.5 تیم یا سه تیم از لیگ یک به لیگ برتر در فصل آتی قطعی می شود.

به گزارش ورزش سه، در گذشته به اشتباه صعود دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر با 18 تیمی شدن دسته اول امضاء و مصوب شد در حالی که در هیچ یک از لیگ های حرفه ای صعود از دسته پا ئین تر به دسته بالاتر به دو تیم ختم نمی شود و در بیشتر کشورها صعود 2.5 تیم یا 3 تیم است.

فریبرز محمود زاده، مسئول برگزاری لیگ یک کشور که دیروز هم در این باره صحبت کرده بود، بار دیگر گفت: « طرح افزایش صعود 2.5 تیم یا سه تیم به لیگ برتر تهیه شده و به زودی در اختیار اعضای هیئت رئیسه قرار خواهد گرفت تا در مورد آن بحث و تصمیم گیری کنند. تصویب این طرح موازین با قوانین حاکم بر فوتبال حرفه ای است و از همه مهمتر سبب سرمایه گذاری بیشتر تیم های دسته اولی برای صعود به لیگ برتر می شود و شور و شوق بیشتری را در لیگ یک ایجاد می کند. از همه مهمتر هم اکنون در لیگ برتر 16 تیم و در لیگ یک 18 تیم حضور دارند و اگر قرار به صعود دو تیم باشد کمی از عدالت و انصاف به دور است. همان طور که شما هم اشاره کردید در کشورهای توسعه یافته که فوتبال به صورت حرفه ای اداره می شود سهمیه صعود از دسته اول به لیگ برتر بیش از دو تیم است. ما علاقمند هستیم سهمیه صعود سه تیم باقی بماند تا بازی پلی آف هم برگزار نگردد. به اعتقاد ما بازی پلی آف یک بازی نابرابر است به خصوص که تیم های دسته اولی قادر به استفاده از بازیکن خارجی نیستند.

باید به این نکته هم اشاره کنم افزایش سهمیه صعود از دو تیم به 2.5 یا 3 تیم باعث ایجاد انگیزه در لیگ یک می شود و از آنجایی که لیگ یک زیر بنای فوتبال باشگاهی است رقابت با جذابیت خاصی دنبال می شود که این در نهایت به سود فوتبال ملی و باشگاهی است.»

جالب اینکه امیر عابدینی، عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر هم پیش تر گفته بود به سود فوتبال باشگاهی است که سهمیه صعود از دسته اول به لیگ برتر سه تیم باقی بماند.

یکی از بهترین اقدامات فدراسیون فوتبال در سال های اخیر که در یک پروسه چند ساله انجام شده کاهش تیم های حاضر در لیگ یک از 28 تیم به 18 تیم و در یک گروه بوده که باعث بالا رفتن سطح کیفی بازی ها و هم چنین خروج بازیکنانی بی کیفیت شده است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------