نظری: مدیران استقلال، پرسپولیسی‌اند!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,نظری

معاون سابق باشگاه استقلال حملات تندی را علیه مسئولان و کادرفنی این تیم بر زبان آورد.

علی نظری جویباری که در میانه فصل پانزدهم لیگ برتر آبی پوشان تهرانی رابه دلیل اختلاف با مدیران باشگاه ترک کرد، دلایل ناکامی های استقلال در فصل گذشته را شرح داد . اودر گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت های جالبی انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

یک دقیقه هم نخوابیدم
باور کنید از دیشب که فینال جام حذفی را از دست دادیم، یک دقیقه خواب به چشمم نرفته است. اعصابم بهم ریخته و فقط هم نگران مردم و هواداران استقلال هستم. چقدر حیف شد، استقلال می توانست میلیون ها نفر را خوشحال کند اما به خاطر لجبازی آقایان این اتفاق نیفتاد.

شوک می دادند، قهرمان می شدیم
وقتی بعد از پایان مسابقات لیگ گفتم استقلال نیاز به شوک دارد، برای خودم که این حرف را بر زبان نیاوردم. من که با مظلومی دشمن نیستم، اتفاقا دوست او هستم. در دوره اول لیگ برتر که استقلال در روز آخر قهرمانی لیگ را از دست داد، منصور خان پورحیدری خودش جلو آمد و گفت من دیگر نمی توانم در حذفی قهرمان شوم. امیر قلعه نویی را آوردم و شوک دادیم، تیم قهرمان حذفی شد. سال 87 هم این کار را کردیم و دوباره شوک مان نتیجه داد و قهرمانی حذفی به دست آمد. الان هم تیم نیاز به شوک داشت و قطعا اگر فرد دیگری جای مظلومی می آمد تیم نتیجه می گرفت و قهرمان حذفی می شد.

افشارزاده فکر می کند دانای کل است
تجربه در چنین شرایطی به درد می خورد. افشارزاده یک انسان محتاط است که سابقه فوتبالی هم ندارد. پیش خودش هم فکر می کند دانای کل است! او با یک تصمیم احساسی در حمایت از مظلومی میلیون ها هوادار را دل شکسته کرد. دیشب ذوب آهن نای راه رفتن نداشت و استقلال می توانست پیروز شود ولی بازیکنان انگیزه لازم را نداشتند.

به به و چه چه می کنند، افشارزاده خوشش می آید
افشارزاده نه یک مدیر استقلالی است و نه طرز فکر درستی دارد. من روزی که قصد جدایی کردم 3 صفحه نامه نوشتم و تمام این ها را به او گفتم. گفتم که حتی سهمیه آسیایی نیز نمی توانید بگیرید. اینطور که  نمی شود. چند نفر کنار مدیرعامل باشند و مدام به به و چه چه کنند و افشارزاده خوشش بیاید. او می خواهد باشگاه را از راه دور کنترل کند و هر خبری هم که اطرافیانش به او می دهند، فکر کند درست است. به خاطر همین مسائل بود که عرصه بر من تنگ شد و از تیم رفتم.

 

از میان منصوریان و استیماچ، مظلومی انتخاب شد
یادم هست اول فصل یک روز غروب در شرایطی که حرف از منصوریان و استیماچ بود، افشارزاده زنگ زد و گفت مظلومی را انتخاب کردیم. پرسیدم چرا؟ گفت منصوریان نشد، خارجی پول زیاد می خواست و ... از این بهانه های همیشگی. آخرش هم اینی شد که می بینید.

پیرمرد 80 ساله چه کاری می تواند انجام دهد؟
شما به هیات مدیره باشگاه استقلال نگاه کنید؛ اصلا توان ندارند. اکثر افراد سن شان بالا است و مدیرعامل هم که 80 سال سن دارد. به نظر شما یک پیرمرد 80 ساله چه کاری برای یک باشگاه به بزرگی استقلال می تواند انجام دهد؟ آیا این مدیر با این سن و سال می تواند با یک مشت جوان سرو کله بزند؟ این ها باید بروند استراحت کنند! نتایج استقلال هرگز توجیه پذیر نیست.

طرز فکر آقایان پرسپولیسی است
بعد از قهرمانی استقلال خوزستان یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه مصاحبه کرد و رسما گفت از دوم شدن پرسپولیس ناراحت شده! این نشان می دهد طرز فکر آقایان پرسپولیسی است. چرا یک مدیر باید چنین حرفی بزند. این ها نمی توانند شرایط استقلال را درک کنند. من به ذوب آهن تبریک می گویم اما این استقلال بود که جام حذفی را به ذوب آهن تقدیم کرد. استقلال به خودش باخت.

 

سرمربی اقتدار نداشت
سرمربی استقلال به هیچ عنوان اقتدار نداشت. اگر اقتدار داشت، زمانی که کرار را از او گرفتند، برخورد می کرد. کرار را گرفتند، هیچ بازیکنی هم به مظلومی ندادند اما صدایش در نیامد. وقتی سرمربی اقتدار ندارد، باید فاتحه تیم را خواند.

منصوریان به استقلال کمک می کند
منصوریان و گزینه های دیگری وجود دارند که می توانند استقلال را از این شرایط خارج کنند. منصوریان اکنون تجربه خوبی به دست آورده و می تواند به استقلال کمک کند. اگر آن روزی که در جلسه هیات مدیره مظلومی را با 4 رای ابقا کردند، منصوریان را به جای او سرمربی می گذاشتند، الان تیم قهرمان حذفی شده بود.

فقط آمده اند چای و کیک بخورند
متاسفانه دوستان منافع باشگاه برایشان اهمیتی ندارد. اینها فقط آمده اند در جلسه هیات مدیره چای و کیک بخورند و بروند دنبال کارشان. متاسفانه افشارزاده مشاورانی دارد که فوتبالی نیستند و قهرمانی را از استقلال گرفتند.

دوست ندارم برگردم
من به قدری گرفتاری دارم که دوست ندارم به استقلال برگردم اما به عنوان یک استقلالی نگران تیم هستم. استقلال نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد تا بتواند دوباره روی پایش بایستد. این هواداران آرزو دارند و خواهش می کنم دیگر ناامیدشان نکنید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------