خطر کاهش سهمیه بیخ گوش ایران / استقلال وپرسپولیس به پلی آف می روند؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی, لیگ قهرمانان آسیا

 تکلیف تعداد سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2017 آبان ماه امسال مشخص می شود.

به گزارش کاپ، بعد از نتایج ضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و ناکامی ادامه دار تیمهای ایرانی از رسیدن به مراحل پایانی این شائبه در میان علاقمندان به فوتبال ایجاد شده که شاید برای سالهای آینده تعداد سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا کاهش پیدا کند. در سالهای اخیر با توجه به اینکه AFC امکانات و استانداردهای فوتبال هر کشور را برای اعطای سهمیه مدنظر قرار می داد ایران توانسته بود با سهمیه 1+3 به این رقابتها راه پیدا کند.

حالا با توجه به اینکه از سال گذشته نتایج تیمهای باشگاهی و ملی تعیین کننده سهمیه هر کشور است امکان این وجود دارد میزان سهمیه های ایران کم شود اگر این اتفاق رخ دهد استقلال بعنوان تیم سوم لیگ و نماینده چهارم ایران سال بعدی نمی تواند در این رقابتها حضور پیدا کند.

در همین رابطه با شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا تماس گرفتیم تا توضیحات او را درباره احتمال کاهش سهمیه های فوتبال ایران بشنویم. رحمانی در اینباره به خبرنگار کاپ اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال گذشته برای تعیین سهمیه تیمها 30 درصد به نتایج تیمهای ملی و 70 درصد به نتایج تیمهای باشگاهی استناد می کند.بر این اساس ایران که در رنکینگ ملی بهترین نمره را دارد و در رده باشگاهی در چند سال اخیر نتوانسته نمرات خوبی را به دست آورد. تصمیم گیری درباره کاهش یا افزایش تعداد سهمیه کشورها در ماه نوامبر(آبان یا آذر)صورت می گیرد. در واقع این تصمیم که توسط کمیته مسابقات اعلام میشود با توجه به نمراتی است که تیمها در رده باشگاهی یا ملی بدست اورده اند.

وی همچنین درباره اینکه از حالا می توان پیش بینی کرد چه کشوری دارای افزایش سهمیه و چه کشوری دارای کاهش سهمیه می شود عنوان کرد: بصورت دقیق نمی توان چیزی گفت من فقط در همین حد میتوانم بگویم که امارات و قطر با توجه به اینکه امسال نمایندگان بیشتری در جمع هشت تیم برتر آسیا دارند دارای افزایش امتیاز بیشتری می شوند. ایران و عربستان هم که قبلا در رده بالاتری بودند کمتر امتیاز می گیرند. حالا مشخص نیست که میزان امتیازات امارات و قطر به ایران و عربستان میرسد یا خیر.

رحمانی در پایان گفت: البته با روندی که فوتبال ایران در پیش گرفته ممکن است همین امسال و شاید در سالهای آینده تیمهای رده پایین تر به امتیاز ایران برسند. بدین ترتیب باید تا ماه نوامبر صبر کنیم تا اینکه متوجه شویم سهمیه ایران 1+3 باقی می ماند یا اینکه به نحوه دیگری تعیین خواهد شد. حتی شاید سهمیه فوتبال ایران 2+2 شود و شاید هم 1+2. طبیعی است که در درازمدت اگر ایران نتواند موفقیت خوبی کسب کند روی بحث امتیازگیری این کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.

گفتنی است در صورتی که سهمیه ایران به شکل 2+2 باشد، استقلال و پرسپولس باید در پلی آف شرکت کنند، اگر 1+3 باشد، فقط استقلال باید در پلی آف شرکت کند و اگر 1+2 باشد استقلال به لیگ قهرمانان راه پیدا نمی کند و پرسپولیس به پلی آف می رود. البته حضور استقلال خوزستان و ذوب آهن تقریبا قطعی به نظر می رسد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------