شاگردان لوزانو اژدها را زمین‌گیر کردند / بوی ریو می‌آید



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,فارس

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر چین به پیروزی رسید.

به گزارش فارس، تیم ملی والیبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 8:15 در سالن متروپلیتن برابر چین قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازهای 26 بر 24 ، 22 بر 25، 25 بر 22 ، 25 بر 17 و 18 بر 16 حریف خود را شکست دهند تا در یک قدمی حضور در المپیک قرار بگیرد.

ایران و چین برای سومین مرتبه در رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل یکدیگر ظاهر شدند؛ چین تنها در اولین دوره انتخابی المپیک 2004 موفق شد ایران را 3 بر یک شکست دهد. چین در اولین مسابقه برابر فرانسه 3 بر یک مغلوب شد و در دو مسابقه برابر ژاپن و ونزوئلا پیروز شد و روز گذشته در ست پنجم از لهستان شکست خورده بود.

پیش از آغاز این مسابقه دای (شماره 14) و ژنگ چن (شماره 4) از ابتدای رقابت‌های انتخابی المپیک به ترتیب 46 و 45 امتیاز برای تیم ملی چین به دست آوردند و در صدر امتیازآورترین‌های تیمشان قرار داشتند.

* ست اول؛ 26 بر 24 به سود ایران
سعید معروف، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی،میلاد عبادی پور و فرهاد ظریف تریک ایران را در شروع این مسابقه تشکیل می دادند. در مقابل سرخ پوشان ایران، مشکی پوشان چین با ترکیب لانژی چن، چن ژانگ، ویجون ژونگ، لی ران مین، جین ژنگ، کینگ یائو دای، جی تانگ وارد میدان شدند.

ملی‌پوشان ایران و چین بازی را پایاپایی آغاز کردند و حساسیت مسابقه به تیم‌ها اجازه ریسک نمی داد، اما شاگردان لوزانو توانستند در امتیاز 8 بر 7 از حریف جلو بیافتند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. پس از این وقت استراحت تیم ایران با سرویس‌های خوب قائمی توانست اختلاف دو امتیازی با چین ایجاد کند. اما چینی‌ها در امتیاز 14 به کمک اشتباه بازیکنان ایران بازی را به تساوی کشاندند و پس از آن درگیری لفظی کوچکی بین بازیکنان دو تیم ایجاد شد.

در امتیاز 15 بر 14 به سود ایران لوزانو دو تعویضه کرد و میرزاجانپور و مهدوی را جایگزین معروف و محمودی کرد و این تعویض موجب شد تا تیم ایران نتیجه بازی را 16 بر 14 به سود خود رقم بزند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. در امتیاز 17 تیم ها بازهم به تساوی رسیدند تا حساسیت بازی بیشتر شود. لوزانو تصمیم گرفت تشکری را وارد زمین کند و پس از ورود این بازیکن تیم ایران توانست نتیجه بازی را 19 بر 17 به سود خود کند. عادل غلامی، سرعتی‌زن تیم ملی والیبال ایران توانست دو دفاع خوب از خود داشته باشد تا ایران از حریف پیش بیافتد، اما در امتیاز 21 بازهم بازی به تساوی کشیده شد. دفاع روی تور کم‌نظیر شاگردان لوزانو در اواخر ست اول روند بازی را تغییر داد تا نتیجه بازی 24 بر 22 به سود ایران شود، اما سرمربی چین درخواست وقت استراحت فنی کرد و پس از این وقت استراحت چینی‌ها نتیجه را به تساوی کشاندند اما در نهایت بازهم دفاع محمد موسوی موجب شد تا این ست با نتیجه 26 بر 24 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

* ست دوم؛ 25 بر 22 به سود چین
ست دوم برای هر دو تیم با خطای سرویس آغاز شد. دفاع روی تور خوب ملی‌پوشان ایران نتیجه بازی را 5 بر 3 کرد. در ست دوم هم شاگردان لوزانو عملکرد بهتری داشتند و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها را به وقت استراحت فنی اول برد. راحت و بدون استرس بازی کردن والیبالیست‌های ایران موجب شد تا برتری برای تیم ملی کشورمان باشد. سرویس‌های کنترلی خوب بازیکنان ایران و بد پاس دادن پاسور چین هم از دیگر عوامل برتری ایران بود.

اختلاف دو امتیازی تا نتیجه 11 بر 9 به سود ایران هم ادامه داشت و هر دو تیم با تمام توان بازی می‌کردند چون باید برای رسیدن به ریو در این بازی پیروز می‌شدند. سرویس بازیکن چینی و دریافت ناقص ملی‌پوشان ایران موجب شد تا بازی در امتیاز 12 به تساوی کشیده شود. اسپک نامناسب موسوی و دفاع شدن قائمی توسط چینی‌ها نتیجه بازی را 16 بر 14 به سود چشم‌بادامی‌ها کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

مهدوی و میرزاجانپور بازهم به درخواست لوزانو وارد زمین شدند و مهدوی در امتیاز 16 بر 15 به سود ژنی پشت خط سرویس قرار گرفت. در امتیاز 18 بر 15 به سود چین لوزانو درخواست وقت استراحت کرد، اما بلافاصله پس از آن چینی‌ها با سرویس خوب خود کسب امتیاز کردند و البته لوزانو هم تصمیم گرفت زرینی را جایگزین قائمی کند. در امتیاز 20 بر 18 به سود چین سرمربی چشم‌بادامی ها درخواست وقت استراحت کرد. زمانی که بازی 23 بر 19 به سود چین بود لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید ملی‌پوشان ایران به شرایط ایده‌آل بازگردند و نتیجه را تغییر دهند. وقتی هم که نتیجه بازی 24 بر 22 به سود ایران بود سرمربی چینی‌ها درخواست وقت استراحت کرد، چراکه ملی‌پوشان ایران دو امتیاز پشت‌ سرهم کسب کرده بودند. این ست با نتیجه 25 بر 22 به سود چین تمام شد.

*  ست سوم؛ 25 بر 19 به سود ایران
بازی را چینی‌ها آغاز کردند و زرینی با یک جای خالی اولین امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. اسپک محمودی از منطقه دو موجب شد تا نتیجه بازی 3 بر 2 به سود ایران شود، اما پس از آن موسوی سرویس خود را به تور زد تا تیم‌ها در سوم به تساوی برسند. حملات ایران بیشتر از منطقه دو و سه بود و در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. با وجود برتری ایران نگرانی در چهره لوزانو مشخص بود.کم دقتی حمزه زرینی در زدن اسپک نتیجه بازی در امتیاز 8 به تساوی کشاند و پس از آن اسپک محمودی به خارج از زمین رفت تا نتیجه بازی 9 بر 9 مساوی شود. زنگ خطر برای تیم ایران زمانی به دست آمد که چینی‌ها شهرام محمودی را دفاع کردند و نتیجه بازی 11 بر 10 شد. زرینی یک امتیاز سرویس برای ایران گرفت و پس از چینی ها نتوانستند از حمله پایپ خود استفاده کنند و نتیجه بازی 12 بر 11 به سود ایران شد  و سرمربی چین درخواست وقت استراحت فنی کرد. با وجود برتری 16 بر 14 به سود ایران بود، اما بازی پایاپایی پیش می‌رفت.

حملات ناقص چینی‌ها و توپ گیری عالی در عقب زمین ایران موجب تا شاگردان لوزانو اختلافی 3 امتیازی با حریف ایجاد کنند و نتیجه بازی 21 بر 18 به سود ایران شود. دراین امتیاز لوزانو مهدوی و میرزاجانپور را وارد زمین کرد، پس از آن هم در امتیاز 22 بر 18 سرمربی چینی‌ها درخواست وقت استراحت کرد تا شاید مانند ست قبلی شاگردانش به بازی برگردند.این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست چهارم؛ 25 بر 17 به سود چین
بازی در این ست هم بسیار نزدیک آغاز شد. زرینی هم مانند ست قبلی در ترکیب ایران قرار داشت؛ پاسور جینی‌ها کمتر از پاس‌های سرعتی استفاده می‌کرد و کادر فنی هم این موضوع را به بازیکنان ایران تذکر داد. چشم‌بادامی ها توانستند نتیجه بازی 8 بر 6 به سود خود رقم بزنند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول بروند. دریافت شاگردان لوزانو تعریف چندانی نداشت و توپ‌های خوبی به سعید معروف نمی‌رسید تا وی بتواند به خوبی مهاجمان ایران را تغذیه کند. زمانی که نتیجه بازی 12 بر 8 به سود چین شد لوزانو درخواست وقت استراحت کرد. در حالی که هر امتیاز می‌توانست ایران را به المپیک نزدیک‌تر کند، اما جنگندگی در چهره ملی‌پوشان ایران دیده نمی‌شد.

مهدوی و میرزاجانپور هم وارد زمین شدند، اما ظاهراً موتور چینی‌ها تازه روشن شده بود، چراکه آنها کم نقص بازی می‌کردند. نتیجه بازی 15 بر 10 به سود چین بود که قائمی جایگزین زرینی شد و پشت خط سرویس قرار گرفت. بلافاصله که ایران امتیاز یازدهم را کسب کرد سرمربی چین درخواست وقت استراحت کرد تا مانع امتیازگیری مجدد شاگردان لوزانو شود، اما در امتیاز 16 بر 11 به سود چین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

در حالی که ایران چیزی برای از دست دادن نداشت بازیکنان ریسک را در دستور کار قرار دادند، اما این کار هم تاثیر چندانی نداشت و نتیجه بازی 13 بر 17 شد. چینی‌ها در تمام فاکتورها در این ست شرایط بهتری نسبت به ایران داشتند؛ در امتیاز 18 بر 13 لوزانو آخرین تلاش‌های خود را هم کرد و درخواست وقت استراحت فنی کرد. در حالی که چینی‌ها سرویس‌های موجی می‌زدند، اما دریافت کننده‌های ایران نمی توانستند این توپ‌ها را به پاسور ایران برسانند. لوزانو لیبروی خود را هم تغییر داد و مرندی جایگزین ظریف شد. چینی‌ها در حالی که 8 امتیاز اختلاف ایجاد کرده بودند کمتر به خود فشار می‌آوردند تا انرژی خود را برای ست حساس پنجم آماده کنند. این ست با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست پنجم؛ 18 بر 16 به سود ایران
برای شروع ست پنجم لوزانو تصمیم گرفت تا میرزاجانپور در ترکیب اصلی باشد. چینی‌ها در ست‌های قبلی در سرویس برتر از ایران بودند و در مقابل ایران دفاع بهتری داشت. امتیاز اول در ست پنجم به نام چین ثبت شد.  میرزاجانپور و محمودی 2 امتیاز برای ایران کسب کردند. میرزاجانپور از سرویس مستقیم خود توانست نتیجه بازی 4 بر 3 به سود ایران کند و در ادامه حمله عبادی‌پور امتیاز پنجم را برای ایران به ارمغان آورد.

ملی‌پوشان هر دو تیم با استرس و با تمام توان می‌جنگیدند، اما چینی‌ها در امتیاز 6 به تساوی رسیدند و لوزانو هم درخواست بازبینی کرد که درخواست او هم بی‌نتیجه ماند. در ادامه چینی‌ها توپ‌گیری خوبی داشتند و نتیجه بازی را 7 بر 6 به سود خود کردند. عادل غلامی بازی را در نتیجه 7 به تساوی کشاند. در امتیاز 8 بر 7 به سود چین، تیم‌ها زمین خود را تغییر دادند. معروف بازهم از سرعت استفاده کرد و نتیجه بازی را 8 بر 8 کرد و در ادامه دفاع خوب غلامی نتیجه بازی 9 بر 8 به سود ایران کرد تا سرمربی چین درخواست وقت استراحت فنی کند. معروف بازهم از پاس کوتاه استفاده کرد و غلامی که در این امتیازها ستاره تیم ایران بود توانست نتیجه بازی 10 بر 9 به سود چین کند. این ست با نتیجه 18 بر 16 به سود ایران تمام شد.

تیم ملی والیبال ایران فردا از ساعت 11 در ششمین مسابقه خود باید به مصاف لهستان برود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------