تحریم‌ها کار دست والیبال ایران دادت / چشم عقاب به تهران نمی‌آید



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال

درحالی که فدراسیون جهانی والیبال از سیستم چشم عقاب بعنوان جایگزین ویدیو چک در رقابتهای لیگ جهانی استفاده کرده است این سیستم بخاطر تحریم های سیاسی علیه کشورمان به تهران نخواهد آمد.

به گزارش مهر، پس از جایگزینی سیستم چشم عقاب به جای ویدئو چک در مسابقات والیبال که از سوی فدراسیون جهانی والیبال در مسابقات جام جهانی انجام شد، مسئولان FIVB تصمیم گرفتند با توجه به عملکرد موفقیت آمیز این سیستم، در مسابقات لیگ جهانی و المپیک نیز از این فناوری استفاده کنند.

بر این اساس شرکت «هاک ای» نماینده رسمی این فناوری از سوی فدراسیون جهانی والیبال در دنیا است، با فرستادن تکنیسین ها و تجهیزات مورد نیاز به کشور میزبان مسابقات والیبال این سیستم را راه اندازی و در مسابقات لیگ جهانی مورد بهره بردای قرار می دهد و در پایان مسابقات بر اساس قرارداد فی مابین هزینه مربوطه را از میزبان دریافت می کند.

بر اساس توافقات حاصل شده و مقررات برگزاری لیگ جهانی، قرار بود این شرکت تجهیزات و تکنیسین های خود را برای برگزاری مسابقات لیگ جهانی در تهران نیز همانند دیگر کشور به ایران بفرستد تا در مدت این رقابتها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اما مسئولان این شرکت که مالک اصلی آن شرکت سونی است از طریق FIVB رسما اعلام کردند که به علت تحریم های موجود علیه ایران برای راه اندازی و بهره برداری سیستم چشم عقاب به ایران نخواهند آمد و فدراسیون جهانی والیبال هم طی نامه ای اعلام کرد با توجه به عدم حضور شرکت «هاک ای» از سیستم ویدئو چک (ویدئو چلنج) که در دو سال پیش هم مورد استفاده قرار گرفته است در مسابقات لیگ جهانی در تهران استفاده شود.

با توجه به اینکه بر اساس مقررات این شرکت موظف به ارائه این سرویس به کشور میزبان در ازای دریافت هزینه مربوطه است، این نوع رفتار شرکت «هاک ای» و فدراسیون جهانی، از سوی مسئولین فدراسیون والیبال ایران مورد اعتراض شدید قرار گرفت و با ارسال نامه ای به کمیته مسابقات FIVB خواهان پیگیری و رفع این موضوع شدند ولی با توجه به زمان باقیمانده بعید به نظر می رسد تغییری در تصمیم گرفته شده حاصل شود.

بر این اساس کمیته انفورماتیک فدراسیون والیبال در مذاکراتی که با شرکت دیتا پروجکت در ایتالیا (نماینده انحصاری ویدئو چلنج از سوی فدراسیون جهانی والیبال) انجام داد ، مقرر شد که نماینده این شرکت با حضور در ایران سیستم موجود را که سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت جهت بهره برداری راه اندازی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------