قهرمانی استقلال نزدیک‌تر می‌شود



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

سه عامل مهم در قهرمانی این طور تعریف می شود. آمادگی روحی و روانی، آمادگی جسمانی و آمادگی تاکتیکی.

به گزارش ورزش سه، نمی شود یکی را تفکیک کرد و نقش دیگری را پررنگ تر کرد. تیم اگر آمادگی جسمانی نداشته باشد به رغم آمادگی روحی و روانی و آمادگی تاکتیکی قادر به نتیجه گیری نخواهد بود. ضمن اینکه بدون آمادگی جسمانی و آمادگی تاکتیکی هم نمی توان به هدف رسید.

اما این مسئله مهم قابل انکار نیست. تیمی که آمادگی جسمانی داشته باشد بی شک با روحیه وارد میدان می شود و قابلیت اجرای تاکتیک های متعدد را خواهد داشت. شروع فصل و یا بهتر است این طور اذعان کنیم شروع تمرینات با تمرینات آمادگی جسمانی همراه است. بدنسازی در فوتبال تمرین پایه و زیر بنای موفقیت است و تیمی که خوب بدنسازی کند به شرط آمادگی روحی و روانی و آمادگی تاکتیکی بخت بیشتری برای رسیدن به قهرمانی خواهد داشت.

علیرضا منصوریان این تعاریف و این مسئله مهم را به خوبی درک کرده و می خواهد از وجود یک مربی بدنساز خارجی در ترکیب بهره ببرد. این خیلی خوب است. نه به خاطر حضور مربی بدنساز خارجی در کادر فنی تیم، بلکه به خاطر درک و اهمیت بدنسازی در فوتبال.

بی تعارف هنوز هم خیلی از مربیان به بدنسازی اهمیت نمی دهند. هنوز هم می بینیم تیم ها در دوران آماده سازی 6 هفته کامل با همه نفرات تمرین نمی کنند و در تمرینات برخی از تیم ها متدهای بدنسازی کهنه و قدیمی است.

فوتبال امروز در برگیرنده علوم مختلف است. از دانش فنی گرفته تا بدنسازی، تغذیه، پزشکی، فیزیوتراپی و... دیگر نمی شود فوتبال را جدی نگرفت و به یک شکل بازی به آن نگاه کرد. امروز فوتبال صنعت است و در این صنعت آنهایی موفقند که برای علم ارزش قائل باشند.

قطعا علیرضا منصوریان که در خارج از کشور بازی کرده و پیش از تعطیلات نوروز برای یاد گرفتن آخرین متدهای بدنسازی به اروپا سفر کرده مربی بدنساز خوبی را به ترکیب اضافه کرده، این استقلال را به قهرمانی نزدیک تر می کند. البته می شود در بین گزینه های داخلی هم مربیان بدنساز خوبی پیدا کرد و این طور نیست که برای بدنسازی اصولی در فوتبال فقط باید به دنبال مربیان خارجی بود اما اهمیت به بدنسازی در فوتبال یاری گر استقلال خواهد بود.

امروز خیلی از اتفاقات فوتبال در دقایق پایانی رخ می دهد و استقلال اگر شرایط ایده آلی داشته باشد حتی قادر خواهد بود در دقیقا پایانی به هدف نزدیک شود. با توجه به اینکه در دقایق ابتدایی بازی ها همه تیم ها شرایط خوبی دارند بازی فشرده خواهد بود و گل زدن سخت است اما هر چه به دقایق پایانی نزدیک تر می شویم گل زدن آسان تر خواهد بود چرا که اگر تیمی خوب بدنسازی نکرده باشد نمی تواند همه فضاهای موجود را پوشش دهد.

مربی بدنساز خارجیقطعا استقلال را به قهرمانی نزدیک تر خواهد کرد. دست کم اینکه استقلال از این پس برای پیاده کردن اهداف تاکتیکی خود با مشکل مواجه نخواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------