فسخ قرارداد رضاییان یا نقض یک طرفه قانون؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,رضاییان

فسخ یکطرفه قرارداد رامین رضاییان، اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها نسبت به عملکرد سازمان لیگ را در پی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حالی که بحث ماندن یا نماندن رامین رضاییان در پرسپولیس مدل ۹۵ هنوز داغ بود و هر روز از تلاش پرسپولیسی‌ها برای تماس با هافبک‌ فصل قبل خود خبر می‌رسید، ناگهان خبر فسخ قرارداد رضاییان آن هم به صورت یک طرفه همه را در بهت فرو برد.

رامین رضاییان قراردادش را به صورت یک طرفه فسخ و پرسپولیسی‌ها را نسبت به خود عصبانی کرد. باشگاه پرسپولیس از این بابت شاکی بود که چرا سازمان لیگ فوتبال قبل از فسخ قرارداد از باشگاه استعلام نگرفته است.

طبق قانون و بر اساس آنچه گفته می‌شود در قرارداد رضاییان ثبت شده، بازیکن پرسپولیس می‌توانسته در صورتی که بعد از ۱۵ روز از اتمام لیگ، تمام طلبش را از باشگاه نگیرد، قرارداد را یکطرفه فسخ کند. با این حال پرسپولیسی‌ها می‌پرسند که سازمان لیگ بر اساس کدام سند و مدرک حق را به رضاییان داده است؟

شاید جواب سازمان لیگ متکی بر قوانین بین‌المللی باشد اما مسئله این است که کدام قانون جهانی و بین‌المللی در ایران رعایت می‌شود؟ به عنوان یک نموه خیلی روشن می‌توان به بحث بدهی باشگاه‌ها اشاره کرد. طبق قانون، باشگاه‌هایی که از فصل قبل بدهی داشته باشند، تا زمانی که آن را تسویه نکرده‌اند، حق ندارند وارد فصل نقل و انتقالات شوند ولی در ایران این قانون کاملا تزیینی است.

سازمان لیگ فوتبال مسئولیت سنگیین به دوش دارد. این سازمان باید فوتبال باشگاهی را در ایران مدیریت کند و برای این کار باید قوانین وقواعد به درستی اجرا شود.

در صورتی که ثابت شود سازمان لیگ در مسئله فسخ قرارداد رضاییان بدون استعلام از پرسپولیس اقدام به این کار کرده و اگر به اثبات برسد که در این پرونده حق با باشگاه پرسپولیس است، نگرانی بزرگ از فوتبال ایران به وجود می‌آید؛ نگرانی ا ز این بابت که سرنوشت قانون و فوتبال ایران در دستان چه افراد و چه سازمانی است؟

برای درامان بودن فوتبال و مثبت ماندن ذهنیت اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به آن باید امیدوار بود که فسخ قرارداد رضاییان طبق قانون برگزار شده باشد. البته نیازمند آن است که سازمان لیگ پاسخ شفاف و روشنی به این مسئله بدهد.

برای در امان بودن فوتبال و مثبت ماندن ذهنیت اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به آن نسبت به دست‌اندرکاران فوتبال باید امیدوار می‌بودیم که فسخ قرارداد رضاییان طبق قانون صورت گرفته باشد اما اعتراف فدراسیون فوتبال به اشتباه سازمان لیگ – زیرمجموعه فدراسیون - در این ماجرا، امیدها را به یاس تبدیل کرد. یک روز بعد از فسخ قرارداد رضاییان طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در فدراسیون، مدارک باشگاه پرسپولیس را ارائه کرد و فدراسیون هم اذعان کرد که این اسناد مورد تایید است.

قطعا بروز چنین اتفاقی که باعث ایجاد شائبه‌های فراوان شد و می‌رفت که حاشیه‌هایی گران و جبران ناپذیری به فوتبال ملی تحمیل کند، با توضیح یک خطی روابط عمومی فدراسیون فوتبال که عذر بدتر از گناه است قابل توجیه نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------