لژیونری در حریم سلطان!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,طارمی

انتقال مهدی طارمی و رامین رضاییان و شاید هم سجاد شهباززاده به ترکیه این روزها حواشی زیادی در فوتبال داشته است. گروهی به آنها حق می‌دهند و عده‌ای خصوصاً هواداران به رفتار بازیکنان معترضند.

خبرآنلاین؛ اما در تركيه چه مي‌گذرد؟ آيا اين كشور مقصد مناسبي براي فوتباليست‌هاي جوان ماست؟ امروز تركيه در سياست‌هاي بين‌المللي‌اش زاويه‌هاي گاه شديدي با ايران دارد.

 

موضع‌گيري اردوغان عليه ايران و حمايت‌هاي او از سياست‌هاي عربستان در قبال كشورمان از آن جمله است. مذاكره تركيه با رژيم صهيونيستي براي عادي‌سازي روابط با آنها در آينده نزديك مثلث ائتلافي تركيه، رژيم صهيونيستي و عربستان عليه ايران را در منطقه تشكيل خواهد داد.  شایعه همکاری ترکیه با داعش هم زیاد شنیده شده  و حتي اسناد ويدئويي آن در فضاي مجازي به راحتي قابل دسترسي است.

 

جنگ داخلي تركيه عليه كردهاي اين كشور اين روزها به اوج خود رسيده است. كاهش شديد ميزان سفر گردشگران خارجي به اين كشور ضربه مهلكي به اقتصاد آنها وارد كرده است. عنوان مي‌شود خسارت چندين ميليارد دلاري اين ماجرا درآمد تركيه از توريست را در اين كشور به نصف مدت مشابه سال گذشته رسانده است . نكته اساسي‌تر، امنيت؛ بزرگ‌ترين مشكل تركيه در سال‌هاي اخير كه اين روزها درگير آن است... مدت‌هاست مردم اين كشور از عدم امنيت رنج مي‌برند و انفجارهايي كه گه‌گاه در شهرها و مراكز مهم اتفاق مي‌افتد،‌ به اين ناراحتي دامن مي‌زند.تركيه در اتخاذ سياست‌هاي خود ثابت كرده هر جا منافعش اقتضا كند، سكان سياست‌هايش را به آن طرف خواهد برد. براي جبران بخشي از خسارت‌هاي اقتصادي‌اش اين بار ايران هدف مناسبي است.

 

بعد از برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري روي گردشگران ايراني، حالا تركيه به هاب چندين شبكه ماهواره‌اي فارسي‌زبان تبديل شده است و برنامه‌ها و سريال‌هاي زيادي در آنجا براي مخاطبان ايراني توليد مي‌شود. مهاجرت برخي بازيگران ايراني در مدت كوتاهي اتفاق افتاده است. آنها خوب مي‌دانند چگونه مي‌شود از ايراني‌ها درآمد كسب كرد و حالا رفتن چند بازيكن به تركيه آن هم با قيمتي پايين و در حد بازيكنان بومي‌شان. باز شدن پاي بازيكنان ايراني به تركيه در راستاي همين سياستگذاري‌هاست.

 

شرايط سياسي، امنيتي و اقتصادي تركيه نشان مي‌دهد اين كشور مقصد مناسبي براي مهاجرت فوتباليست‌هاي ما نيست. ندانسته و بدون مطالعه نبايد اين مسير را ادامه دهيم. تجربه تلخ رابطه امارات را به ياد بياوريم. كشوري كه آبادي‌اش را مديون پول ايراني‌ها بود اما يك‌باره شرايط بسيار بدي را براي هموطنان‌مان به دلایل سیاسی و البته در راستاي منافع‌شان به وجود آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------