آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

رونالدو - بیل رویارویی دوستانه یا تسویه حساب؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,رونالدو - بیل

تیم‌های ملی فوتبال ولز و پرتغال باید در نیمه نهایی یورو 2016 به مصاف هم بروند که این دیدار رویارویی کریستیانو رونالدو و گرت بیل به شمار می‌رود که به جذابیت و حساسیت این دیدار افزوده است.

به گزارش ایسنا، نیمه نهایی رقابت های یورو 2016 ، چهارشنبه با انجام یک دیدار آغاز خواهد شد که در آن تیم شگفتی‌ساز ولز به مصاف پرتغال می رود تا تکلیف یک پای فینال مشخص شود.

دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف هم می روند. ولز شگفتی ساز بزرگ رقابت های یورو لقب گرفته است و نه تنها خوب نتیجه گرفته بلکه بازی‌های زیبایی را هم به نمایش گذاشته است. شاگردان کریس کولمن که برای نخستین بار در رقابت های یورو حضور پیدا کردند، در گروه خود با پیروزی برابر روسیه و اسلواکی و شکست برابر انگلیس به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرد.

این تیم در یک هشتم نهایی، ایرلند شمالی را با یک گل شکست داد تا در یک چهارم نهایی حریف تیم پرستاره بلژیک شود. شیاطین سرخ که از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی بودند، با شانس بسیار بیشتری به مصاف ولز رفتند. بلژیک با گل زیبای راجا ناینگولان پیش افتاد اما ولز واکنش بسیار خوبی داشت و موفق شد نه تنها گل خورده را جبران کند بلکه دو گل دیگر هم به ثمر رساند تا با اقتدار به نیمه نهایی راه پیدا کند.

اما پرتغال مسیری کاملا متفاوت داشت و لقب خوش شانس‌ترین تیم را به خود اختصاص داده است. این تیم در گروه آسانی که تیم های مجارستان، ایسلند و اتریش در آن قرار داشتند به زحمت به دور بعد راه پیدا کرد تا تنها تیم در تاریخ یورو شود که با سه تساوی پیاپی از مرحله گروهی به دور بعد راه پیدا کرده است. یاران کریستیانو رونالدو در یک هشتم نهایی، کرواسی را با گل دقایق پایانی ریکاردو کوارشما حذف کردند و در یک چهارم هم برابر لهستان در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند تا تنها تیم راه یافته به نیمه نهایی باشند که در 90 دقیقه به پیروزی دست پیدا نکرده است. انتقادهای زیادی از سبک بازی پرتغال می شود و بسیاری این تیم را به بازی کثیف متهم می کنند. سرمربی این  تیم اما چنین نظری ندارد و تاکید می کند برای او پیروز شدن، مهم‌تر از هر چیزی است و اصلا برایش مهم نیست که دیگران درباره تیم او چه فکر می کنند.

دوئل گرت بیل با رونالدو؛ رویارویی دوستانه یا تسویه حساب؟
آنچه که باعث حساسیت بیش از حد این دیدار شده است، حضور دو ستاره بزرگ در دو تیم است. با وجود آن که در یک تیم بازی می کنند اما رقابت زیادی بین آنها وجود دارد. گرت بیل تا قبل از این که راهی رئال مادرید شود، بارها به ستایش از رونالدو پرداخته است و این ستاره پرتغالی هم تاکید کرد دوست دارد با چنین بازیکن بزرگی همبازی شود. در فصلی که گذشت اما حرف و حدیث های زیادی به گوش رسید. رونالدو از سویی گرت بیل را بازیکن خودخواه می دانست و با حرکات که از خود نشان می داد، ثابت می کرد که ستاره ولزی رئال به او عمدا پاس نمی دهد. این باعث شده بود هواداران رئال هم به نوعی از بیل ناراحت و دلگیر شوند چراکه طبیعی است آنها رونالدو به ستاره ولزی خود ترجیح دهند.

گرت بیل هم با وجود آنکه در ابتدا آرزوی حضور در کنار رونالدو را داشت اما از در سایه ماندن رونالدو بیزار بود. به جای این که در خدمت این ستاره پرتغالی باشد، سعی می‌کرد خودش گلزنی کند تا نشان دهد او هم می تواند ستاره نخست رئال باشد و تا حدودی هم موفق شد. بیل هم درباره رونالدو اظهار نظری را بر زبان آورد که نشان می دهد که این دو رابطه دوستانه ای با هم ندارند. «رونالدو یکی از بهترین بازیکنان جهان است.» این اظهار نظری نیست که مطابق میل ستاره پرتغالی رئال و هواداران این تیم باشد.

تاریخ از این دو بازیکن می گوید
گرت بیل و رونالدو تا قبل از این دیدار، 5 بار برابر هم به میدان رفتند اما پادشاه ولز هیچ‌گاه رنگ پیروزی را ندیده است. نخستین رویارویی گرت بیل با رونالدو در سال 2009 بود. در آن زمان رونالدو برای منچستریونایتد بازی می کرد و گرت بیل هم در تاتنهام بود. این دو در جام حذفی انگلیس برابر هم به میدان رفتند که منچستریونایتد با درخشش رونالدو با نتیجه دو بر یک پیروز شد.

رویارویی دوم این دو بازیکن به یک مارس 2009 برمی‌گردد که این بار دو تیم یونایتد و تاتنهام در جام اتحادیه به مصاف هم رفتند. در آن دیدار گرت بیل تنها 22 دقیقه در وقت های اضافی به میدان رفت و یاران رونالدو در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

دیدار سوم به آوریل 2009 برمی‌گردد؛ جایی که منچستریونایتد در لیگ جزیره، تاتنهام را تحقیر کرد و با نتیجه  پنج بر دو به پیروزی دست یافت. در آن دیدار رونالدو دو گل به ثمر رساند.

رونالدو راهی رئال مادرید شد تا گرت بیل و تاتنهام نفس راحتی بکشند. رویارویی چهارم این دو بازیکن اما به سال 2011 در لیگ قهرمانان اروپا برمی‌گردد. رئال مادرید در دیدار رفت تاتنهام را در برنابئو با چهار گل شکست داد و در دیدار برگشت هم یاران رونالدو با یک گل در وایت هارت لین به پیروزی رسیدند تا رونالدو بازهم بیل را ناکام کند.

این دو بازیکن اما در بازی‌های ملی تاکنون به مصاف هم نرفتند و جدال امشب آنها نخستین دوئل ملی آنها به شمار می آید. رونالدو تاکید دارد به دنبال نخستین قهرمانی خود با تیم ملی کشورش است. او گفت: تاکنون با پرتغال قهرمانی در جام بزرگی را به دست نیاوردم. اطمینان می دهم به فینال راه پیدا می کنیم و برای کسب عنوان قهرمانی نهایت تلاش خود را به کار می گیرم. اما گرت بیل به دنبال تکمیل شگفتی سازی است. او در مورد این بازی گفت: تا این مرحله خیره کننده ظاهر شده ایم. بسیار فراتر از انتظار بوده ایم با این حال باید بگویم که فرصتی برای شادی کردن وجود ندارد و باید رویایی خود را تکمیل کنیم.

واکنش سرمربیان دو تیم به رویارویی رونالدو و گرت بیل
کریس کولمن سرمربی ولز درباره رویارویی رونالدو با بیل گفت: در این دیدار هیچ دوستی بین رونالدو و  گرت بیل وجود ندارد. این دیدار جنگی بین این دو بازیکن است و امیدوارم که موفقیت با بیل باشد. رونالدو از بهترین بازیکنان جهان است و باید بگویم که هیچ طرح و نقشه ای برای مهار این بازیکن ندارم. تنها به مدافعان درباره او هشدار دادم.

اما فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال نظر متفاوتی دارد. او گفت: این دیدار رقابت بین رونالدو و گرت بیل نیست بلکه دو تیم پرتغال و ولز باید به مصاف هم روند و تیمی موفق می‌شود که همه بازیکنان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

غایبان این دیدار
ولز دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار خود را در این دیدار در اختیار ندارد. آرون رمزی و شون دیویس، دو مهره کلیدی ولز هستند که به دیدار برابر پرتغال نمی‌رسند و بدون شک غیبت آنها روی عملکرد ولز تاثیر گذار خواهد بود؛ به ویژه اینکه رمزی که از بهترین بازیکنان جام بوده است.

اما پرتغال همه بازیکنان خود را برای این دیدار در اختیار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------