گفت‌وگویی با شاهد "تیغ کشی" یک داور فوتبال



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,داور

حیدر سلیمانی با بیان چند نکته به دلایل بروز اتفاق تلخ حمله به حسین عسگری انتقاد کرد.

پیشکسوت داوری فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت حمله یکی از داوران به حسین عسگری در جریان تست داوری، اظهار کرد: در فهرست اولیه کلاس توجیهی ۲۹ داور و ۴۷ کمک داور به اضافه ۱۰ داور و  ۹ کمک داور ذخیره حضور داشتند، ولی در روز اول کلاس تعداد حاضران ناگهان به ۱۲۰ نفر رسید.

او درباره علت این افزایش نفرات، افزود: اسمش را می‌شود سهم خواهی بگذاریم. برخی روسای هیات‌های استانی مثلا به کمیته‌ داوران می‌گویند که دیگر یک داور خاص در کلاس نباشد به سایر داوران استان اجازه حضور نمی‌دهند. برخی مواقع هم آدم‌های سیاسی وارد کار می‌شوند و برای حضور یک داور در کلاس فشار می‌آورند کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری هم زیر فشار کوتاه می آیند. این داورها هم از نظر آمادگی جسمانی ضعیف هستند.

سلیمانی همچنین گفت: اولین ایراد به کمیته‌ داوران این است که چرا اجازه می‌دهند که این طور داورها به کلاس بیایند. ۹۰ درصد داورانی که در تست رد شدند از دسته همین داورانی بودند که به زور وارد کلاس شدند.

وی خاطر نشان کرد: عواقب حمله و بی احترامی داور به پیشکسوت خود در تست را در شروع فصل خواهیم دید. وقتی خود داوران به هم احترام نگذارند از بازیکنان چه انتظاری می‌شود داشت؟ از برگزار کنندگان تست داوری هم باید انتقاد کرد که چرا در هوای به شدت گرم این روزها، تست را شب و  زیر نور برگزار نکردند. اسم ۴۰ دور دویدن مسافت ۷۵ متری روحیه داوران را خراب می‌کند.

این داور قدیمی ادامه‌ داد: انتقاد دیگر به ناظران است که چرا مدام در طول انجام تست به داورها تذکر می دادند؟ تذکرهای زیاد به داوری که تحت فشار است، روانش را به هم می‌ریزد. داورها قبل از کلاس و تست باید نسبت به نحوه انجام تست توجیه می‌شدند. زمان ما نظیر عبدالله در شیرودی داورها را جمع کرد و به آنها فهماند که تست چطور انجام می‌شود، ولی این بار من دیدم که داورها نمی دانستند چه کار باید بکنند تا این که ابوالفضلی چند بار با حرکات آهسته به آنها نحوه کار را توضیح داد.

سلیمانی همچنین اضافه‌ کرد: کمیته‌ و دپارتمان داوری مصر هستند که داوران رد شده در تست، یک بار هم با داوران لیگ یک تست بدهند. این کار بسیار اشتباه است. اگر داورانی که در تست رد شده‌اند باز هم تست بدهند، انگیزه داورانی که در همان شرایط سخت در تست قبول شدند نابود می‌شود و این کار به داوری ضربه می‌زنند.

او درباره تکذیب حمله به عسگری از سوی فریدون اصفهانیان هم گفت: به اصفهانیان به خاطر مسئولیت اش حق می‌دهیم که تکذیب کند، ولی آن چه که ما دیدیم دروغ نبود. در تست ورزشگاه سردار جنگل رشت هم اتفاق مشابهی رخ داد. در آنجا هم طوری که به عسگری حمله کرد به زور و بی دعوت وارد کلاس شده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------