اتفاقات هفته؛ بازگشت بازیکن خبرساز و خداحافظی کاپیتان / برکناری جنجالی یک آبی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

خداحافظی جواد نکونام، عدم تغییر جایگاه جهانی فوتبال ایران، قهرمانی ذوب آهن در سوپرجام فوتبال و بدرقه کاروان های المپیک و پارالمپیک با حضور رئیس جمهور مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود.

به گزارش مهر، تغییر نکردن جایگاه فوتبال ایران در رنکینگ جهانی و اعلام رسمی خداحافظی جواد فوتبال از دنیای فوتبال مهمترین اخباری بود که در اولین روزهای این هفت روز ورزش و در رابطه با فوتبال شنیده شد، بعد از و به غیر از حضور تاسیسات دریایی در رقابت های باشگاه های آسیا و ناکامی که این تیم در رسیدن به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها داشت، سایر اتفاقات و رویدادهای مهم این هفته در رابطه با المپیک و حضور در این بازی ها بود مانند اعلام ترکیب تیم های والیبال، کشتی (فرنگی و آزاد) و دوچرخه سواری برای حضور در میادین ریو و به دنبال آن نهایی شدن ترکیب کاروان اعزامی به این دوره بازی های المپیک و مراسمی بدرقه ای که با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز عبارت است از:

جایگاه بدون تغییر فوتبال ایران در رده بندی جدید فیفا
در تازه ترین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا که پنجشنبه گذشته منتشر شد، فوتبال ایران بدون تغییر و با ۶۷۴ امتیاز در جایگاه سی و نهم جهان قرار گرفت. فوتبال ایران در میان تیم های آسیایی بالاتر از کره جنوبی و قزاقستان که صعود قابل توجهی داشتند نیز همچنان اول ماند.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

ترکیب تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد برای المپیک ریو اعلام شد
​جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد جمعه گذشته با حضور نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و اعضاء برگزار شد و طی آن ترکیب تیم ملی در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ برزیل مشخص شد. بر این اساس حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم، امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم، سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم، حبیت الله اخلاقی یا رمین طاهری در وزن ۸۵ کیلوگرم، قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم و بشیر باباجان زاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک ریو را تشکیل خواهند داد. همچنین در این دوره بازی ها حسین رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم، میقم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزون ۸۵ کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در قالب ترکیب تیم ملی کشتی آزاد به میدان خواهند رفت.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد، رضا یزدانی بعنوان گزینه اول برای پوشیدن پیراهن تیم ملی خواهد بود. در صورتی که نامبرده نتواند تا زمان اعزام به رقابتهای المپیک به شرایط مناسب حضور در مسابقات برسد، امیر محمدی بعنوان نفر جایگزین اعزام خواهد شد. کادر فنی موظف است تا زمانی مقرر گزارش نهایی خود را به شورای فنی ارائه نماید.

عنوان چهارمی حدادی در رقابت های دوومیدانی لهستان
احسان حدادی در رقابتهای دوومیدانی لهستان با پرتاب ۶۳.۶۱ متری چهارم شد. او اگرچه نسبت به مسابقه قبلی پرتاب بهتری داشت اما هنوز با رکورد خود فاصله زیادی دارد. در این مسابقات رقیبان حدادی مانند مالاخوفسکی، رابرت اوربانک و بارت لومیچ هر یک با پرتابهایی معادل ۶۶ متر، ۶۵ متر و ۷ سانتی متر و ۶۳ متر و ۸۱ سانتی متر اول تا سوم شدند.

خداحافظی کاپیتان
جواد نکونام، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران جمعه گذشته با صدور اطلاعیه ای به صورت رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. نکونام که 151 بازی و 38 گل ملی در کارنامه دارد، سال گذشته از بازی در تیم ملی کناره گیری کرده بود.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس
مهدی طارمی بعد از پایان لیگ پانزدهم اعلام کرد که قصد ندارد در تیم پرسپولیس بماند و به یک تیم اروپایی خواهد رفت. در همین راستا وی به تیم ریزه اسپور ترکیه پیوست که البته این جابه جایی شوک بزرگی به هواداران پرسپولیس وارد کرد ولی این بازیکن بعد از چند جلسه تمرین در ریزه اسپور، قید بازی در این تیم را زد و اعلام کرد قصد دارد به پرسپولیس بازگردد. بر این اساس با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، مهدی طارمی در بازگشت به تهران طی روزهای آتی، در تمرینات سرخپوشان حضور پیدا خواهد کرد.

پاشازاده سرمربی راه آهن شد
مهدی پاشازاده بعد از توافق با مسئولان باشگاه راه آهن به عنوان سرمربی تیم فوتبال این باشگاه انتخاب و از امروز به این تیم اضافه شد.

ترکیب تیم ملی والیبال برای المپیک مشخص شد
رائول لوزانو، سرمربی تیم ملی والیبال روز یکشنبه با کنار گذاشتن معنوی نژاد، ترکیب دوازده نفره این تیم را برای المپیک ریو مشخص کرد. بر این اساس سعید معروف، مهدی مهدوی، سیدمحمد موسوی، عادل غلامی، مصطفی شریفات، شهرام محمودی، امیرغفور، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی بازیکنان اعزامی به ریو هستند.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

حکم ریاست تاج در فوتبال صادر شد
وزیر ورزش و جوانان بعد از گذشت چندماه از برگزاری انتخاب فدراسیون فوتبال و انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس این فدراسیون، طی حکمی ریاست چهار ساله مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال را تایید و انتظارات از وی را مطرح کرد. حکم ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال یکشنبه صادر شد.

جهانی شدن والیبالیست های جوان ایران پیش از نایب قهرمانی در آسیا
تیم والیبال جوانان در جریان مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان، با پیروزی مقتدرانه برابر تمام حریفان خود تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت. شاگردان بهروز عطایی در این مرحله با غلبه بر حریف خود و صعود به فینال صاحب سهمیه مسابقات جهانی شدند. تیم والیبال جوانان ایران در دیدار نهایی که روز یکشنبنه در چین تایپه برگزار شد ما مقابل چین ۳ بر ۲ باخت و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

ترکی بهترین داور لیگ پانزدهم شد
در مراسم انتخاب برترین داوران لیگ برتر در فصل پانزدهم که یکشنبه شب برگزار شد، سوت طلایی به محسن ترکی رسید و حسین زرگر به عنوان برترین داور نیم فصل دوم انتخاب شد. در این مراسم که با حضور مهدی تاج و علیرضا اسدی، رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی آموزشی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا بهروان، اعضای دپارتمان داوری و داوران لیگ برتر برگزار شد از داوران فوتسال نیز تقدیر شد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

قرارداد سه ساله منصوریان با استقلال
علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال استقلال دوشنبه با حضور در هیات فوتبال استان تهران قرارداد خود را به مدت سه سال با باشگاه استقلال امضا کرد.

 

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,ورزش

 

عنوان هشتمی والیبال ایران در لیگ جهانی
بامداد دوشنبه فصل ۲۰۱۶ رقابت های لیگ جهانی والیبال با برگزاری دیدار فینال میان دو تیم صربستان و برزیل به پایان رسید که طی آن صربستان حریف خود را در لهستان ۳ بر صفر شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت. همچنین در مرحله رده بندی فرانسه با کسب برتری برابر ایتالیا به عنوان سوم دست یافت. در رده بندی تیم های شرکت کننده در این فصل از مسابقات لیگ جهانی و در میان دوازده تیم، تیم ملی ایران در جایگاه هشتم ایستاد.

سرمربی استقلال برکنار شد!
بنا بر اعلام روز دوشنبه حسن روشن، رئیس آکادمی باشگاه استقلال،  علی سامره از سرمربیگری تیم امید این برکنار شد و به جای وی آرش لب جویی و شعبانی به عنوان مربیان تیم امید استقلال انتخاب شدند. البته این پایان کار نبود و پس از این درگیری ها، بهرام افشارزاده طی حکمی صادق ورمرزیار را به عنوان مدیر آکادمی فوتبال استقلال انتخاب و حسن روشن را برکنار کرد.

جایگاه دهمی والیبال ایران در رنکینگ جهانی
در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی والیبال جهان که توسط فدراسیون جهانی (FIVB) منتشر شد، تیم ملی والیبال ایران در رده دهم جهان ایستاد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------