آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

رونمایی از استقلال علی منصور از نمای دور / نفت دایی چه رنگی می سوزد؟



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,استقلال

استقلال و نفت تهران برگزارکننده یکی از حساس ترین بازی های هفته نخست لیگ شانزدهم خواهند بود.

به گزارش کاپ، هفته اول لیگ برتر فوتبال کشورمان دوشنبه با برگزاری 4 دیدار آغاز می شود. تیم های استقلال تهران و نفت تهران از ساعت 20:45 در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی رودرروی یکدیگر قرار می گیرند. جدال علیرضا منصوریان و علی دایی با تیم های جدیدشان می تواند حساسیت های این بازی را دو چندان کند که اگر حضور تماشاگران هم با آن توام می شد می توانست بهترین شروع ممکن برای یکی از بهترین لیگ های تاریخ فوتبال ایران باشد.

جایگاه:
هر دو تیم اولین بازی خود را انجام می دهند. استقلال و علیرضا منصوریان کارشان را بسیار زودتر از نفت شروع کردند و وضعیت کاملا متفاوتی هم داشتند. علیرضا منصوریان به آرزویش رسید و سرانجام سرمربی استقلال شد. خیلی زود شروع به یارگیری کرد و هواداران هم در کنار او حضور داشتند به نحوی که می دیدیم بعد از سال ها تمرینات استقلال به اندازه بازی های رسمی اش تماشاگر دارد.

آبی پوشان تهرانی اردویی را در ارمنستان برگزار کردند و سپس با انجام چند دیدار تدارکاتی خودشان را برای لیگ شانزدهم آماده کردند. از آن طرف نفت تهران تا حدود دو هفته پیش نمی دانست که قرار است باشد یا نباشد. آنها سرانجام به شرکت بهنام پیشرو کیش فروخته شدند و در تهران با نام خودشان ماندند. علی دایی بسان سالیان اخیر آخرین تیم بدون سرمربی لیگ را به عنوان تیم جدیدش معرفی کرد. آنها خیلی دیر تمرینات خود را آغاز کردند و حالا می خواهند در یکی از جدی ترین آزمون های خود  مقابل استقلالی بازی کنند که باید بدون تماشاگرانش لیگ را شروع کند.

نیمکت
منصوریان بعد از گذراندن دو فصل بسیار موفق با نفت تهران به استقلال آمد و حالا مقابل تیم سابق و شاگردان پیشینش به میدان می رود. از آن سو علی دایی بعد از ترک صبا به نفت آمده تا پنجمین مربی این تیم در تاریخ لیگ برتر باشد. فصل گذشته جدال این دوسرمربی در تیم های نفت و صبا ابتدا در تهران به تساوی یک -یک انجامید و سپس در بازی برگشت نفت تهران موفق شد اولین شکست صبا در قم را با نتیجه 3بریک رقم بزند.

حاشیه
* مهم ترین حاشیه این دیدار غیبت هواداران استقلال خواهد بود. آنها به دلیل تخلفاتی که در بازی با تراکتورسازی در هفته بیست و نهم لیگ فصل قبل مرتکب شدند از حضور در این بازی محروم شدند.

* دیگر حاشیه مهم این دیدار غیبت سیدمهدی رحمتی خواهد بود. دروازه بان و کاپیتان استقلالی ها به دلیل اتفاقات بازی با تراکتورسازی در لیگ پانزدهم، این دیدار و بازی با استقلال خوزستان را از دست داد و سیدحسین حسینی جایگزین او  خواهد شد.

* منصوریان فصل پیش هدایت نفت را برعهده داشت او در این فصل به استقلال آمد بعضی از شاگردان او در تیم نفت تهران به دلیل اینکه خیلی زود این تیم را ترک کرد و با بازیکنان برای گرفتن مطالباتشان همراهی شان نکرد از دستش ناراحت هستند و انگیزه های فراوانی برای دیدار مقابل سرمربی سابق خود دارند.

* علی دایی به عنوان سرمربی اسبق پرسپولیس در این دیدار تلاش می کند استقلال را از پیش رو بردارد. دایی هیچگاه به عنوان یک بازیکن نتوانست دروازه استقلال را باز کند اما به عنوان سرمربی توانسته چند بار این تیم را از پیش رو بردارد.

* میلاد زکی پور و علی قربانی دو بازیکن تیم نفت تهران هستند که در این فصل به استقلال آمدند و از آن طرف میلاد شیخ فخرالدینی بازیکن جدید تیم نفت تهران است که سال گذشته در استقلال بازی می کرد.

* علی قربانی بازیکن تیم استقلال تهران تبحر خاصی در گلزنی به تیم های تحت هدایت علی دایی دارد. او تاکنون سه بار دروازه تیم هایی که سرمربی شان علی دایی بوده را باز کرده است.

* حضور رابسون و محمدحسین کنعانی زادگان در این بازی برای استقلال در هاله ای از ابهام قرار دارد. ITC رابسون هنوز به دست آبی پوشان نرسیده و کنعانی زادگان هم با شکایت باشگاه پرسپولیس روبه رو شده است.

آمار و ارقام
استقلال و نفت تهران تاکنون 12بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفتند که حاصل آن چهار برد برای نفت، 6 پیروزی برای استقلال و 2 تساوی بوده است.

استقلال تاکنون 14 گل به نفت زده و 10 بار هم دروازه اش باز شده است.

علی دایی فصل پیش سرمربی صبا بود و مقابل استقلال یک بار با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و بار دیگر به تساوی یک - یک رضایت داد. آخرین بازی استقلال در لیگ برتر مقابل تیم علی دایی بود و حالا اولین بازی این تیم در لیگ جدید باز هم مقابل تیم تحت هدایت علی دایی است.

در فصل قبل استقلال در بازی رفت با نتیجه 2بریک به برتری رسید و در بازی برگشت با یک گل شکست خورد البته این دو تیم در جام حذفی هم به مصاف هم رفتند که استقلال با درخشش رحمتی در ضربات پنالتی حریف خود را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رسید.

ستاره
استقلال لیگ شانزدهم پرستاره تر از چندسال اخیر است اما در این بین شاید کاوه رضایی مهم ترین نقش را در تیم علی منصوریان ایفا کند. با رفتن سجاد شهباززاده وظیفه شماره 9 جدید استقلال بسیار سنگین شده است. باید دید او در اولین دیدار با آبی پوشان می تواند دل هواداران را از خانه هایشان به دست بیاورد یا مدت زمان بیشتری برای جا افتادن در این تیم نیاز دارد. در کنار کاوه رضایی بازیکنانی نظیر خسرو حیدری و بختیار رحمانی نیز می توانند جزو مهمترین بازیکنان علی منصوریان باشند.

در تیم نفت تهران نیز ایمان مبعلی می تواند مهم ترین و یا شاید خطرناک ترین بازیکن نفت باشد. این بازیکن با تفکرات علی منصوریان بسیار آشناست و از طرفی سابقه حضورش در استقلال باعث شده انگیزه اش برای جدال با این تیم دو چندان شود. بعد از مبعلی بازیکنانی چون رضا علیاری و امیرارسلان مطهری دیگر بازیکنان تیم نفت هستند که می توانند در این دیدار نقش مهمی  ایفا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------