تاج: نمی‌توان باشگاه‌ها را وادار به پرداخت یک‌جای بدهی‌ها کرد / شرایط تیم ملی خوب است



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,تاج

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید اینکه باشگاه‌های بدهکار بخواهند به یکباره بدهی‌های خود را پرداخت کنند عملیاتی نیست و ما سعی کرده‌ایم طی دو سه اخیر حداقل به این بدهی‌ها اضافه نشود.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های لیگ برتر در پاسخ به سوالی که چرا قانونی که اجازه حضور باشگاه‌های بدهکار را در لیگ برتر نمی‌دهد اجرا نمی‌شود اظهار کرد: یکی از سازمان‌های بدهکار به ما صداوسیما است. ما فوتبالی‌ها باید با سازوکار منظمی لیگ‌مان را ادامه دهیم. در حالی که گفته می‌شود ۱۲ تیم بدهکار وجود دارد باید بگویم که ما ۱۶ تیم لیگ برتری بدهکار داریم. باشگاه‌ها باید بدهی‌هایشان را پرداخت کنند ولی نمی‌شود باشگاهی مثل پرسپولیس که ۱۰۰ میلیارد و یا استقلال که بدهی ۷۴ میلیاردی دارد را وادار به پرداخت بدهی‌هایشان کنیم.

وی افزود: بدهی باشگاه‌های لیگ برتر حاصل اتفاق‌هایی است که در کشور و فوتبال رخ داده است. تیم فوتبال پرسپولیس برای این مملکت است و بدهی‌های این باشگاه هم توسط مدیریت فعلی ایجاد نشده است و آن‌ها نمی‌توانند به یکباره این مبلغ را تسویه کنند. بدهی‌های استقلال و پرسپولیس از زمان آقای عبده و تیمسار خسروانی به وجود آمده است. سعی ما بر این است که بدهی‌های باشگاه‌ها هر سال کمتر شود و به همین منظور قرارداد بازیکنان را منتشر می‌کنیم. قراردادهایی که منتشر می‌شود به قراردادهای واقعی نزدیک است. این اقدام مثبتی است که به استانداردسازی فوتبال کمک می‌کند.

تاج تاکید کرد: اینکه الان من به عنوان رییس فدراسیون  بگویم تمام بدهی‌های باشگاه‌ها باید تسویه شود عملیاتی نیست. بدهی باشگاه‌ها طی دو سه سال اخیر اضافه نشده و کاهش هزینه در قراردادها داشته‌ایم. بضاعت فوتبال ما این نیست که بگوییم تمام بدهی‌ها را یکجا تسویه و صاف کنند.

تاج همچنین درباره مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران و حضور افراد غیر فوتبالی و نبودن پیشکسوتان در این مراسم گفت: کسانی که در این مراسم حاضر هستند یا مسئول‌اند یا درگیر فوتبال هستند. مسئولان یگان‌های ویژه حاضر در ورزشگاه‌ها، روسای ورزشگاه‌های سراسر کشور و... را به این مراسم دعوت کردیم. این‌ها را شاید مردم یا رسانه‌ها نشناسند ولی کسانی هستند که در فوتبال تاثیرگذار هستند. وقتی می‌گوییم اهالی فوتبال، این مسئولان و افراد یگان ویژه هستند که برای برقراری نظم زحمت می‌کشند. اتوبوسرانی است که به ما سرویس می‌دهد. عوامل شورای تامین استان‌ها و شهرداری‌ها هستند که کمک می‌کنند. این‌ها ترکیبی هستند که فوتبال را برگزار می‌کنند اما خیلی از مردم آن‌ها را نمی‌شناسند. برگزاری مراسم امسال خیلی بهتر از پارسال بود و سال آینده بهتر از امسال خواهد شد و هر سال به غنایش افزوده می‌شود. نکته دیگری هم که وجود دارد این است که صندلی‌های محل برگزاری مراسم محدود است و ما تعدادی را دعوت می‌کنیم و تعدادی هم دعوت نمی‌شوند. حضور فوتبالی‌ها در این مراسم مغتنم است و ان‌شاءالله که بیشتر شود.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره صحبت‌های وزیر ورزش که گفته بود تیم ملی نباید از زمین شماره یک آزادی برای تمرین استفاده کند نیز گفت: من این صحبت را نشنیده‌ام. آقای وزیر نظرشان محترم و برای ما قابل احترام است.

او همچنین درباره اینکه آیا از سرمربی تیم فوتبال خبر دارد یا خیر گفت: بله، آقای کی‌روش هر وقت که باید بیایند به سر تیم ملی می‌آیند. تیم ملی شرایط خوبی دارد و به کمک رسانه‌ها این شرایط بهتر خواهد شد. وقتی کی‌روش بیاید تیم ملی به اردوی ایتالیا می‌رود.

تاج همچنین درباره پخش مراسم دیشب (شنبه) از صداوسیما نیز گفت: مراسم دیروقت شروع شد و واقعا تشکر می‌کنم از همه کسانی که تا این وقت شب ماندند و محبت کردند و این جشن برترین‌ها را دیدند. ما با صداوسیما قرارداد داشتیم و دوست داشتیم این برنامه که برنامه‌ای جذاب و پربیننده هم بود، پخش شود تا کسانی که در خانه‌ها هستند هم پای گیرنده‌ها این برنامه را ببینند.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره تیم‌های صعود و سقوط کننده در لیگ برتر و لیگ دسته یک نیز گفت: ما بر روی این موضوع بحث کردیم. قبلا ۲ تیم به صورت مستقیم سقوط و صعود می‌کردند و یک تیم نیز در پلی‌آف شرکت می‌کرد. فعلا چیزی که رسمی شده این است که ۲ تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند و همین طور ۲ تیم نیز از لیگ برتر به لیگ یک سقوط خواهند کرد.

تاج در پایان درباره فروش امتیاز باشگاه نفت تهران نیز تصریح کرد:‌ نفت به این دلیل به انزلی نرفت که بحث‌هایی وجود داشت که ما موافق نبودیم. باید بدهی بازیکنان تسویه می‌شد الان هم از سازمان لیگ خواسته‌ایم که پیگیر قانونی این بحث باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------