انتقاد از لباس های ورزشکاران نوشدارو پس از مرگ سهراب است



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید براینکه مسئولان ورزشی باید برای طراحی لباس ورزشکاران المپیک ریو توضیح دهند، از کج‌سلیقگی در طراحی این البسه انتقاد کرد.

به گزارش مهر، فاطمه ذوالقدر  با انتقاد صریح از شمایل لباس‌ ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو ۲۰۱۶، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد افردی که موظف به انتخاب لباس برای ورزشکاران بودند نظر افراد متخصص و حرفه‌ای را در این زمینه جویا نشده‌اند به همین دلیل به محض رونمایی از لباس‌ها موجی از انتقادهای تخصصی و مردمی به این کج‌سلیقگی وارد شده است و اکنون که دیگر کار از کار گذشته حرف زدن و انتقاد کردن بی‌فایده است و ورزشکاران ما باید با این لباس‌های بی‌نشان از هویت ایرانی در چنین محفل مهمی ظاهر شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه این لباس‌ها نه پیامی از پرچم ملی و نه فرهنگ و سنت ایران با خود دارند و در این مرحله هر گونه اظهارنظری "نوش دارو پس از مرگ از سهراب" است؛ هر چند مسئولان مربوطه باید کمیته‌ای را تشکیل و نظر افراد متخصص متعددی را جویا می‌شدند و سپس با مشورت تصمیم نهایی اتخاذ می‌شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه نقصان پیش آمده آویزه گوش مسئولان شود تا در محافل مشابه و پیشرو عملکرد بهتری داشته باشند، افزود: در کمیته زن، خانواده، تربیت بدنی و جوانان این موضوع را پیگیری می‌کنم تا مسئولان توضیح دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: المپیک به‌عنوان بزرگترین و پربیننده‌ترین رویداد ورزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و جنبه فراورزشی دارد به همین دلیل این محفل را باید بهترین فرصت برای ارائه فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی دانست اما رنگ، طراحی و دوخت پوشش ورزشکاران در جشن افتتاحیه نماد و نشانه‌ای از این فرهنگ و تمدن ندارد.

 دبیر کمیته زن، خانواده، تربیت بدنی و جوانان افزود: طراحان معمولا به سلیقه سفارش‌دهنده کار می‌کنند به همین دلیل مسئولان ایده‌پرداز باید حساسیت و سلیقه بیشتری به خرج می‌دادند تا امروز با حجمی از انتقاد روبه‌رو نمی‌شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------