آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

سه مربی ایرانی در کاروان آمریکا، آذربایجان و مراکش



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی از روز ۱۵ مرداد ماه افتتاح خواهد شد که سه مربی ایرانی در جمع کاروان ورزشی کشورهای آمریکا، آذربایجان و مراکش حضور دارند.

به گزارش مهر، این دوره از بازیهای المپیک را می‌توان از نظر حضور مربیان ایرانی در جمع کاروان‌های ورزشی کشورهای دیگر کمی متفاوت خواند. این مربیان ایرانی برای نخستین بار در رشته‌های مدال‌آوری همچون کشتی و وزنه برداری در جمع اعضای کادر فنی تیمهای آمریکا، آذربایجان و مراکش حضور دارند و شاید تقابل برخی از آنها با نمایندگان المپیکی کشورمان از حساسیت و جذابیت خاصی برخوردار باشد.

جمشید خیرآبادی که در المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان یکی از مربیان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در کنار محمد بنا حضور داشت، امسال در المپیک ۲۰۱۶ ریو به عنوان سرمربی، سکاندار تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان است. این مربی توانمند و باتجربه سالهاست که ترجیح داده به جای فعالیت در ایران به یکی از کشورهای رقیب برود و به عنوان سرمربی نخستین المپیک خود را امسال در برزیل تجربه کند.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

 

دیگر چهره ایرانی حاضر در کاروان ورزشی یک کشور خارجی دیگر، حسن رنگرز یکی از فرنگی‌کاران نامدار و شناخته شده ایران و جهان است. رنگرز که بیش از یکسال است بعنوان مدیر فنی و سرمربی تیم کشتی فرنگی مراکش در حال آماده سازی کشتی‌گیران این کشور است، با دو فرنگی کار و یک آزادکار مراکشی در دهکده بازیهای المپیک حضور دارد. به هر حال او نیز  از مدتها پیش ترجیح داد مثل جمشید خیرآبادی، فعالیت در عرصه مربیگری کشتی را خارج از ایران دنبال کند.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

 

اما سومین چهره ایرانی به عنوان مربی تیم ملی وزنه برداری آمریکا در المپیک ریو شرکت می‌کند. شاهین نصیری نیا یکی از نوابغ وزنه‌برداری ایران، سالهاست که در آمریکا سکونت دارد و به عنوان یکی از مربیان باتجربه و ملی این کشور مشغول فعالیت است.نصیری نیا در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ هیوستون آمریکا نیز یکی از مربیان اصلی تیم میزبان محسوب می‌شد.

اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------