در مورد رضاییان کمیته انضباطی تصمیم می گیرد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,طاهری

سرپرست باشگاه پرسپولیس امروز در نشست خبری پذیرای خبرنگاران بود و این در حالی بود که تاخیر او باعث ناراحتی اصحاب رسانه شد. طاهری در این نشست درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که در ادامه خواهید خواند.

به گزارش ورزش سه، علی اکبر طاهری که بعد از دومین دیدار تیمش در لیگ شانزدهم نشستی با خبرنگاران برگزار کرد در خصوص مسائل مختلف این فصل و حاشیه های مربوط به آن صحبت کرد.

فقط از طریق نشست پاسخگو هستم
در ابتدا باید از خبرنگاران عذرخواهی کنم که با من تماس می‌گیرند اما از آنجا که سبک و سیاق ما به دنبال کارهای رسانه‌ای شدن نیست، خیلی مصاحبه نمی‌کنیم و به همین دلیل ضمن عذرخواهی از شما می‌خواهم از طریق سایت باشگاه و روابط عمومی به دنبال اخبار باشید. و هر چند وقت یک بار نشست‌های خبری را برگزار می‌کنیم تا پاسخگوی اصحاب رسانه‌ها باشیم.

 لباس خارجی تولید داخلی!
طبق روندی که از سنوات قبل داشتیم با یک شرکت خارجی برای تامین لباس‌ها مذاکره می‌کنیم. بر اساس قرارداد البسه مورد نیاز را می‌گرفتیم اما با مشکلاتی روبرو شدیم و با کمبود لباس مواجه شدیم. صل گذشته دعوایی هم در این رابطه به وجود آمد و تجربه ما بیشتر شد. می‌خواهیم نه تنها لباس تیم را تامین کنیم بلکه منفعت هم ببریم. با توجه به شرایطی که داریم وضعیت تیم در این رابطه سال به سال بهتر می‌شود. ما به این مسئله توجه کردیم که در تولید البسه کار را با تولید داخلی گره بزنیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم. این لباس‌ها باید تائیدیه شرکت خارجی را بگیرد و تحت لیسانس آنها فعالیت کند. قرار است به زودی از سوی این شرکت به محل تولید البسه دعوت شویم و خط تولید را بررسی کنیم.ما موضوعات مختلف را در مفاد قرارداد دیدیم و اگر مورد کمی و کیفی پیش بیاید طرفین می‌توانند بر اساس مفاد قرارداد خط خود را دنبال کنند.

سرپرست یا مدیرعامل؟
پیش از این به این موضوع جواب داده ام. در بحث ساختار سازمانی سمتی وجود دارد به عنوان مدیریت اجرایی که این بخش از اعضای هیات مدیره دستور می گیرد. طبیعتا این جایگاه همان کار مدیرعاملی یا سرپرستی را انجام می دهد.

کیفیت بازیکنان اوکراینی
نمیدانم چنین انتقاداتی از کجا سرچشمه می گیرد. می توانید در سایت مخصوص بازیکنان قیمت بازیکنان را ببینید. باشگاه در جذب بازیکن همه گونه تعاملی با سرمربی اش انجام می دهد. نه این بازیکن بلکه چند بازیکن دیگر هم مطرح بودند. بازیکن آفریقایی یا یکی دیگر از آمریکای لاتین. به همین خاطر بود که با بررسی چند گزینه سرانجام سرمربی تصمیم گرفت.
 
حواشی اردوی اوکراین
تغییراتی که در وزارتخانه است من در مقامی نیستم که جواب بدهم. طبیعتا برنامه ای داشته باشد این برنامه برای باشگاه پرسپولیس بلند مدت است اما اگر ما دارای این رفتار باشیم مهم نیست که طاهری اینجا باشد یا هرکسی دیگر. من در حوزه باشگاهی می گویم اما در حوزه وزارتخانه در مقامی نیستم که بخواهم صحبت کنم. درباره اردوی اوکراین برای آماده سازی تیم چند جا مطرح بود. آلمان هم بود. حتی قرار بود مسابقه ای بگذاریم و درآمد داشته باشیم اما به خاطر اینکه همکار تجاری مان اجازه نمی داد که اسپانسر را تغییر بدهیم و با جایی برای یک هفته قرارداد ببندیم. هزینه ای که آنجا شد بیشتر از این عدد است. در تاریخ باشگاه پیشکسوتان، سرپرستان و حتی آقای برانکو اعلام کرد که برای من این اردو عالی بود. همه دست به دست هم دادند و اردوی خیلی خوبی برگزار شد.

رضاییان جانشین گولچ می شود؟
اکثر خبرنگارانی که در نشست می‌بینم در حوزه پرسپولیس فعالیت می‌کنند. از آنها خواهش می‌کنم برخی مطالب را بزرگ نکنند. چرا که ممکن است تاثیرات جانبی داشته باشند. اجازه بدهید بدون تنش کار را دنبال کنیم.موضوع پنهان در باشگاه نداریم اما شاید گاهی اوقات امکان بیان برخی مسائل وجود نداشته باشد. طبیعتا همه دوست دارند از همه اخبار باخبر شوند. اما ما باید از لحاظ اصولی کارمان را دنبال کنیم. هواداران از ما خواسته‌هایی دارند که باید این خواسته‌ها  بر اساس قوانین باشد. ما تنها از 18 بازیکن بالای 23 سال می‌توانیم استفاده کنیم. اما هر بازیکن خوبی که دیده می‌شود از ما می‌خواهند او رابه تیم بیاوریم. بازیکن خوب زیاد است اما باید شرایط این بازیکن بر اساس تفکرات سرمربی و تاکتیک تیم باشد. اگر ما بازیکنی را نمی‌گیریم دلیل بر خوب نبودن او نیست.

در مورد رضاییان کمیته انضباطی تصمیم می گیرد
ضائیان با پرسپولیس قرارداد دارد و از قبل هم گفتیم او بازیکن ماست و این مسئله را پیگیری کردیم. پیگیری‌های ما در این رابطه همچنان ادامه داد. حال شرایطی به وجود آمده که خود بازیکن بازگشته و این مسئله باید در کمیته انضباطی باشگاه بررسی شود. ما همین بحث را در مورد محمدحسین کنعانی‌زادگان داشتیم. این موارد خواسته‌های حقوقی باشگاه است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد. ما اگر در نیم‌فصل هم قصد جذب بازیکن داشته باشیم طبیعتا بر اساس قانون باید نفراتی را از لیست خارج کنیم تا جای جذب بازیکن جدید باز شود. البته در آسیا بندها و تبصره‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بازیکنان بیشتری را استفاده کنیم. ما بر اساس نیاز تیم کارمان را انجام می‌دهیم.

تبعات تغییرات وزارت ورزش در پرسپولیس؟
اینکه در وزارت ورزش تغییرات می‌شود یا نه من در مقامی نیستم که به آن پاسخ دهم. من فقط درباره باشگاه حرف می‌زنم و آن اینکه ما باید برنامه دراز مدتی داشته باشیم و با برنامه‌های مقطعی و میان مدت کارها انجام نمی‌شود. اگر این تفکر باشد مهم نیست که طاهری باشد یا نه.

 مشکلات رسانه ها برای گفتگو با بازیکنان
اسپانسر جدید نیست، یک قرارداد همکاری مشترک رسمی است. برندمان بهره برداری می شود. مساله همراه اول نیست. یک فضایی در سامانه دیجیتالی و هواداری داریم. سامانه هواداری دامنه اش زیاد می شود. این سامانه همراه اول است. این فضای توسعه موسسه مالی کوثر است به بخش تبلیغات و کمک کردن به سامانه هواداری شاید سایر برندها هم بیاید و برود.  شاید فروشگاه های زنجیره ای به ما ملحق شوند. این به دامنه کار خدماتی هواداران بیاید. امروز هم با مدیرعامل یکی از آنها جلسه داریم تا برند مشترک محصولات مان را ارائه کنیم. ما به دنبال درآمد زایی هستیم. باشگاه در سنوات گذشته آنچنان تمکن مالی نداشته. در باشگاه های دنیا از این محل سرمایه گذاری برای گذران شرایط جاری شان استفاده می کنند. تصمیمی برای درآمدزایی گرفته شده و مطالباتی که ما را اذیت می کند تا بعد از آن به سمت سرمایه گذاری می رویم و در آینده اخبار خوبی می شنویم. ما همکاری متقابل می خواهیم. در تبلیغات محیطی سازمان لیگ و فدراسیون دنبال کرد که بتوانیم این سامانه را خوب سامان بدهیم. اما خیلی از این استقبال نشد. لذا مصاحبه و اینها باید با تبلیغات همسو باشد. تعاملاتی انجام می دهیم اما آن چیزی  که می خواستیم استقبال نشده و دنبال راهکاری هستیم تا قبول کنند. وگرنه چالش های سختی را فوتبال و لیگ با آن مواجه خواهند شد. حتی در بازی قبل ورزشگاه تختی نوشته تنها سامانه هواداری این خلاف است. اگر رعایت نکنند ما به مراجع قضایی شکایت می کنیم. سامانه ما مشخص است.

 اگر دانش سنجش کیفیت دارید سرمربی پرسپولیس شوید
این که شما می گویید درجه پایین این درجه ها را از کجا می آورید؟ اگر این دانش را دارید سرمربی مان را عوض می کنیم. اگر احترام به سرمربی می گذارید اجازه بدهید او تصمیم بگیرد.  من فکر می کنم اینها برای سرمربی مان با این پیشینه اش نیست که شما می گویید. باید علامت سوال بگذاریم. برای ما علامت سوالی وجود ندارد. سرمربی و کادر فنی روشن است. این علامت سوالی که روی برانکو می گذارید من نمی گذارم. درجه سه بودن را مثال می زنید. ما اینجا داریم روشن و شفاف صحبت می کنیم. اصولی برای تعیین فرایند می گذاریم. از خود بنده تا هر بخشی از این فرایند بیاید بگوید من تصمیم گیرنده هستم. اسامی و لیست در می آید که چه کسانی می آیند و می روند. کمیته فنی را به چالش می کشید یا بازیکن را. بحث فنی به صورت علمی دنبال می کنیم.

 

با کمترین عوارض مشکل طارمی را حل می کنیم
مساله مهدی طارمی ما با ایشان و مدیربرنامه اش تفاهم کردیم و قرارداد امضا کردیم. نمی دانم چرا این آقایان این کار را کردند و خودشان به این اشتباه پی بردند. قراردادی که با ریزه اسپور بستند ثانویه است و طبق قوانین جدید فوتبال دومی به بازیکن مربوط می شود و مشکل پیدا می کند نه به باشگاه. کمک می کنیم با کمترین عوارضی این مشکل حل شود.

مطالبات بازیکنان طبق سیستم پرداخت می شود
گابریل قراردادش تمام شده بود. یک موقع بازیکن است که قراردادش را فسخ می کنید و عوارضی برای باشگاه دارد که باید با کمترین هزینه صورت بگیرد. اگر طلبی دارد با او تفاهم داشتیم و طلبش را در چند قسط پرداخت می کنیم. این بازیکنان که شما می گویید در یک تعامل از سوی سر مربی گزینه انتخاب می شود. ما دنبال این هستیم افرادی که شما می بینید تعامل گرفته شود تا عوارضی برای باشگاه نداشته باشد. الان این موضوع دارد مدیریت می شود. الان بازیکنان مانند اومانیا و ماریچ و از قبل هم چند بازیکن داریم که پرداخت هایشان سریع صورت بگیرد.

مشکل طلب 400 هزار یورویی مانوئل ژوزه
ما پرونده‌های شکایتی در داخل و خارج داریم.حتی برخی از پرونده‌ها در بخش غیر ورزشی است. تا جایی که ممکن است با کمک جریانات حقوقی دنبال این هستیم که باشگاه متضرر نشود. اما باید حقوق دیگران را هم در نظر بگیریم. در مورد ژوزه حکم اولیه آمده اما این مسئله فرایند قانونی خودش را دارد و باید لایحه بدهیم تا در مراجع بالاتر این مسئله بررسی شود. امیدوارم بتوانیم این مورد را خوب مدیریت کنیم تا منابع ما صرف این مسائل نشود. باید مراجع قانونی ادله لازم را ببریم تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم باشگاه  چیزی از دست ندهد. البته بخشی از این مسائل حق است. مثل موضوع گابریل که از یک سال گذشته او از ما طلب دارد و باید حقوق او را پرداخت کنیم البته کار این بازیکن به شکایت نکشیده است.
 
چه نمره ای در نقل و انتقالات به خودتان می دهید؟
این نمره را من نباید به خودم بدهم. چیزی که در باشگاه پرسپولیس اتفاق می افتد و انجام می شود فرایندی است برای تعیین، گزینش و جذب بازیکن و ما بر روی این کار حرکت می کنیم. اگر کار خوب است برای باشگاه است و اگر بد است برای باشگاه است. چیزی که بنا شد و قرار است جاری کنیم تعامل بسیار خوبی است که با سرمربی صورت می گیرد. حالا که این بازیکن به ضم بعضی از شماها قوی یا ضعیف است نظر فنی است. بازیکنی که روی نیمکت است دلیل نمی شود که بد است بلکه تصمیم گیرنده سرمربی است. خیلی از بازیکنان خوب ما اگر محروم نبودند و آسیب جسمانی نداشتند فیکس بودند و این دلیل بر بد بودن نیست. سرمربی مان تفکر خودش را دارد.

چرا رقم قرارداد مدیران باشگاه ها منتشر نمی شود؟
شما سؤالی می‌پرسید و از آن یک محور چالشی را دربیاورید. اینکه قرارداد فلان شخص منتشر می‌شود و ما بخواهیم در تقابل آنها کاری انجام دهیم این مسئله در شان من نیست. اما اگر کارها تعامل خوبی صورت بگیرد و بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ تعامل باشد اینکارها برای اطلاع‌رسانی بد نیست. البته هیچ رقم قراردادی مکتوم نیست و قرارداد دست بازیکن واحد حقوقی و ما وجود دارد و چیزی برای پنهان کردن نیست اما نباید ذهن مردم را با آن مشوش کرد.

 

اتهام زد و بند به ترکاشوند در بحث البسه؟
بحث البسه را که توضیح دادم. درباره حوزه فدراسیون و سایر باشگاه ها نمی توانم صحبت کنم. چیزی که به ما مربوط است این است که ما قراردادی بستیم با برند جیووا است. طبیعتا روند تامین البسه نمونه هایی داریم و آن برند را انتخاب می کنیم. اینکه بگویند شما بیایید و تصدی کاری را بگیرید طبیعتا شما می شوید نقطه تماس با بیرون. از این حرف ها زیاد است. در بخش اداری قراردادهایی بسته می شود. ما روال قانونی را پیگیری می کنیم. در هر حوزه ای که تماس با بخش بیرونی گرفته می شود این مسائل است. باید ببینیم چقدر این حرف ها درست است. تمام حرف ها مدنظر ما بوده و صحبت شد. تا 50 درصد بیشتر نسبت به سال گذشته شد. پارسال مشکلاتی داشتیم. من این بخش از فیلم را دیدم که می گفت تعامل شده. همین الان هم می گویم آقایی که در تلویزیون و بخش های دیگر تعاملاتی داشته به لحاظ اخلاقی، شرعی و قانونی اینکه از جایی پولی گرفتی یا نگرفتی ما باید سند داشته باشیم. این نیست که رسانه ملی را بگذاریم و آبروی مردم را ببریم. بخش بعدی این است که ما باید اقداماتی را انجام دهیم.

به مرحوم نوروزی توهین نکردم و تعهدات را انجام دادیم
به هادی نوروزی تعهداتی داشتیم که 80 درصد مطالباتش را پرداخت کردیم. البته یکسری مسائل قانونی دارد. پارسال هم می گفتند شما دارید توهین می کنید. من فردای آن روز گفتم کسی که مرحوم می شود باید یکسری مسائل قانونی طی شود تا حقی که وجود دارد به چه صورت پرداخت شود. شاید کلی شما بدانید اما از نظر قانونی نمی دانید. من به آن فرد گفته ام به من نگو ببخشید از مردم عذرخواهی کن. طوری رفتار کردی که انگار باشگاه می خواهد این مطالبات را ندهد. هیات مدیره با نظر مثبت به خانواده نوروزی کمک کردیم. وکلای باشگاه رفتند و فرایندی را انجام دادند و هر درآمدی که به باشگاه می آید طبق قانون به خانواده نوروزی هم پرداخت می شود. اینکه قرارداد بنویسیم طبق قانون نمی توانیم با کسی که مرحوم شده قرارداد بست. با خانواده مرحوم هم قرارداد بستیم و همه چیز را صحبت کردیم.

  کدام لیست برانکو جذب شده است؟
 شاید به این ترتیب که شما می‌گویید بازیکنان جذب نشده‌اند. اما قطعا بازیکنانی که به پرسپولیس اضافه شدند با یک تفکر به ما ملحق شدند. به طور مثال محمد انصاری برای پست دفاع چپ جذب پرسپولیس شد اما برانکو با تفکر خودش به من گفت که می‌خواهد در پست دفاع وسط از او استفاده کند. شاید یک بازیکن از دیدگاه ما تنها برای یک پست مناسب باشد اما از دید او برای چند پست مورد استفاده قرار بگیرد. باز هم می‌گویم ما بر اساس تعامل بازیکنان را جذب کردیم اما طبقه‌بندی شده نبودند.

نحوه همکاری با 3090، موسسه مالی کوثر، استیل آذین و ...؟
باطرف‌هایی که شما اسم می‌آورید ما مستقیما کار نمی‌کنیم چرا که ما همکار تجاری داریم و آنها برند ما را در اختیار دارند و این کارها را می‌کنند. در ابتدا باشگاه هواداری راه افتاد و بعد شرکت‌های مختلف با ما کار کردند. البته اسپانسر با ما یک قرارداد مادر دارد که قرارداد با اسپانسر نباید با آن مغایرت داشته باشد چرا که در این صورت ما پس از مطالعه قرارداد و در صورتی که مغایرت داشته باشد آن را قبول نمی‌کنیم و باید اصلاح شود. البته نه تنها شرکتی که شما نام بردید بلکه خیلی‌های دیگر به ما کمک کردند که البته اصلی‌ترین آن خود مردم هستند و با سامانه هواداری به ما کمک می‌کنند شاید یک اسپانسر به ما مراجعه کند اما ما حتی پس از مذاکره هم این موضوع را به همکاری تجاری‌مان می‌گوییم.
 
با لوبانف طی فرآیند تعامل فسخ کردیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره اینکه به نظر می رسد تدبیری پشت جدایی لوبانف نبوده و این دروازه بان در حالی که ذخیره مطمئنی برای بیرانوند وجود نداشته و در صورت مصدومیت یا اخراج بیرانوند پرسپولیس با مشکل مواجه می شد از این تیم به راحتی رفت گفت: توافق در فرایند جذب و جدایی با تعامل صورت می‌گیرد! بحث لوبانف برای هفته قبل یا ماه قبل نیست چرا که او پیش از اتمام فصل اقبل این موضوع را مطرح کرد و حتی در اردوی اوکراین هم آن را دنبال کرد. اما ما از آن استقبال نمی‌کردیم تا اینکه این موضوع را با سرمربی مطرح کردیم و او موافقت کرد. البته نگرانی شما به جاست و این موضوع بحث داغی میان من و برانکو بود اما موضوع دیگر بحث جذب دروازه‌بان است که چند گزینه را مورد بحث قرار دادیم و در نهایت یک دروازه‌بان خواهیم گرفت.

در مورد مدیران قبلی مجمع بررسی می کند
طاهری در واکنش به سوالی درباره اینکه چرا با شفافیت درباره مدیران دیگر که باعث وجود بدهی کلان در این باشگاه شده اند صحبت نمی کند نیز گفت: من در مقامی نیستم که بخواهم درباره مدیریت باشگاه حرف بزنم چرا که صلاحیت آن را ندارم و این موضوع در اختیار مجمع است.اما می‌توانم در مورد زیردستانم و ضعف و یا قوت آنها حرف بزنم که کدام بخش قوی یا ضعیف بوده است اما نمی‌توانم در مورد مدیران قبلی حرف بزنم


این داوران در حد مسابقات لیگ هستند؟
از اتفاقات دیروز خیلی ناراحت شدم. گلی را روی خطا دریافت کردیم و گل صحیح ما را مردود اعلام کردند. در صحنه‌هایی که مثل فصل گذشته خطای هند گرفتند در حالی که توپ به سر و سینه بازیکن ما دریافت کرده بود نیازی به کارشناسی وجود نداشت.چرا که همه چیز آشکار و روشن است. شما روند سوت زدن‌های داوران برای پرسپولیس را کارشناسی کنید. آیا برخی داوران در حد مسابقات لیگ هستند؟ شاید الان زود باشد این را می گویم اما پارسال هم در دو، سه جا مطرح شد. اگر مشکل داور داریم، داور از خارج بیاورید. داوری امر مقدسی است و کار ساده ای هم نیست. در لحظه باید سوت بزند و ما هم باید دقت داشته باشیم و احترام بگذاریم و مناسب آن کار انتخاب شود. حیف است قشنگی فوتبال از دست می رود.
 
شفافیت در مورد فرد غیر مسوول در اردوی اوکراین
علی اکبر طاهری که تلاش داشت از بیان شفاف درباره برخی سوالات شانه خالی کند، در واکنش به سوال خبرنگاری درباره اینکه چرا صادقانه نمی گویید برخی افراد غیر مسوول در اردوی پرسپولیس در اوکراین چه کسانی بودند گفت: آن فرد که شما می گویید در اردو بود به این تیم کمک کرد و جزو یکی از اسپانسرهای تیم ماست.


پیراهن پرسپولیس یا تابلو تبلیغاتی؟
از نظر شخصی خودم موجه و درست است. در داخل این چنین چیزی جاری نشده است. چون در اختیار این همکاری تجاری است. از لحاظ تبلیغاتی این طور بهتر است ولی همکار تجاری ما می گوید.

 می‌خواهیم خودمان بلیت فروشی کنیم
درباره بلیت فروشی بگویم که این کار از اوایل این قصد را داشتیم. آقای تاج که در ریاست سازمان لیگ بودند استقبال کردند. در انتهای فصل هم خود ایشان با آقای کاظمی صحبت کردند و نامه زدیم که ما را به پیمانکارتان معرفی کنید. دو هفته پیش جلسه داشتیم. عابدینی و کاظمی پیگیری کردند. عزیزان آمدند و قرارداد بسته شده است و شرایطی هم داریم. مقداری مشکل داریم. دیدگاه های بلندمدتی داریم از نشستن تا خروج آن و سرویس و خدمات. جلسه ای با برها مبین داشتیم و مسئول محترم آزادی. از آقای طباطبایی تشکر و عذرخواهی می کنم. دیروز هم کمی ورزشگاه را به هم ریختیم. دیروز جمعیت خوبی آمد. در طبق دوم صندلی ها نیمه کاره بود و مشکل پیش آمد. تشکر می کنم که ورزشگاه را صندلی دار کردند. در این بخش داریم شرایط را بررسی می کنیم. استقلال هم همین کار را انجام می دهد. در جلسه بعدی بیشتر توضیح می دهم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------