بازنشستگی جرم است؛فقط برای افشارزاده! / تلاش سخت برای استقلالی کردن سرپرست بازنشسته دوشغله!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,افتخاری

ماجراهای انتخاب مدیر برای استقلال پایانی ندارد و باز یک مدیر دو شغله بازنشسته را برای این تیم انتخاب شده است.

به گزارش خبرآنلاین، یک بازنشسته سه شغله به گفته رئیس جوان هیات مدیره استقلال که نه سابقه ورزشی دارد ، نه سابقه مدیریتی ، نه اقتصادی و نه حتی سیاسی با اصرار پذیرفته مسئولیت استقلال را بر عهده بگیرد. رضا افتخاری سالهاست که در ورزش تهران نقش دارد. از اداره کل شمیران تا تهران .از سایپا تا سرپرستی چند فدراسیون ورزشی. از کمیته فوتسال فدراسیون تا حالا که سرپرست استقلال. چرا این سمت به او رسیده؟ روایت شهاب جهانیان رئیس هیات مدیره استقلال از این انتخاب:« استقلال مدیر کارکشته می خواهد،بسختی افتخاری را راضی کنیم به استقلال بیاید.»

اما شهاب جهانیان کیست؟ عضوی که جوانتر از علیرضا منصوریان ،سرمربی جوان آبیهاست.  او  که اصالتی نهاوندی دارد و ورودش به عرصه ورزش با تیمداری های اقماری حسین هدایتی بود. او دوره ای در هیات مدیره استیل آذین و ملوان بود و بعد از رای اعتماد به محمود گودرزی ،وارد مجموعه مدیران وزارت ورزش شد. کمی بعد به عضویت هیات مدیره استقلال در آمد و حالا رئیس این هیات مدیره است. او البته در رزومه کاری اش نه چهره اقتصادی قدرتمندی بوده ، نه سیاستمدار بنامی است و نه یک اقتصاددان . او را در کنار عبدالحمید احمدی،معاون وزیر ورزش به عنوان عوامل اصلی تغییرات در استقلال می شناسند . اینکه این رئیس هیات مدیره در دل بی پولی های آبی ها به مدیر پرسپولیس گفته بود 400 میلیون تومانبرای رضایتنامه کنعانی به قرمزها می دهد ، از  جدیدترین تصمیماتش بود که رسانه ای شده اند.  جهانیان البته در جلسه چهارشنبه قبل که خروجی آن انتخاب ناگهانی حسنی خو به عنوان مدیر و عضو هیات مدیره بود هم از این اتفاق ناراضی بود.

روایت های مطرح ده در باره آن جلسه این است که جهانیان از این شکل انتخاب مدیر تیم دلخور بوده و حتی مدام در حضور وزیر ، خواهان این بوده که انتخاب حسنی خو به زمانی دیگر یا رای گیری مخفی منوط شود اما وزارتخانه تصمیم مشورتی اش را در آن لحظه گرفته بود و هر سه نفر دیگر هیات مدیره رای شان را در این باره،خیلی زود بیان کردند.آنها پیشنهاد وزارتخانه را تایید کردند و جهانیان هم به ناچار به حسنی خو رای دادو سر همین با اکراه رای دادنش هم انتقادی بود به سیاست وزیر ورزش که در جلسه نشسته بود و گفت همان جا:«من یک مدیر پاکدست مثل حسنی خو می خواهم.»این خواست اما فقط 48 ساعت زمان داشت چون حسنی خو اختیار تام می خواست و اصرار داشت این همه جلسه با هیات مدیره ، لزومی ندارد. نظری که البته متفاوت بود با خواست وزارتخانه از هیات مدیره استقلال. شاید به همین دلیل هم نسخه حسنی خو خیلی زودتر از موعد اتفاق افتاد. با رفتن حسنی خو ، وزیر به نظر می رسد در روزهای تنهایی اش که همه مدیرانش به سفر کاری - ماموریتی المپیک ریو رفته اند ، تصمیم گیری نهایی برای سرپرست را تا حدی به جهانیان به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه ، واگذار کرده است. او هم کلی گشته و به گزینه افتخاری رسیده که همین حالا در فدراسیون شغل دارد  و البته بازنشسته هم هست. کاظم اولیایی مدیر پیشین آبی ها درباره این انتصاب گفته:«افتخاری ورژن ضعیفتر افشارزاده است.» نکته ای که البته حامیان زیادی داشته و تحسین شده است.

شخص افتخاری هم گفته فعلا جوابی به استقلالی ها نداده است و منتظر مانده که بداد چه می شود.

حالا این مدیر سه شغله قرار است از  امروز استقلال را رهبری کند ، به عنوان سرپرست پست مدیریتی تیم و عضو پنجم هیات مدیره. همین هفته قبل بود که افشارزاده به اجبار مستعفی شد چون گفتند او مشکل بازنشستگی دارد. هرچند حالا افتخاری هم بازنشسته و دوشغله است اما رفته اند به دنبالش و به سختی رازی اش کردند که به این تیم بیاید!

اینجا در ایران هر اتفاقی می افتد. مثلا وزارت ورزش از  افشارزاده سر مشکلات مالی و هزینه های این تیم در فصل نقل و انتقالات شاکی می شود ، بعد از کلی کش و قوس اعلام می شود استعفاء داده و وزیر در جلسه هیات مدیره می گوید که هیات مدیره او را وادار به استعفا کرده اند چون گزارش های درستی به هیات مدیره نمی داده است و همان جا و در همان جلسه ؛جهانیان به وزیر می گوید وزارت ورزش دلیل جدایی افشارزاده بوده است و بعد هم ماجرایبازنشستگی طرح می شود. خود حسنی خو بازنشسته بوده اما گفته بودند رزمنده است و مشکلی ندارد. بعد هم نوبت رسید به افتخاری که هم بازنشسته است و هم دو شغله!

انگار بازنشسته بودن که بهانه برکناری محترمانه افشارزاده در قالب استعفاء بوده ، بهانه اش فقط در مورد این مدیر باسابقه صدق می کند و سایر گزینه های مدیریتی آبی ها می توانند بازنشسته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------