آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

علی دایی و مایلی کهن را آشتی می دهیم



اخبار,اخبار ورزشی , علی دایی

 

اخبار ورزشی - تمرين پرسپوليس خونه خاله نيست كه بي‌دعوت بروم!
علی دایی و مایلی کهن را آشتی می دهیم

اگر همه فوتبالي‌هاي ما از زاويه‌اي كه آقا كريم به فوتبال دنيا نگاه مي‌كند، نگاه كنند، اتفاق‌هاي خوبي مي‌افتد.

كاپيتان سابق پرسپوليس كه جزو اسطوره‌هاي اين باشگاه و تيم‌ملي محسوب مي‌شود ترجيح مي‌دهد به جاي صحبت كردن در مورد ماجراي معروف كشك و بادمجان، از حضورش در مراسم خيريه و كمك به كودكان سرطاني صحبت كند و اميدوار باشد تا كدورت‌هاي بين فوتبالي‌ها از بين برود.

با كريم باقري در مورد بازگشت به پرسپوليس، قيمت سهام باشگاه، بازي ايران – بحرين، جلسه‌اش با مهدوي‌كيا و كريمي و ... صحبت كرديم.

حضور شما در كيش باعث شد تا خيلي‌ها براي ديدن كريم‌ باقري به استاديوم بيايند.
من فقط يكي از اعضاي تيم بودم و خوشحالم كه توي اين كار خير همراه بقيه بچه‌ها بودم. توي اين كار بهروز (رهبري‌فرد) و آتيلا (حجازي) خيلي زحمت كشيدند و البته جا دارد كه از خيرين و اسپانسر كار هم تشكر كنيم. به نظر من اگر هر چند وقت يك‌بار از اين بازي‌ها بگذارند خيلي خوب مي‌شود و اينجوري مي‌توانيم به انسان‌هاي مختلف هم كمك كنيم.

يعني اگر اين قضيه ادامه داشته باشد شما تيم را همراهي مي‌كنيد؟
همانطور كه گفتيد من كمتر در مراسم‌ها شركت مي‌كنم ولي وقتي بحث خيريه و كمك به ديگران باشد، من هم كمك مي‌كنم و تا جايي كه بتوانم همراه تيم هستم. من فكر مي‌كنم كه اگر اين بازي‌ها در شهرهاي مختلف باشد خيلي بهتر است چون اينجوري ما مردمي كه سال‌ها حمايت‌مان كرده‌اند را مي‌بينيم و مي‌توانيم كنار آنها باشيم. اين مردم با ما گريه كرده‌اند و خنديده‌اند و بدون شك بودن در كنار آنها براي ما هم جالب است.

يك حسن ديگر اين بازي‌ها، از بين رفتن اختلاف‌ها و چالش‌هايش است كه بين برخي‌ها وجود دارد.
اكثر بچه‌ها با هم رفيق بودند و مشكلي نداشتند. آن چند نفر هم به‌خاطر كار و مسايل داخل فوتبال دچار سوءتفاهم شدند كه اين هم به شرايط و موقعيت بچه‌ها برمي‌گردد و طبيعي است. به‌هرحال از بين رفتن كدورت‌ها و ايجاد دوستي‌ها به هر بهانه‌اي خوب است. در رختكن و قبل از شروع همين بازي هم بهروز (رهبري‌فرد) و علي (دايي) با هم روبوسي كردند و هيچ مشكلي هم نبود.

يعني فكر مي‌كنيد كه اگر مايلي‌كهن هم مي‌آمد همين اتفاق مي‌افتاد؟
به نظر من ماجراي مايلي‌كهن و دايي هم يواش يواش حل مي‌شود و ان‌شاءا... كه اينجور مسايل ديگر توي فوتبال به وجود نيايد.

خيلي‌ها منتظر بودند كه شما هم توي اين بازي مثل دايي و خداداد گلزني كنيد... شايد با يكي از همان شوت‌هاي خاص خودتان مي‌توانستيد جواب آن تشويق‌ها را بدهيد.
من قبل از اين بازي براي انجام يك بازي دوستانه با پيشكسوتان تراكتورسازي به تبريز رفتم و آنجا مصدوم شدم. توي اين دو هفته به قول معروف روي پايم خوابيدم و استراحت كردم تا وضعيتم بهتر شود. توي بازي با هنرمندان هم ترسيدم شوت بزنم و به نظرم مهم اين بود كه ما توي اين بازي حضور داشته باشيم و بتوانيم كمك كنيم.

از قول شما اعلام شده بود كه گفتيد امير (پسرتان) مي‌خواهد شماره 6 تيم‌ملي بشود!
من اصلا چنين حرفي نزدم و نمي‌دانم كه اين حرف‌ها از كجا در مي‌آيد. امير در حال حاضر بازيكن تيم فوتبال است و فرصت زيادي دارد تا تكليفش روشن شود.

بازي‌اش خوب هست؟
بد نيست! اما هر چه باشد بايد به او فرصت داد تا خودش را نشان دهد. او الان بازيكن تيم پارسه است و توي رده جوانان بازي مي‌كند. فكر مي‌كنم كه دو سال ديگر تكليف امير روشن شود و آن وقت بهتر مي‌شود در موردش نظر داد.

شرايط فني و خصوصيات فوتبالي‌اش شبيه شماست؟ مثلا از آن شوت‌ها مي‌زند؟
چپ پا است و هافبك چپ و وسط بازي مي‌كند. اتفاقا شوت‌ هم خوب مي‌زند. (خنده)

اما معمولا پسران بازيكنان بزرگ، فوتباليست‌هاي خوبي نمي‌شوند.
شما درست مي‌گوييد... معمولا سايه پدر روي سر اينها سنگيني مي‌كند و كار خراب مي‌شود. البته توي اين بچه‌ها محمد پروين شرايط خوبي داشت. او از نظر فني و تكنيكي خيلي خوب بود ولي سنگيني اسم علي آقا باعث شد كه اين بچه قيد فوتبال را بزند.

خداداد در مصاحبه با «گل» گفته بود كه در مقايسه با بازيكنان امروزي، قيمت او و دايي مي‌بايستي پنج ميليارد تومان باشد. با اين حساب فكر مي‌كنيد قيمت كريم باقري چقدر بايد باشد؟
من به نوبه خودم بازي كرده‌ام و پول گرفته‌ام. بقيه بچه‌ها هم اين شرايط را داشته‌اند. كم يا زياد دوره ما تمام شده و اين صحبت‌ها ديگر به درد نمي‌خورد. الان دوره اين جوان‌هاست و اميدوارم آنها بتوانند خوب فوتبال بازي كنند و پول‌شان را بگيرند.

خبر داريد كه قيمت باشگاه پرسپوليس را دويست‌ونود ميليارد تومان اعلام كرده‌اند؟
من در مورد اين مبلغ و صحبت‌هايي كه مي‌شود اطلاعي ندارم و كسي هم در اين مورد چيزي به من نگفته است. اول بايد در مورد اين موضوع اطلاعات كامل داشته باشم و بعد در موردش صحبت كنم.

اما شما جزو خريداران پرسپوليس بوديد و امير عابديني در يك برنامه زنده تلويزيوني در مورد اين موضوع صحبت كرد.
اين صحبت آقاي عابديني بود و من هيچ‌وقت نگفتم كه پرسپوليس را مي‌خرم. تنها حرف من اين است كه بعد از اين‌همه اتفاق‌هايي كه افتاد يك‌بار هم پرسپوليس را دست فوتبالي‌ها بدهند و اجازه بدهند چند سال آنها باشگاه را در اختيار داشته باشند.

وزير ورزش گفته با وجود زيرساخت‌هاي دولتي نگران خصوصي‌سازي استقلال و پرسپوليس است.
باور كنيد من درگير فوتبال نيستم و حتي صحبت‌هاي وزير را هم نخوانده‌ام و نمي‌دانم ايشان چه گفته است. پس بنابراين بهتر است با توجه به اين بي‌اطلاعي صحبتي در اين مورد نكنم.

به نظر شما قيمت دويست‌ونود ميليارد براي پرسپوليس مناسب است؟
در مورد اين مبلغ كارشناس‌ها بايد نظر بدهند و اين‌جوري نيست كه قيمتي همين‌جوري اعلام شود. پرسپوليس بدهي‌هاي زيادي دارد كه بايد تكليف آنها هم روشن شود.

راستي چرا شما مثل علي كريمي در تمرينات پرسپوليس شركت نمي‌كنيد؟
خب من تا حالا به تمرين پرسپوليس دعوت نشده‌ام و از من نخواستند كه بروم سر تمرين. به هر حال تمرينات پرسپوليس هم نظم و انضباط خاص خودش را دارد و اين‌جوري نيست كه هر وقت من دلم خواست بروم سر تمرين. پرسپوليس خانه خاله نيست كه مثلا هر روز يك تعدادي بروند سر تمرين. اگر علي(كريمي) سر تمرين مي‌رود به اين دليل است كه احتمالا دعوت مي‌شود. جدا از اين‌ها حضور كريمي در تمرين پرسپوليس باعث مي‌شود كه بچه‌ها روحيه بگيرند و علي هم مي‌رود تا به تيم كمك كند.

در مراسم افتتاحيه فروشگاه مهدوي‌كيا صحبت‌هاي شما با علي كريمي و مهدي باعث شد تا بعضي‌ها گمان كنند كه شما قصد داريد كادر فني آينده پرسپوليس را تشكيل دهيد يا به نحوي در باشگاه مشغول شويد.
اين‌جور حرف و حديث‌ها زياد درست مي‌شود ولي صحت ندارد... باور كنيد كه ما در طول اين مدت اصلا در مورد فوتبال صحبت نكرديم!

يعني از علي كريمي هم نپرسيديد چرا از تيم‌ملي كناره‌گيري كرد و مشكلش با كي‌روش چه بوده؟
آنجا جاي اين صحبت‌ها نبود و حرفي هم در مورد اين مسايل نشد. اصلا صحبت فوتبالي نكرديم.


كريم باقري قصد ندارد همراه پرسپوليس باشد و با تيم خودش به فوتبال برگردد؟
مدتي است كه من كنار فوتبال نيستم و به همين دليل براي همين كادر و تيمي كه هست آرزوي موفقيت مي‌كنم. فعلا شرايط خوبي در پرسپوليس حاكم نيست و من فقط مي‌توانم براي پرسپوليس آرزوي موفقيت كنم و اميدوار باشم كه راحت كار كنند.

تيم‌ملي ما امروز به مصاف بحرين مي‌رود و حتما مي‌دانيد كه فوتبالي‌ها هميشه با بحرين چالش‌هايي داشته‌اند.
ما هميشه مقابل بحرين بازي‌هاي سختي داشته‌ايم و شرايط اين بازي‌ها هم فرق مي‌كند و سخت است. آن اتفاق‌ها و آن مسايل مال سال‌ها قبل بوده و الان ديگر آن چيزها تكرار نمي‌شود. من اميدوارم تيم‌ملي صعود كند چون مردم از صعود تيم‌ملي حسابي خوشحال مي‌شوند.

پس بايد حسابي مراقب باشيم كه كشك و بادمجان به خورد تيم‌ملي ندهند!(خنده)
در مورد اين چيزها صحبت نكنيد چون نمي‌شود بحث كشك و بادمجان را بغل زد!

خيلي‌ها اميدوارند كه تيم‌ملي در جام ملت‌ها مثل بازي‌هاي جام‌جهاني بازي نكند و به نحوي تغيير سيستم دهد.
قطعا تيم‌ملي براي اين بازي‌ها برنامه دارد. در مورد اين مسايل ما نمي‌توانيم صحبت كنيم و اين كارلوس كي‌روش است كه در مورد سيستم و نوع بازي تيم‌ملي تصميم‌گيري مي‌كند. من به سهم خودم اميدوارم كه تيم‌ملي نتيجه بگيرد و اين بهترين اتفاق است.

مصاحبه امروز ما اين حسن را داشت كه شما چند تا شايعه را تكذيب كرديد.
(خنده) من دنبال تكذيب و اينجور صحبت‌ها نيستم... فقط چون اين چيزها صحت نداشت و از قول من نوشته بودند، در موردش صحبت كردم. به‌هرحال من زياد اهل مصاحبه و اينجور حرف‌ها نيستم و دوست دارم كه آرامش داشته باشم... در آخر هم براي پرسپوليس و تيم‌ملي آرزوي موفقيت مي‌كنم.
اخبار ورزشی - جام نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------