ماجرای شنا با پوشش اسلامی در آب‌های آزاد و جنجال‌های تازه‌اش



اخبار,اخبار ورزشی ,شنا با پوشش اسلامی در آب‌های آزاد

 

اخبار ورزشی - حاشیه‌هایی که پس از یک‌ سال سر باز کرد؛
ماجرای شنا با پوشش اسلامی در آب‌های آزاد و جنجال‌های تازه‌اش

حالا این روزها رسانه‌های می‌خواهند قدیسی را که یک سال پیش به یاری او و اخبارش، دولت محمود احمدی‌نژاد را تحت فشار قرار داده بودند،‌ تخریب کنند و برای این منظور هم از همان ابزاری بهره می‌گیرند که یک سال پیش الهام سادات اصغری را به شهرت رسانده بودند.

یک سال پس از رفتن دولت محمود احمدی‌نژاد و مدیرانش از عرصه قدرت، رسانه‌ها اوراق پرونده‌ای را که در زمان خودش حسابی جنجالی شده بود، به گونه‌ای دیگر باز کردند تا به قول خودشان، پرده از چهره پوشالی یک رکورد پر حاشیه بردارند.

به گزارش «تابناک»، این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی، بازار خوبی برای به شهرت رساندن افراد هستند. مهم نیست که شما کارلوس کی‌روش باشید یا دی‌جی‌حسین فسنقری تا در یکی از کمپین‌های پرطرفدار به سلطان شبکه‌های مجازی تبدیل شوید و به این ترتیب، هواداران بسیاری پیدا کنید.

اتفاقی که برای الهام سادات اصغری افتاد هم از کانال شهرت در شبکه‌های مجازی می‌گذشت، ولی بر خلاف دیگران این ماجرا برای او دو سویه متفاوت داشت؛ نخست او با انتشار تصاویری از خود با لباس شنل گونی که آن را لباس شنای اسلامی می‌نامند و گویا وجود خارجی ندارد، اعلام کرده بود که مسافتی ۱۸ کیلومتری را در پلاژ بانوان نوشهر با به تن داشتن مقنعه و شنل شنا کرده، ولی اکبرآبادی، معاون امور بانوان وزارت ورزش، رکورد را ثبت نمی‌کند و می‌گوید ‌آن لباس شنا از نظر شرعی مشکل داشته است.

انتشار این خبر همراه با تصاویر سیمای اشکبار الهام سادات اصغری، موجب شد تا موجی از همراهی برای استیفای حق او و تمرکز روی توسعه ورزش بانوان شکل بگیرد. کمی بعد اصغری، ویدئویی را روی یوتیوب منتشر کرد و در پیامی از همدردی‌های مردم ایران در این باره تشکر کرد‌.

صفحه فیسبوک اصغری در آن روز‌ها مورد توجه زیاد علاقه‌مندانش قرار گرفت و کمپین‌های برای حمایت از او شکل گرفت. موج اخبار حمایتی از اصغری به میزانی بود که حتی وزیر ورزش را هم به مجلس کشاند تا در خصوص ‌ثبت نکردن رکورد اصغری پاسخگو باشد.

این ماجرا در زمان خود موجب ایجاد یک موج رسانه‌ای منفی علیه مرضیه اکبرآبادی و مدیران محمود احمدی‌نژاد در وزارت ورزش و جوانان شد. حالا اما یک سال پس از کنار رفتن مدیران احمدی‌نژاد‌‌، همان رسانه‌هایی که اصغری را به اوج شهرت رسانده بودند، با انتشار اخباری اعلام کرده‌اند که رکورد سال پیش اصغری پوشالی بوده و ابهاماتی دارد و او چنان که می‌نماید نیست.

‌ایسنا که در سال ۹۲ آن گزارش معروف اصغری را با چشمان گریان مخابره ‌کرده و موج خبری به راه انداخته بود، اکنون به سراغ داور رکورد‌گیر اصغری در ماجرای رکورد سال قبلش رفته و مدعی شده، او بر خلاف آنچه جلو دوربین‌ها با شنل ظاهر شده، با یک مایوی معمولی شنا کرده است.

پریسا فریدونی، داوری که کورنومتر شنای الهام اصغری را زده و تنها شاهد رسمی این ماجراست، ادعای این شناگر را مبنی بر شنا با پوشش اسلامی ‌رد می‌کند و می‌گوید: او مسافت مورد نظر را شنا کرده اما مانند سایر شناگران لباس غواصی و کلاه بر سر داشته، نه شنل و مقنعه!

فریدونی در ادامه سخنانش می‌گوید: «این خانم پس از آن برای معروف شدن خود کلیپی‌ درست کرد و به رسانه‌های خارجی فرستاد که وقتی این کلیپ را دیدم، بسیار ناراحت شدم. او در این کلیپ که در یک استخر ساخته بود با شنل و مقنعه حضور داشت و می‌گفت ‌با این پوشش رکورد زده است، در حالی که واقعیت این نبود. پس از آن بود که خانم اکبرآبادی معاون وقت بانوان وزارت ورزش من را فراخواند. من به خانم اکبرآبادی گفتم که آمدم ثواب کنم و کباب شدم، این تنها یک رکورد شخصی بود و قرار نبود رکورد ملی ثبت شود و من لباس‌های او را تکذیب می‌کنم. او با لباس‌های مورد ادعایش در آب نبود‌».

‌‌هرچند هنوز به نظر می‌رسد خود مسئولان ورزشی هم ندانند که مایوی اسلامی چیست، فریدونی اعلام می‌کند که اصغری در حین ثبت رکورد، مایو‌ نامتعارفی بر تن نداشته، ولی آن لباس‌های عجیب شنل‌گونی هم که به مدد آن‌ها در ویدئوی ساخته خودش کلی با آن دل‌ها را سوزانده ‌هم به تن نداشته است. با همه این‌ها، کسی اصل ثبت رکورد او را زیر سؤال نمی‌برد. تنها اینجا دعوا بر سر این است که او دیگر یک «شناگر» است، نه یک «قهرمان ملی»!

البته ادعاهای مورد نظر که معلوم نیست چرا پس از یک سال، ‌یکباره سر از رسانه‌ها درآورده در حالی مطرح می‌شود که اصغری به آن‌ها واکنش نشان داده و در جوابیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها گذارده، می‌نویسد: «سرچشمه اصلی ماجرای اخیر رسانه‌ای، از قلم فردی جاری شده که تا همین چند وقت پیش، مدیر برنامه من بود؛ نویسنده‌ای که در جنجال سازی خبری و رسانه‌ای ید طولانی دارد و بی‌اخلاقی را به حد کمال رسانده است. این فرد دورویی رسانه‌ای را به جایی رسانده که از یک طرف در یک خبرگزاری و یک سایت خبری ـ که رابطه نزدیکی با عواملش دارد ـ گزارشی سراسر دروغ درباره رکوردشکنی من منتشر می‌کند و از سوی دیگر با انواع و اقسام پیامک و پیغام‌های وایبری، سعی در تهدید و اخاذی دارند. طبیعی است که هر عقل سلیمی می‌تواند تناقض آن رفتار رسانه‌ای و این رفتار پشت پرده را دریابد و از خیال خام این بی‌اخلاقی‌ها بداند، نمایشی شرم آور که از بخل و حسد برآمده و به خیال بازیگرانش می‌خواهد مرا به حاشیه ببرد‌».

همه این اتفاقات در حالی رخ داده است که رئیس کمیته آب‌های آزاد فدراسیون شنا، «‌سید محمدعلی سادات منصوری» می‌گوید: «با توجه به اینکه دریا دارای جذر و مد است، ‌حتی اگر برای ثبت رکورد از GPS استفاده شود، باز هم به صورت دقیق نمی‌توان گفت ‌چه رکوردی به دست آمده و نمی‌توان این رکورد‌ها را در مناطق مختلف دنیا با هم قیاس کرد، به همین دلیل در دنیا رکورد جهانی به نام آب‌های آزاد وجود ندارد‌».

حالا این روز‌ها رسانه‌های می‌خواهند قدیسی را که یک سال پیش به یاری او و اخبارش دولت محمود احمدی‌نژاد را در فشار قرار داده بودند، تخریب کنند و برای این منظور هم از‌‌ همان ابزاری بهره می‌گیرند که یک سال پیش الهام سادات اصغری را به شهرت رسانده بودند.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------