ابراهیم‌زاده: لیست اولیه بازیکنانم جذب شدند/ کارنامه کی‌روش در جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود



اخبار,اخبار ورزشی ,سرمربی تیم فوتبال پیکان

 

اخبار ورزشی - باید با سید مهدی صحبت کنم
ابراهیم‌زاده: لیست اولیه بازیکنانم جذب شدند/ کارنامه کی‌روش در جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: تمام بازیکنانی که می‌خواستم جذب شدند و حتی نفرات اولیه لیستم را مسئولان باشگاه جذب کردند.

منصور ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شرایط آماده‌سازی تیم فوتبال پیکان و همچنین عملکرد تیم ملی در رقابت‌های جام جهانی صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

 ابتدا در خصوص دیدار دوستانه روز گذشته مقابل تیم ملی جوانان صحبت کنید.
به نظرم به دلیل اینکه تیم ملی جوانان به خوبی می‌دوند و می‌جنگند، توانستند فشار خوبی روی بازیکنان ما بیاورند و این مسئله با توجه به اینکه ما در دوران آمادگی به سر می‌بریم بسیار مفید بود. خوشحالیم که بازی خوبی انجام دادیم و در نهایت برد یک بر صفر در ضربه پنالتی به دست آمد البته حرکات خوبی هم در جریان بازی انجام دادند که در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی هم خلق کردند این بازی نوید این را داد که می‌توانیم بهتر کار کنیم.

چند درصد با تیم ایده‌آل‌تان فاصله دارید؟
نمی‌توان در مورد بازیکنان درصد خاصی را عنوان کرد اما فکر می‌کنم آمادگی بازیکنان مطلوب است.

 لیست مدنظر شما صد درصد جذب شد؟
ما هفت بازیکن سهمیه لیگ برتری داشتیم که توانستیم آنها را جذب کنیم تمام لیستی که من دادم جذب شدند حتی نفرات اول آنها را هم جذب کردند.

 سرپرست باشگاه معتقد بود که برای سهمیه آسیایی برنامه‌ریزی شده است نظر شما در این باره چیست؟
وقتی چنین مسئله‌‌ای را عنوان می‌کنند یعنی افق دید بالایی را در نظر گرفته‌اند. اما برای اینکه بتوانیم به این هدف برسیم باید به یک ثبات در جایگاه و بازی‌مان برسیم تلاش می‌کنیم تا در بالای جدول قرار بگیریم.

کار کردن با بازیکنان ستاره دشواری‌هایی دارد یکی از این مسائل حواشی بازیکنان است اخیراً مهدی رحمتی با امیر قلعه‌نویی اختلاف‌نظرهایی پیدا کرده در واکنش به این مسئله چه اقدامی انجام داده‌اید.
هر بازیکنی باید بداند که هم‌اکنون در چه جایگاهی است،به عنوان یک بازیکن در چه تیمی فعالیت می‌کند و وظایف خود را بشناسد که این را رحمتی در مورد مسائلی که به او مربوط می‌شود در جریان است. یک سری مسائل به موارد شخصی بازیکن مربوط می‌شود که خود او باید به خوبی مدیریت کند. یک بازیکن ویژگی‌هایش در سایر تیم‌ها را باید حفظ کند و بتواند راحتی خود را برای ادامه فعالیتش به وجود آورد من هم باید با سید در این زمینه صحبت کنم تا چگونه برخورد کند.

تاکنون با او صحبت نکرده‌اید؟
این مسئله جدید به وجود آمده و مسلماً در اردوی ترکیه زمان بیشتری وجود دارد که می‌توانیم به تنهایی با هر یک از بازیکنان صحبت کنیم.

کار کردن با بازیکنان ستاره دشوار نیست؟
دنبال این هستم که این بازیکنان تیم‌مان را یک ستاره کنند، باید ستاره‌ها تأثیرگذار باشند که همگی یک صدا باشیم تک‌ستاره‌ها به تنهایی روشنایی ندارند. البته می‌توانند یک جاهایی تأثیرگذار باشند و منکر این مسئله نیستم اما مهم این است که تیمی بتوانیم کار کنیم.

ساموئل در دیدار امروز حضور نداشت و چه زمانی قرار است به تمرینات بازگردد؟
او در اردوی ترکیه به ما اضافه خواهد شد و سعید دقیقی هم به علت امتحان فوق‌لیسانسش در تبریز بود که او نیز امروز به تیم ملحق خواهد شد.

یک بازیکن خارجی هم در دیدار روز گذشته حضور داشت شرایط او چگونه است؟
بازیکنی از کامرون آمده که برای تست و تمرینات حاضر شده اگر شرایطش خوب باشد که در آینده او را خواهید دید وگرنه او را جذب نخواهیم کرد.

 اتفاقات فصل گذشته را که فراموش کردیده‌اید؟
اگر به تمام مسائل توجه کنیم مهم این است که ما سربلند بیرون آمدیم، با آن بی‌پولی که به وجود آمده بود به خصوص در نیم‌فصل دوم باز هم عملکرد خوبی داشته باشیم، اتفاقات فصل گذشته باعث می‌شود که اندوخته تجربه برای این فصل بیشتر شود و امیدوارم که این اتفاقات تکرار نشود.

 قول کسب سهمیه آسیایی را می‌دهید؟
من هر جایی که کار می‌کنم این قول را می‌دهم که تیمم به گونه‌ای کار کند که همه احساس کنند تیم فوتبال روبه‌رشدی ارائه می‌کند، فکر می‌کنم سال گذشته و در نیم‌فصل دوم و بازی‌های پایانی رشد فوتبالی ما را دیدید. در ارائه بازی خوب اگر توجه هم داشته باشیم می‌توانیم نتیجه هم کسب کنیم.

 این روزها در خصوص عملکرد تیم ملی مسائل مختلفی مطرح می‌شود نظر شما در مورد عملکرد تیم ملی چیست؟
من عملکرد بازیکنان را ستایش می‌کنم تیم ملی آگاهانه مقابل آرژانتین و نیجریه بازی کرد اما بازی با بوسنی را باید مجزا بدانید. در مصاحبه‌های قبل از جام جهانی هم گفتم که به دلیل شرایط آمادگی که به وجود آوردیم مقابل نیجریه پابه‌پا می‌دویم و می‌توانیم مقابل این تیم به تساوی برسیم، گفتند که در بازی با آرژانتین به دنبال تجربه‌اندوزی هستم زیرا بخش‌های فنی زیادی دارد.

بیانیه کانون مربیان هم حواشی زیادی به وجود آورد در این باره هم توضیح می‌دهید؟
حرف اصلی این بیانیه این بود که مربیان ایرانی را با هیچ چیز دیگر مقایسه نکنیم. در اصل باید این نکته را توجه داشت که هر مربی جایگاه خاص خود دارد اگر من شخصی را دوست دارم دلیلی ندارد در مورد شخص دیگری بدگویی کنم اگر مربی خارجی را دوست دارم دلیل ندارد بگویم مربی ایرانی ضعیف است. صحبت کلی بیانیه به این مسئله ختم می‌شد که هرکس را در جایگاه خودش ببینند نه اینکه مثلاً خبرنگار ایرانی را با خبرنگار خارجی مقایسه کنند البته نیاز است که مربیان در جلسه‌ای با یکدیگر بنشینند و در خصوص استدلال‌هایی که دارند با یکدیگر بحث کنند من برای خود استدلالی دارم که چرا کی‌روش از علیرضا حقیقی به عنوان دروازه‌بان استفاده کرد دلیل من این است که در دو بازی آرژانتین و نیجریه ما دفاع عمقی چیده بودیم و اجازه کار عمقی به این دو تیم نمی‌دادیم و همین دلیل باعث می‌شد تا تیم حریف رو به ارسال‌ها بیاورد و در بحث خروج علیرضا حقیقی از دو گلر ما عملکرد بهتری داشت اما معتقدم که در بازی با بوسنی می‌توانستیم از یک دروازه‌بان دیگر استفاده کنیم زیرا هدف‌مان چیز دیگری بود.

 

این استدلال من است حالا می‌توانیم در مورد آن بحث کنیم. در بازی با بوسنی با توجه به اینکه گل زودی دریافت کردیم دفاع ما بازتر شد و موقعیت برای شوت‌زنی بازیکنان به وجود آمد که به همین دلیل باید دروازه‌بانی انتخاب می‌شد تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد شما دروازه‌بان آلمان را ببینند که توانسته در موفقیت‌ تیمش سهیم باشد اما در خروج‌هایش اکثراً ناموفق بوده است.

نظرتان در مورد تمدید قرارداد با کی‌روش چیست؟
من نکته‌ای را می‌خواهم بگویم و آن اینکه شما از جایی به یک نقطه‌ای رسیده‌اید و حالا می‌خواهید به جای دیگری بروید که زمانش کوتاه‌تر است اگر بخواهید از ماشین پیاده شوید و سوار ماشین دیگری شوید ممکن است فرصت را از دست بدهید. کی‌روش با تیم کار کرده و تیم هم با این نفرات کار کرده است اگر خواستید ماحصل تیم را ببینید در جام ملت‌های آسیا می‌توانید ببینید ما اعلام کردیم بهترین تیم آسیایی در جام جهانی بودیم و ماحصل کار را در جام ملت‌های آسیا می‌بینیم. مسلماً اگر مربی دیگری بخواهد کار کند کار دشوار می‌شود. به نظرم کی‌روش نتایج کار خودش را در جام ملت‌های آسیا می‌بیند.

 فکر می‌کنید چه تیمی در جام جهانی قهرمان شود؟
احساس من این است که آلمان قهرمان می‌شود، تیمی بود که با هدف کارش را دنبال می‌کرد اعتقادم این است که این تیم می‌تواند قهرمان جام جهانی شود.
اخبار ورزشی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------