(تصاویر) یازده رخداد جنجالی در تاریخ جام جهانی



اخبار ورزشی - از ضربه زیدان تا تف ریکارد
(تصاویر) یازده رخداد جنجالی در تاریخ جام جهانی

لوئیز سوارز مهاجم تیم ملی اروگوئه و باشگاه لیورپول به خاطر گاز گرفتن جورجو کیلینی بازیکن تیم ملی ایتالیا توسط فیفا مجازات و به مدت چهار ماه از فعالیت در عرصه فوتبال و همچنین از ۹ بازی ملی محروم شد.

این رخدادو مجازاتی که در پی داشت تاکنون جنجالی ترین لحظه در مسابقات جام جهانی برزیل بوده است.

اما حوادث جنجالی نظیر این در دوره های قبلی این مسابقات نیز اتفاق افتاده است. بخش ورزشی بی بی سی با نگاهی به تاریخ جام جهانی یازده رخداد جنجالی در دوره های قبلی را برگزیده است.

۱- ضربه سر زیدان به مارکو ماتراتسی

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل


زین الدین زیدان کاپیتان تیم ملی فرانسه در مسابقه فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با سر به سینه مارکو ماتراتسی ضربه زد.

داور چهارم مسابقه این حرکت زیدان را دید و به داور اصلی خبر داد و او نیز با نشان دادن کارت قرمز زیدان را از بازی اخراج کرد. چند ماه بعد از این حادثه ادعا شد که زیدان در واکنش به توهین بازیکن ایتالیایی به خواهرش این کار را کرده بود.

این حادثه پایانی بود بر فوتبال بین المللی زیدان.

2- خطای کارلوس روی برونو بیونه

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
کارلوس دروازه بان تیم ملی برزیل در مسابقه یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ به هنگام حمله برونو بیونه مهاجم تیم ملی فرانسه به دروازه برزیل به شیوه موزیانه ای روی او خطا کرد. داور مسابقه تصمیم گرفت که در برخورد با این خطا به فرانسه ضربه کاشته ندهد. جیمی هیل، گزارشگر بی بی سی که مسابقه را گزارش می کرد آن را " یک خطای فاحش" توصیف کرد.

3- ماندن بازیکن اخراجی در زمین

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل


رودلف کرایتلین داور مسابقه یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان که در استادیوم ویمبلدون برگزار می شد، آنتونیو رتین کاپیتان تیم ملی آرژانتین را از زمین اخراج کرد. آنتونیو رتین از این تصمیم بسیار خشمگین شد و حاضر نشد زمین را ترک کند. این واکنش او باعث شد که ادامه مسابقه به تاخیر بیافتد.


4- برخورد شوماخر و باتیستون

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
در جریان مسابقه نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا، هارولد شوماخر دروازه بان تیم آلمان روی پاتریک باتیستون مدافع فرانسوی خطا کرد. پاتریک باتیستون بی هوش شد و پزشکان مجبور شدند در زمین بازی به او اکسیژن بدهند. ولی چارلز کورور داور مسابقه خطا نگرفت و توپ را به تیم آلمان داد.

5-فرانک ریکارد به رودی فولر تف کرد

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
در مرحله حذفی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و ۲۲ دقیقه پس از شروع مسابقه ای پر تنش بین آلمان و هلند، داور فرانک ریکارد هافبک هلند و رودی فولر مهاجم آلمان را همزمان از زمین اخراج کرد. فرانک ریکارد در لحظه خروج از زمین به صورت رودی فولر تف کرد.

۶- 'دست خدا '

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
در مسابقه تیمهای انگلستان و آرژانتین در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک، دیه گو مارادونا جلوی دروازه انگلستان یک پاس هوایی را با دست وارد دروازه این تیم کرد.

داور این خطا را ندید و در نتیجه این گل آرژانتین محسوب شد. بعدها مارادونا به خبرنگاران گفت که در آن مسابقه "دست خدا" به یاری او آمده بود. آرژانتین با گل دوم مارادونا که از زیباترین گل های تاریخ جام جهانی است به پیروزی رسید.

۷-خطای دست لوئیز سوارز

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل


در مسابقه بین اروگوئه و غنا در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، سوارز در آخرین دقایق وقت اضافی این مسابقه روی خط هجده قدم توپی را که بازیکنان غنا به سمت دروازه می فرستادند با دست مهار کرد.

داور مسابقه لوئیس سوارز را از زمین اخراج کرد و به تیم غنا پنالتی داد. اما پنالتی آسامواه ژیان به تیر دروازه اروگوئه اصابت کرد و سرنوشت مسابقه به ضربات پنالتی کشید که در آن اروگوئه با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید.

۸- 'نبرد نورنبرگ'

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل


در دور دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و در جریان مسابقه ای خشن و پر تنش بین تیم های پرتغال و هلند در ورزشگاه شهر نورنبرگ ۱۶ بازیکن از دو تیم کارت زرد گرفتند که بالاترین تعداد کارت زرد در یک مسابقه در تاریخ جام جهانی است.

پرتغال با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید اما به خاطر خشونت شدید دو تیم این مسابقه به "نبرد نورنبرگ" مشهور شده است.

۹- ضربه کاراته نایجل دی یانگ

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
در مسابقه فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بین تیم های هلند و اسپانیا، نایجل دی یانگ با لگد به سینه زابی آلونسو هافبک تیم اسپانیا کوبید. اما داور مسابقه فقط به او یک کارت زرد داد. این لگد چنان بد و خشن بود که یکی از مفسران فوتبال بی بی سی آن را "ضربه کاراته" نامید. مسابقه با تک گل آندرس اینیستا در وقت اضافی به پایان رسید و اسپانیا قهرمان جهان شد.

۱۰- 'مصدومیت' ریوالدو

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
در جریان مسابقه تیم های برزیل و ترکیه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی، شوت هاکان اونسان مدافع ترکیه به ریوالدو هافبک برزیلی اصابت کرد. ریوالدو اینطور وانمود کرد که این ضربه به سر او وارد شده و خود را در حالت "مصدومیت" روی زمین انداخت. داور مسابقه هاکان اونسال را از زمین اخراج کرد. ولی بازپخش تصاویر تلویزیونی به خوبی نشان داد که ریوالدو نقش بازی می کرد.

۱۱-'نبرد سانتیاگو'

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی برزیل

 
در جام جهانی ۱۹۶۲ شیلی در مسابقه ای خشن و متشنج بین ایتالیا و کشور میزبان دو بازیکن ایتالیایی از زمین اخراج شدند. این مسابقه بعدها به عنوان "نبرد سانتیاگو" مشهور شد. در این رقابت ها برزیل به مقام قهرمانی رسید و شیلی سوم شد.
اخبار ورزشی - بی بی سی,فرارو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------