رفتار غیرصادقانه با هواداران در «قرعه‌کشی صوری» شهرآورد پایتخت



اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - رفتار غیرصادقانه با هواداران در «قرعه‌کشی صوری» شهرآورد پایتخت

نگاهی به تاریخ بازی‌های استقلال و پرسپولیس هم نشان می‌دهد، ‌در سال‌های گذشته، داربی پایتخت در هفته هفتم لیگ یازدهم، هفته ششم لیگ دوازدهم و هفته هشتم لیگ سیزدهم برگزار شده که به نوعی مهر تأییدی است بر صوری بودن قرعه‌کشی انجام گرفته در همه این سال‌ها.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید: امیدواریم با این برنامه‌ریزی دقیق همچون آلمان بدرخشیم. ‌بسیار طول کشید تا مدیران ایرانی فوتبال، دریابند که برنامه‌ریزی دقیق و منظم، می‌تواند یکی از ستون‌های اصلی موفقیت فوتبال‌ باشد؛ بنابراین، دوشنبه این هفته و بدون در نظر گرفتن مصلحت‌های متداول با برگزاری واقعی قرعه‌کشی لیگ چهاردهم، نخستین گام در ‌یک برنامه‌ریزی دقیق را ‌برداشتند.
 
به گزارش «تابناک»، با آمدن مهدی تاج به سازمان لیگ، مسابقات کم‌رمق و بی‌حال فوتبال در ایران، سر و شکل بهتری به خود گرفت؛ هرچند همچنان کُمیتش در ‌کیفیت بازی‌ها و بازیکنان می‌لنگد، گام امیدوارکننده‌ای به سوی برگزاری منظم و دقیق برداشته است.

بنا بر این گزارش، دوشنبه هفته گذشته، سازمان لیگ برای نخستین بار در یک برنامه آبرومندانه و در شأن فوتبال ایران، مراسم قرعه‌کشی لیگ بر‌تر را در فصل جاری برگزار کرد؛ مراسمی که با یک اعتراف جالب از سوی مهدی تاج همراه بود و آن ‌اینکه در همه سیزده دوره گذشته لیگ بر‌تر، قرعه‌کشی‌ها‌ صوری انجام می‌گرفته و برای کاهش هیجان و رخدادهای عجیب و غریب داربی مهم سال در هفته‌های میانی جا‌نمایی می‌شده و دیگر مسابقات بر پایه همین جانمایی تعیین می‌شدند.

اما جالب اینجا بود که پس از این سخنان تاج و در قرعه‌کشی‌‌ ‌زنده در تلویزیون، داربی مهم پایتخت به هفته پایانی رفت تا اگر سرنوشت لیگ چهاردهم هم مانند لیگ سیزدهم به هفته پایانی کشیده شد، هیجان در فوتبال ایران به اوج خود برسد.

در این باره باید گفت، سخنان مهدی تاج در حالی از پشت پرده تصمیمات مدیران سابق سازمان لیگ پرده بر‌می‌داشت که ایسنا به نقل از عزیزالله محمدی، رئیس سابق سازمان لیگ، مدعی شد‌ که برگزاری شهرآورد تهران در هفته‌های میانی، توافق خودِ سرخابی‌ها بوده است؛ بنابراین، اگر حرف‌های عزیزمحمدی را ملاک گیریم، در سیزده دوره قبلی لیگ بر‌تر، این نمایش صوری به جایی رسیده بود که مسئولان دو باشگاه با یکدیگر بر سر تعیین زمان برگزاری شهرآورد پایتخت به توافق می‌رسیده‌اند و سازمان لیگ با اجرای یک نمایش از پیش مشخص شده، مراسم قرعه کشی را برگزار می‌کرده است.

هم‌اکنون پرسش اینجاست که آیا اقدام سازمان لیگ در همه این سال‌ها قانونی بوده یا خیر‌ و اینکه مدیران این سازمان به چه مجوز و با استناد به کدام قانون سازمان، لیگ خود را مجاز به ‌چنین تصمیم‌گیری دانسته و چه شخص یا نهادی باید پاسخگوی اجحاف صورت گرفته در حق سایر تیم‌های لیگ برتری باشد؟!

عزیزالله محمدی نیز در پاسخ به اینکه قرعه‌کشی لیگ چهاردهم چه تفاوتی با قرعه کشی‌های سال‌های گذشته داشت، می‌گوید: تفاوت در این‌ بود که در سال‌های گذشته، با توجه به اینکه این تقسیم‌بندی برای تیم‌های همشهری انجام می‌شد، تیم‌های پرسپولیس و استقلال بر پایه توافق‌ خودشان با یکدیگر، داربی را در اواسط هر نیم فصل برگزار می‌کردند، ولی ‌گویا امسال ‌از این توافق خبری نیست و‌‌ همان گونه که دیدید، داربی در هفته پایانی هر نیم فصل برگزار خواهد شد.

این گزارش در پایان می‌افزاید، نگاهی به تاریخ بازی‌های استقلال و پرسپولیس هم نشان می‌دهد، ‌در سال‌های گذشته، داربی پایتخت در هفته هفتم لیگ یازدهم، هفته ششم لیگ دوازدهم و هفته هشتم لیگ سیزدهم برگزار شده که به نوعی مهر تأییدی است بر صوری بودن قرعه‌کشی انجام گرفته در همه این سال‌ها.

اما باید گفت، مراسم دوشنبه سازمان لیگ، خوبی‌های بسیاری داشت که شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آن را اعتراف صادقانه به برگزاری صوری قرعه‌کشی داربی در سال‌های گذشته دانست؛ اتفاقی که خیلی‌ها ‌می‌کوشند با سرپوش گذاشتن بر آن از زیر تبعات آن شانه خالی کنند، ولی برای نخستین بار گام‌های مهمی در راه شفاف‌سازی فرآیندهای فوتبالی در ایران برداشته شد؛ هرچند هنوز بسیاری از هواداران از این رفتار غیرصادقانه در همه این سال‌ها دل‌چرکین هستند.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------