وضعیت مبهم «‌میراث زنجانی» علامت سؤال بزرگ این روزهای لیگ



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - با اطلاعیه دادستانی انجام گرفت؛
وضعیت مبهم «‌میراث زنجانی» علامت سؤال بزرگ این روزهای لیگ

۹ روز مانده به آغاز لیگ چهاردهم فوتبال ایران، یکی از شانزده تیم حاضر در این رقابت‌ها با وضعیت عجیب و مبهمی روبه‌رو شده است. روز گذشته، دادستانی کل کشور‌ در اطلاعیه‌ای شرایط فروش باشگاه راه‌آهن تهران را به بعد از انجام کار کار‌شناسی موکول کرد، حال آنکه چند هفته پیش، خبر فروش این باشگاه به حمید استیلی روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفته بود!

به گزارش «تابناک»، میراث بابک زنجانی در فوتبال ایران از‌‌ همان روزهایی که مالک متمولش به زندان افتاد، دچار آشفتگی و بهم‌ریختگی شد تا اینکه سرانجام در روزهای پایانی لیگ بر‌تر، به سختی توانست حضورش در لیگ بر‌تر را تمدید کند.

اما در روزهایی که همه تیم‌های لیگ، برتری خودشان را برای فصل جدید آماده می‌کردند، راه‌آهن تهران درگیر حل مشکلات مالکیتی‌اش بود و در این میان، زمزمه‌هایی مبنی بر فروش امتیاز این تیم به یکی، دو تیم سقوط کرده به دسته یک و انتقالش به شهرستان‌ها هم به گوش رسید!

بنا بر این گزارش، پیشتر و در جریان رسیدگی به پرونده بابک زنجانی، دادستانی اعلام کرده بود که اموال بابک زنجانی برای بازپرداخت بدهی‌هایش باید فروخته شود و باشگاه راه‎‌آهن نیز به عنوان یکی از دارایی‌های وی خریداران بسیاری داشت.

اما در حالی که اخبار ورزشی کشور، کم‌کم داشت به وسیله جام‌جهانی فتح می‌شد، یکباره خبر رسید ‌حمید استیلی، باشگاه راه‌آهن تهران را ‌‌هشت میلیارد تومان خریده است و ضمن اینکه مالک جدید این تیم شده، سرمربی فصل بعد این تیم هم خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر شد که حمید استیلی چند ماه پیش و در جریان ماجرای جنجالی خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس، عضو هیأت مدیره این باشگاه شده بود و در حالی که عضویت هیأت مدیره یک باشگاه را یدک می‌کشید، مدیرعامل یک باشگاه دیگر هم ‌شده بود.

اما این تنها ماجرای عجیب حضور استیلی در راه‌آهن نبود. قیمت فروش این باشگاه و اینکه استیلی چگونه این مبلغ را تأمین کرد و اساسا در چه سازوکاری توانست مالک جدید این باشگاه شود، همه و همه پرسش‌هایی بود که در این زمینه ایجاد شده بود.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، در حالی که استیلی در یک ماه گذشته برای باشگاهش بازیکنان جدیدی خریده بود و در حال انجام مراحل پایانی آماده‌سازی برای حضور در لیگ بر‌تر بود، ‌یکباره دادستانی اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن صراحتا اعلام شد ‌مالکیت این باشگاه در آستانه لیگ چهاردهم با ابهامات بزرگی روبه‌روست.
 
متن اطلاعیه دادستانی به شرح زیر است؛
«نظر به اینکه خبرگزاری تسنیم ضمن درج خبری با عنوان «باشگاه راه‌آهن ملک زنجانی نبود که به مزایده گذاشته شود»، به نقل از صادق رئیسی‌کیا، مدیرعامل باشگاه راه‌آهن، تسریع در فروش این باشگاه را ضرورتی برای شرکت تیم در لیگ اعلام نموده است؛ اعلام می‌گردد به رغم آنکه در زمینه فروش باشگاه مذکور مذاکراتی صورت گرفته است، مع ‌هذا در حال حاضر دادستانی تهران با فروش باشگاه راه‌آهن به قیمت مذکور موافقت ننموده و لذا در حال حاضر مباحث مطرح شده در مورد این خبر، منتفی است و خرید باشگاه پس از کار‌شناسی مجدد از طریق مزایده امکانپذیر خواهد بود‌».
 
پیش از آغاز این داستان‌ها، بار‌ها از سوی بابک زنجانی اعلام شده بود ‌با فروش باشگاه راه‌آهن به قیمت‌های اعلام شده موافق نیست و اطلاعیه‌ای که اکنون از سوی دادستانی صادر شده، به نوعی در تأیید این است که باشگاه راه‌آهن با بهای واقعی‌اش به مرحله فروش گذاشته نشده و تا قیمت درست این باشگاه محاسبه نشود، انتقال نیز منتفی خواهد بود.

هم‌اکنون مسئولیت واگذاری باشگاه راه‌آهن به عهده دادستانی کل تهران است و این ارگان قضایی است که قیمت نهایی باشگاه راه‌آهن را مشخص و به دنبال آن مالک نیز انتخاب می‌شود. البته پسش کلیدی‌تر اینکه پس از این انتقال و روشن شدن تکلیف باشگاه راه‌آهن، چه بر سر آینده خود تیم خواهد آمد و آیا مالکان با تداوم حضور استیلی موافقت می‌کنند یا خیر؟!

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------