آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

تهدید جدی استقلال ، سپاهان و پرسپولیس!



اخبار,اخبار ورزشی, وزیر ورزش

 

اخبار ورزشی - تهدید جدی استقلال ، سپاهان و پرسپولیس/ وزیر ورزش: تیم هایی که سقف را رعایت نکردند از لیگ حذف کنید

تیم های لیگ برتری لیست های قراردادهای فصل شان را اعلام کردند اما ابهام درباره میزان واقعی قراردادهای حداقل 5 تیم لیگ برتری وجود دارد.

مهدیه جباری:از ابتدای فصل سازمان لیگ برتر به خواست وزارت ورزش اعلام کرد که امسال همه تیم های لیگ برتر باید سقف هزینه را رعایت کنند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ سقفی که برای تیم های عادی 15 میلیارد تومان و برای تیم های آسیایی 18 میلیارد تومان بود. سقفی که بر اساس ابلاغ سازمان لیگ برتر به تیم ها باید همه هزینه های تیمداری را شامل می شد.

 

این خواسته ای بود که وزارت ورزش بر اساس فشار افکار عمومی  و رسانه ها از فدراسیون فوتبال داشت تا مانع ریخت و پاش تیم ها از بودجه بیت المال شود.  اینکه تقریبا 12 تیم از 16 تیم لیگ برتر بودجه مستقیم دولتی می گرفتند و متولی دولتی داشتند. وزارت جدید اما برندهای استقلال و پرسپولیس را برای سال جدید اجاره داد تا این بار این تیم ها هزینه ای از بیت المال نکنند اما همچنان تیم های صنعتی متصل به بودجه بیت المال هستند . تیم های نظامی هم چنین حالتی دارند و در کل افکار عمومی هم همچنان یک خواست ویژه داشتند. جلوگیری از پرداخت های میلیاردی برای فوتبالیست هایی که به اندازه قیمت شان فوتبال بازی نمی کنند.

برای فصل پیش رو تیم ها لیست قراردادهای شان را اعلام کرده اند. لیست هایی که همین حالا ابهام های زیادی را ایجاد کرده است. تیم های تراکتورسازی ،سپاهان ، پیکان ، استقلال و پرسپولیس لیست های شان ابهام ساز است.

 

این را حتی حجه الاسلام علیپور تائید کرده و گفته باید قراردادهای این تیم ها دوباره بررسی شود. این تیم ها در لیست های اعلامی شان از همین حالا 15 میلیاردی که باید در تمام فصل هزینه می کردند را خرج کرده اند . یعنی حتی برای سفرها و تیم های پایه شان هیچ پولی نباید هزینه کنند. استقلال بیش از همه تیم ها آمارش ابهام برانگیز است. سپاهان بعد از این تیم است. پیکان هم چنین شرایطی را دارد. پرسپولیس و تراکتورسازی چون جوانگرایی کردند و تیم های شان را جوان کرده اند کمتر زیر سئوال هستند اما آنها هم ابهام هایی در قراردادهای شان دارند.

 

اگرچه مدیران این تیم ها به شدت تاکید دارند همه چیز قانونی است اما عالی ترین مقام ورزش کشور به خواست افکار عمومی همچنان تاکید دارد که باید این قراردادها درست مورد بررسی قرار بگیرند. محمود گودرزی وزیر ورزش در بخشی از گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین درباره ماجرای سقف قراردادها می گوید:« ورود ما به این مسئله بر اساس خواست مردم بود. در ابتدا فشار زیادی از سوی رسانه ها تحمل کردیم اما وقتی مسئله روشن شد همه با ما همسو شدند. حالا هم خوشحالیم که خیلی از تیم ها این سقف را رعایت کردند. البته تیم های استقلال و پرسپولیس که زیر نظر دولت اداره می شوند تاکید داشتند این سقف را رعایت کرده اند. »

او ادامه می دهد:« مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس تا به حال چندبار در این مدت پیش من آمدند و تاکید کردند بازیکنان بالای یک میلیارد تومانی ندارند. این اتفاق قرار بوده برای تیم های دیگرهم بیفتد . وزارت صنعت هم از تیم هایش خواسته این سقف ها را رعایت کنند. »

اما همین حالا هم این بحث است که چند تیم از سقف ها عبور کردند. وزیر در این باره می گوید:« اگر به کاری که می کنیم اعتقاد داریم باید برایش هزینه بدهیم. تنها ابزاری که ما یعنی وزارت ورزش ، فدراسیون و سازمان لیگ در دست مان داریم ، لیگ برتر است. اگر تیمی از این سقف عبور کرده ، تعارفی با آنها نداریم . آنها به فدراسیون و ما تعهد دادند که سقف را رعایت کنند. اگر از قانون گذشتند یعنی تخلف کردند پس چون قانون لیگ را اجرا نکردند دیگر نمی توانند در لیگ حاضر باشند و باید از لیگ حذف شوند. من که نظرم این است اگر چنین اتفاقی افتاده باشد باید سازمان لیگ این موضوع را جدی پیگیری کند و حتی در صورت نیاز تیم های متخلف را از لیگ حذف کند تا مشخص شود ما پای اعتقادمان هستیم.»

وزیر ورزش البته بالاترین حد مجازات را برای پایان کار اعلام می کند. اینکه حداقل چند تیم به سقفی بالای 20 میلیارد تومان برای امسال نزدیک شدند اصلا دور از انتظار نیست. این یک خواست جمعی است که این تیم ها حتی اگر از لیگ حذف نمی شوند خیلی شفاف هزینه های واقعی شان را اعلام کنند. اینکه محدودیت هایی برای شان در نظر گرفته شود و ...

وزیر ورزش اعتقاد دارد باید پای قانون ایستاد و مانع تخطی از آن شد. او در گفت و گویی مفصل از دیگر آرمان هایی که در ورزش باید به آنها پایبند بود هم سخن گفته. گفت و گویی که  صبح یکشنبه  در خبرآنلاین منتشر می شود.
اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------