به بهانه پیوستن اومانیا به پرسپولیس/ یک مامادوتال دیگر در راه است یا یک روبرت ساها ؟



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - به بهانه پیوستن اومانیا به پرسپولیس/ یک مامادوتال دیگر در راه است یا یک روبرت ساها ؟

اولین مدافعین خارجی تاریخ پرسپولیس کارلوس ریوه‌را و خوزه آنتونی تورس پانامایی بودند ، دو مدافع پا به سن گذاشته و بی کیفیت که از آنها فقط و فقط شکایت به فیفا باقی ماند.

یک بازی برای خوزه آنتونی تورس و کارلوس ریوه را بدونِ بازی برای پرسپولیس در جمع بدترین خریدهای خارجی تاریخ لیگ برتر قرار گرفتند.


روبرت ساها و ژاک اوداگ الونگ الونگ اما با نظر مستقیم آری هان به پرسپولیس آمدند ، ساهای جمهوری چکی و الونگ کامرونی که برای تیم ملی کامرون زیر نظر آری هان یک بازی ملی را نیز انجام داد. ساها عملکرد نسبتا خوبی از خود بر جای گذاشت و البته پس از پرسپولیس برای شاهین بوشهر نیز بازی کرد. ساها سپس به دونایسکا استرادای اسلواکی رفت ، اما الونگ که در واقع یک هافبک دفاعی نیز محسوب می‌شد مدت زمان بیشتری در لیگ برتر ایران حضور داشت و پس از پرسپولیس به پیکان و استقلال و سپاهان رفت. الونگ از لیگ ایران لژیونر هم شد و به تیم استرادا اسلواکی رفت! باشگاهی که خشایار محسنی مالک اصلی آن است!


خشایار محسنی که عملکرد جالبی در انتقال بازیکنان ایرانی و کامرونی به استرادا دارد سابقه لژیونر کردن فرزاد آشوبی (عقاب) ، محسن فرجی (عقاب) ، جواد رزاقی (عقاب) ، محمد پروین (سایپا) از جمع ایرانی ها و از جمع خارجی های لیگ ایران ماته دراگه چوویچ (پرسپولیس) ، لئونارد کوئیکه (استیل آذین) ، مارتین اشیل آبه نا (پگاه گیلان) ، بوندوآ آدیبا (استیل آذین) ، گیلومه کندو (پیکان) و همانطور که گفته شد روبرت ساها (شاهین) و الونگ (سپاهان) را به فوتبال اسلواکی برده است.


طارق جبان اما پنجمین مدافع خارجی پرسپولیس بود ، مدافع سوری که همراه با زیاد شعبو و صلاح حسن به پرسپولیس آمدند ، طارق جبان تنها در ۵ بازی برای پرسپولیس به میدان رفت.


فرانک آتسو ششمین مدافع خارجی پرسپولیس بود ، مدافعی که برای اولین بار از یک تیم ایرانی به پرسپولیس منتقل شد ، آتسو که دو فصل در ابومسلم بازی کرده بود به صورت صوری به استقلال خوزستان رفت تا سهمیه ی لیگ برتری محسوب نشود و سپس به پرسپولیس آمد ، البته آتسو زیاد در پایتخت نماند و به استقلال اهواز برگشت. آتسو یک بازی ملی برای تیم ملی توگو انجام داده.


مامادوتال مدافع بورکینافاسویی پرسپولیس در ۹ بازی برای پرسپولیس به میدان رفت. مامادو تال از عجایب فوتبال ایران بود ، بازیکنی که ۴۴ بازی ملی برای تیم ملی بورکینافاسو انجام داده و سه جام ملت های آفریقا را تجربه کرده (۲۰۰۲-۲۰۱۰-۲۰۱۲).


سکوبرت آخرین مدافع خارجی پرسپولیس تا روز گذشته بود. مدافع اهل مالی که در فصل ۸۹-۹۰ به پرسپولیس پیوست ، بازیکنی که سابقه ی بازی در موناکو ، تروا ، وست برمویچ را بهع همراه ۷ بازی ملی در کارنامه داشت.


و اما امروز...
بعد از امضای قرارداد اومانیا هواداران پرسپولیس امیدوار هستند که این بازیکن جای خالی سید جلال حسینی در ترکیب این تیم را پر کند. اومانیای ۳۲ ساله ی کاستاریکایی که سابقه ی ۶۹ بازی ملی را در کارنامه دارد از بهترین های تیم ملی کاستاریکا در جام جهانی برزیل بود ، اومانیا سابقه ی بازی در لس آنجلس گلکسی ، چیواس و چند تیم دیگر منطقه ی کونکاکاف را در کارنامه دارد.


هواداران پرسپولیس امیدوارند شماره ی چهار ۱۸۳ سانتی منتری سابق ساپریسا با توجه به درخشش در جام بیستم تواند به جمع بهترین خارجی های تاریخ لیگ برتر تبدیل شود.

اخبار ورزشی - خبرلایو

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------