آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

جوان اول فوتبال ایران پیرمرد از آب درآمد



اخبار,اخبار ورزشی ,حسین کعبی

 

اخبار ورزشی - افشاگری عجیب حسین کعبی
جوان اول فوتبال ایران پیرمرد از آب درآمد

حسین کعبی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ در لیست ۴۰ بازیکن جوان جام قرار گرفت. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چطور بازیکنی با آن سطح تکنیکی ۸ سال بعد نه در تیم ملی جا دارد و نه در لیگ برتر. پاسخ را خود او به می‌دهد. کعبی در حالی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ در جمع بایکنان برتر ۲۱ ساله قرار داشت که در آن‌زمان حداقل ۳۲ سال سن داشت.

بعد از درگیری لفظی نکونام و قلعه‌نویی در یکی دو هفته گذشته حسین کعبی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران هم در این روزها به جمع مخالفان ژنرال استقلالی‌ها پیوسته است. اما درگیری لفظی ایجاد شده میان کعبی و یکی از مسئولان باشگاه استقلال اهواز جریان این جنجال را از انتقاد به امیر قلعه‌نویی به یک ماجرای عجیب‌تر و بزرگتر کشاند. جایی که حسین کعبی در خلال حرف‌هایش به‌زعم خودش با شهامت اعلام کرد که همیشه دو شناسنامه داشته و سن واقعی‌اش چهل سال است.

به گزارش تابناک، «در فهرست نامزدهاي كسب عنوان برترين بازيكن جوان جام جهاني ‪۲۰۰۶‬ آلمان نام سه بازيكن انگليسي ديده مي‌شود. به گزارش رويترز، "وين روني"، "تئو والكات" و "آرون لنون" بازيكنان جوان انگليسي هستند كه در فهرست فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) قرار دارند. فيفا فهرست ‪ ۴۰‬بازيكن از ‪ ۲۱‬كشور را براي كسب عنوان برترين بازيكن جوان جام جهاني اعلام كرده است. سن اين بازيكنان در روز اول ژانويه سالجاري ميلادي زير ‪ ۲۱‬سال قرار بوده است. 


اين سه بازيكن انگليسي رقابت سختي را با " لينل مسي " آرژانتيني، "كريسيتانو رونالدو" پرتغالي و " لوكاس پودولسكي " آلماني براي تصاحب برترين بازيكن جوان جام جهاني خواهند داشت. 


"حسين كعبي" ملي پوش ايراني تيم فولاد خوزستان نيز به همراه ‪ ۵‬بازيكن جوان آسيايي در فهرست ‪ ۴۰‬نفره فيفا قرار دارد.»

این بخشی از اخباری است که در زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان روی خروجی رسانه‌ها رفت و رسانه‌های داخلی هم با علاقه و هیجان آن را نقل می‌کردند. قرار گرفتن یکی از بازیکنان تیم ملی در جمع ۴۰ بازیکنان جوان برتر جام‌جهانی افتخار کم نبود. اگر بنا به گزارش رویترز از کمیته مطالعات فنی فیفا سن حسین کعبی در زمان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۰۶، ۲۱ سال بوده او الان باید ۲۹ تا ۳۰ باشد. موضوعی که خودش در حین عصبانیت آن را نه از سر ناآگاهی که آگاهانه و به عنوان نماد رشادت و شجاعت بیان کرد که ۴۰ سال سن دارد و برای بازی در رده‌های ملی از دو شناسنامه استفاده می‌کرده است.

ماجرا به زمانی بر می‌گردد که در جریان درگیری لفظی کبی با امیر قلعه‌نویی، علی پور کیایی، قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان در حرف‌هایی علیه کعبی گفت: «بهتر است کعبی با 35 سال سن از فوتبال خداحافظی کند و به فکر مصاحبه‌های بی مورد نباشد. او به برادران و خانواده خودش هم رحم نمی‌کند چه برسد به باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده!»

همین حرف‌ها هم پسر اهوازی که کمتر از یک دهه پیش عنوان جوان اول فوتبال ایران را یدک می‌کشید را برآشفت تا در گفت‌وگو با سایت ورزش سه بگوید: «35 سال نه، من 40 سالم است. همسن سهراب بختیاری زاده هستم. تازه دو تا شناسنامه هم دارم . من مرد هستم و هیچوقت دروغ نمی گویم. به خاطر تیم ملی نوجوانان شناسنامه دیگری دارم. من مثل مردها می گویم که دو تا شناسنامه دارم. افتخار می کنم که برای تیم ملی و بازی برای نوجوانان این کار را کردم.»

حرف‌هایی که اگرچه به زعم کعبی نشان از شجاعت دارد و با چاشنی وطن‌پرستی هم گفته شده اما همه می‌دانیم که کاملا معنی معکوس و منزجر کننده‌ای دارد. گویا حالا باید میان «گیت»های مختلفی که این روزها در فوتبال‌مان به‌راه افتاده «صغرسن‌گیت» را هم اضافه کنیم. اتفاقی که اگر ابعاد بین‌المللی پیدا کند شاید حتی با اعتبار فوتبال ما هم بازی شود. بازیکنی که در جام‌جهانی ۲۰۰۶، ۲۱ ساله تلقی می شده و حتی توجه مسئولان فیفا را هم نه با لگدش به صورت فیگو که با بازی های خوبش در سن پائین به خود جلب کرده حالا می‌گوید که که در آن سال یازده‌ سال بزرگتر از سند شناسنامه‌ای‌اش بوده واین یعنی اینکه مسئولان فیفا یک بازیکن ۳۲ ساله در لیست بازیکنان جوان جام‌جهانی جای داده‌اند. دیگر به ابعادی که ممکن است دامن‌گیر نتایج تیم‌های ملی رده سنی پایه ما شود نمی‌پردازیم که این رشته سری دراز دارد.

اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------