دایی خود رأی است/صبر و تحمل هم اندازه‌ای دارد/می‌ترسیم پرسپولیس سقوط کند!



اخبار,اخبار ورزشی , تیم فوتبال پرسپولیس

 

 اخبار ورزشی - تیم بیفتد لیگ‌یک جذاب‌‌تر می‌شود؛
فنونی‌زاده: دایی خود رأی است/صبر و تحمل هم اندازه‌ای دارد/می‌ترسیم پرسپولیس سقوط کند!

دایی، پیروانی و پنجعلی روی هم 400 تا بازی ملی دارند و هر 3 کاپیتان تیم ملی بود‌ه‌اند، اما تیم دوازدهم جدول هستند چون دایی خود رأی است و از کسی مشورت نمی‌گیرد.

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است علی دایی به هیچ‌وجه با دستیارانش مشورت نمی‌کند و بسیار خود رأی است و اگر شرایط همین‌گونه پیش برود پرسپولیس در پایان فصل به لیگ یک سقوط خواهد کرد و فصل آینده باعث جذابیت لیگ یک خواهد شد.

گفت‌وگوی مرتضی فنونی‌زاده با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:


پرسپولیس از 5 بازی تنها 5 امتیاز کرده؛ چرا پرسپولیس تا این حد ضعیف نتیجه گرفته؟
ما اگر چیزی می‌گوییم دل‌مان می‌سوزد و حرف دل مردم را می‌زنیم. هر چند به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید، اما حرفمان را می‌زنیم. تمرینات پرسپولیس مدام پشت درهای بسته برگزار می‌شود، اما تماشاچی دوست دارد تمرینات تیم محبوبش را ببیند. آقایان فکر می‌کنند با بایرن‌مونیخ بازی دارند که پشت درهای بسته تمرین می‌کنند تا کسی سیستم آنها را نفهمد. پرسپولیس به روزی افتاده که در تهران هم با 2 هافبک دفاعی بازی می‌کنند. چرا چنین شیوه‌ای را در نظر گرفته‌اند؟ الان تمام تیم‌هایی که بحران دارند دعا می‌کنند با پرسپولیس بازی کنند تا از بحران خارج شوند. خدا کند هیات مدیره فکری کند تا تیم بهتر شود.

مشکل پرسپولیس در حال حاضر چیست؟
به نظر من اتخاذ سیستم غلط و تمرینات بد مشکل تیم است. چرا بازیکنان اینقدر آسیب می‌بینند؟ چون تمرین نمی‌کنند و دنبال خرید و فروش خانه و ویلا و ماشین هستند. در پرسپولیس فقط 3-4 نفر با تعصب هستند و بقیه دنبال کاسبی و کار اقتصادی هستند، در صورتی که باید صبح و عصر تمرین کنند. آن زمان ما هفته‌ای 3 جلسه تمرین می‌کردیم و می‌بردیم، اما حالا چه اتفاقی برای تیم افتاده که در تهران هم نمی‌تواند ببرد؟!

دایی به عنوان سرمربی چقدر مقصر وضعیت پرسپولیس است؟
صددرصد مقصر است. من علی دایی را قلبا دوست دارم چراکه همشهری من است و برای ایران افتخار کسب کرده، اما اتخاذ سیستم او غلط است. پرسپولیس باید 2-4-4 بازی کند و اگر عقب افتاد 3-3-4 بازی کند، اما تیم دایی در هر شرایطی با یک سیستم بازی می‌کند، به همین دلیل می‌گویم دایی صددرصد مقصر است.

روی نیمکت پرسپولیس کسی هست که به دایی کمک کند؟
نه؛ چون دستیاران بی‌اسم و رسمی را آورده که آنها چه کمکی می‌خواهند به دایی بکنند؟ فوتبال فقط تمرین نیست و باید در طول بازی به گونه‌ای عمل کنند که نتیجه بگیرند.

به نظر شما پیروانی که دستیار دایی است، اسم و رسم ندارد؟
افشین تازه به تیم آمده و اتفاقا کار بلد است، اما می‌دانم دایی یک درصد هم از نظرات او استفاده نمی‌کند. دایی روی نیمکت بنشید و افشین کنار خط بایستد و با بازیکنان صحبت کند، اما نه افشین و نه بقیه کنار دایی نمی‌روند تا به او مشورت بدهند چون حرف کسی را قبول ندارد. دایی با هیچ کسی مشورت نمی‌کند و اگر ببرد می‌گوید من بردم و اگر ببازد می‌گوید حرف‌های من را در زمین پیاده نکردند. هوادار حق دارد ناراحت باشد و شعار بدهد، چون وسط هفته می‌آیند تا یک بازی خوب ببینند، اما ناراحت برمی‌گردند.

تغییر علی دایی می‌تواند چاره کار باشد؟
اگر دایی را عوض نمی‌کنند، با او هماهنگ کنند تا با کمک پیروانی و پنجعلی اتاق‌فکر تشکیل دهند و با آنها تیم را ارنج کند، اما می‌دانم چنین چیزی نیست. دایی، پیروانی و پنجعلی روی هم 400 تا بازی ملی دارند و هر 3 کاپیتان تیم ملی بود‌ه‌اند، اما تیم دوازدهم جدول هستند چون دایی خود رأی است و از کسی مشورت نمی‌گیرد. این 3 نفر بهترین کادر فنی در بین 16 تیم لیگ برتر را تشکیل می‌دهند، اگر شورایی کار کنند. اگر این 3 نفر مشورت کنند پرسپولیس نتیجه می‌گیرد.

با ادامه این روند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
حسین عبدی اشاره کرده بود با این شرایط پرسپولیس سقوط می‌کند. وقتی نقشه و تدبیری نباشد، پرسپولیس که هیچ آ.ث میلان هم می‌افتد. پرسپولیس با این شرایط سقوط می‌کند و لیگ یک در فصل بعد جذاب می‌شود و دربی را با نیروی زمینی انجام خواهد داد که بازی قشنگی می‌شود، در این صورت یک افتخار بزرگ هم نصیب نیروی‌زمینی می‌شود چون دربی را جلوی پرسپولیس بازی کرده است.

حرف پایانی؟
مردم و هواداران و پیشکسوتان از پرسپولیس حمایت کنند، اما صبر و تحمل هم اندازه‌ای دارد.
اخبار ورزشی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------