پرونده تبانی در فوتبال قطورتر می‌شود



اعتراض علیپور به حضور قلعه‌نویی در مجلس , تبانی در فوتبال

پرونده تبانی در فوتبال قطورتر می‌شود

تبانی در فوتبال ایران هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد و هر روز نام افراد و تیم‌های مختلفی وارد این ماجرا می‌شود، بعد از دعوت چند نفر از اهالی فوتبال به کمیسیون اصل 90 علیرضا علیپور دبیر کمیته اخلاق و تخلفات فوتبال حرفه‌ای چهارشنبه‌شب به این موضوع اعتراض کرد.

 

به گزارش گل، علیپور هم که ظاهرا از مفاد این جلسه و اتفاقاتی که در آنجا افتاده مطلع شده است. در واکنش به این ماجرا در تماس با نمایندگان عضو کمیسیون 90 مجلس از آنها سوال کرده که چرا قلعه‌نویی را به این جلسه دعوت کرده‌اند.

 

گل در این‌باره نوشت: «ظاهرا علیپور در گفت‌وگو با نمایندگان درباره قلعه‌نویی حرف‌های دیگری هم زده که البته ما مجاز به انتشار آن نیستیم.» اما در حالی سایت گل نام امیر قلعه‌نویی را می‌برد که یکی از بازی‌های استقلال با مربیگری او برابر شموشک، یکی از بازی‌هایی است که به فهرست بازی‌های مشکوک اضافه شده است. در بازی این دو تیم به قضاوت محسن ترکی، علی آذری یکی از مهره‌های اصلی تیم شموشک در آن زمان بسیار جالب اخراج می‌شود تا تیم نوشهری 10نفره بازی خود را ادامه دهد.

 

علی آذری در این‌باره گفت: «ما تازه با شموشک روی دور برد افتاده بودیم. پاس و پرسپولیس را برده بودیم و خیلی انگیزه داشتیم تا استقلال را هم از پیش‌رو برداریم. فیلم آن بازی را هم دارم که اگر بخواهید نشانتان می‌دهم. من روی یک صحنه آسیب دیدم. افتادم زمین و مرا بردند خارج از زمین. وقتی خواستم از جایم بلند شوم دستم روی صورتم بود. محسن ترکی داور بود. او آمد سمت من و گفت چرا حلقه دستت است.

 

او همان‌جا به من یک اخطار داد. اخطارش هم درست بود اما نکته این است که چند بازیکن استقلال هم حلقه به دست داشتند. نمونه‌اش مجتبی جباری که او هم حلقه دستش بود اما جلو ترکی و بعد از اخطاری که من گرفتم، حلقه را از دستش بیرون آورد اما به او کارت زرد ندادند.» نکته جالب درباره این بازی، اخطاری بود که جباری نگرفت و اخراج نشد. مجتبی جباری یک اخطار داشت و در دو صحنه می‌توانست کارت زرد دوم را بگیرد. یکی به دلیل داشتن حلقه و دیگری روی یک ضربه ایستگاهی.

 

داور برای استقلال ضربه آزاد دو ضرب اعلام کرد. مجتبی پشت توپ ایستاد و خیلی سریع، ضربه را یک‌ضرب زد. داور به او کارت زرد نداد، آن هم در حالی که او یک کارت زرد داشت و باید اخراج می‌شد. جباری برای بار دوم ضربه را زد و توپ در دیوار دفاعی به آذری خورد و این‌بار و در کمال تعجب اخراج شد.

 

ماجرای تبانی در فوتبال ایران هر روز فراگیرتر می‌شود. در مورد ماجرای قهرمانی و تیم راه‌آهن گفته شده، نفر سوم این ماجرا شناسایی شده و به‌زودی او هم معرفی می‌شود. در همین رابطه مهدی تاج رییس سازمان لیگ در مورد ورود کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به مساله تبانی در فوتبال می‌گوید: «معتقدم فوتبال فرازونشیب خودش را دارد. برای مبارزه با فساد در ورزش باید یک کار تحقیقاتی انجام شود، ما چنین تجربه‌ای را در کارهای پلیسی نیز داشته‌ایم.

 

حساب شده باید برخورد کرد، 50 خروار کار تحقیقاتی کرد و سپس اقدام انجام داد اما در فوتبال چنین اتفاقی نیفتاده؛ اول مسایل را رسانه‌ای کردیم و بعد می‌خواهیم برخورد کنیم. نباید این مسایل باز شود. اینکه مشکلات فوتبال را پررنگ جلوه دهیم جفا به فوتبال است. معتقدم اگرچه در فوتبال مشکلاتی وجود دارد اما بیشتر از سایر پدیده‌های اجتماعی نیست، گستردگی فوتبال زیاد است و حدود شش‌هزار مسابقه در آن برگزار می‌شود. چند داور، مربی و بازیکن هم دچار مشکل می‌شوند ./شرق

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------