وزیر ورزش: سرمربی برتر از کی‌روش در اروپا و آمریکای لاتین بسیار است



اخبار,اخبار ورزشی ,وزیر ورزش و جوانان

 

اخبار ورزشی - محود گودرزی مطرح کرد؛
دخالتی در انتخاب سرمربی تیم فوتبال نمی‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد اختیار گزینش سرمربی با رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و ما در این زمینه دخالتی نمی‌کنیم.

به گزارش مهر، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان پس از پایان جلسه هیات دولت در نشستی خبری در خصوص حضور کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: دو گروه ورزشکار ایرانی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند که در گروه اول، 285 ورزشکار به همراه 265 نفر کادر که نزدیک 550 نفر می‌شوند، طی کاروانی به کره‌جنوبی اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آن، کاروان جانبازان و معلولان با 450 نفر برای حضور در رقابتهای پارآسیایی اعزام می‌شوند و از رسانه‌ها می خواهیم که با تلاش در حفظ آرامش در جهت تقویت روحیه ورزشکاران بکوشند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مراسم بدرقه کاروان ورزش ایران امروز انجام می‌گیرد، از جشن تجلیل از قهرمانان در هفته آینده خبر داد و افزود: این جشن تجلیل از قهرمانان نزدیک به 4 سال است که به تعویق افتاده بود و متاسفانه به عنوان مطالبات انباشته روی دوش دولت یازدهم گذاشته شده بود که با دستور رئیس جمهور و تامین منابع از سوی معاونت راهبردی هفته آینده به مطالبات آنان پاسخ می‌دهیم.

وی همچنین در خصوص درگیری لفظی‌اش با یکی از کشتی گیران تاکید کرد: من همه روزه از اردوی تیم ملی بازدید می‌کنم و در جریان این بازدید طبعاً بچه‌ها مطالباتی دارند و در خصوص بدهی‌های فدراسیون و مطالبه آن سوال‌هایی دارند که عموماً برایشان تشریح می‌شود.

گودرزی با اشاره به اینکه برخی از آنها هم کم صبر هستند ولی ما سعی مان این است به سوالاتشان پاسخ دهیم، اضافه کرد: یک صحبتی میان پدر و فرزند رخ می‌دهد که البته مطالبه و درخواست به حقی هم هست نباید آن را به صورت یک جدل و مناقشه تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه حدود 107 پروژه در هفته دولت در زمینه ورزش افتتاح شد، یادآور شد: تا پایان سال نزدیک 170 پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتخاب سرمربی و عقد قرارداد با آن، از وظایف فدراسیون است و وزارت ورزش همواره تلاشش این بود که کوچکترین دخالتی در این زمینه نکند.

گودرزی در ادامه تاکید کرد: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز همانند سایر سرمربی‌ها، توسط فدراسیون انتخاب می‌شود و طبیعتاً اگر از ما کمک مالی بخواهند نیز بر اساس توانمندی‌های وزارت ورزش این کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرگونه دخالت مستقیم و غیرمستقیم وزارت ورزش را تکذیب می‌کند، خاطرنشان کرد: گزینه‌های بسیار برتری برای سرمربی تیم ملی به خصوص در آمریکای لاتین و اروپای شرقی و غربی وجود دارد که این صحبت من در گذشته نیز یک بحث کارشناسی بود. البته باز هم تاکید می‌کنم اختیار گزینش سرمربی با رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و ما در این زمینه دخالتی نمی‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در خصوص اسپانسر پرسپولیس که گفته شده مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است، اظهار کرد: تا کنون در مورد مشکل اسپانسرها مشکلی به ما ارایه نشده است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته تیم پرسپولیس و استقلال به وزارت وابسته بودند و تقریباً بیشتر بودجه آنان از طرف دولت تامین می‌شد اما خوشبختانه امسال تا این لحظه مطلقاً هزینه‌ای به دولت تحمیل نشده و اسپانسرها به خوبی در این زمینه کمک می‌کنند.

گودرزی همچنین در خصوص ترس از کارت زرد و استیضاح که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: وزارت ورزش پایین‌ترین سوال را در مجموع وزارتخانه‌ها بعد از وزارت دفاع و اطلاعات داشته و این در نتیجه تعامل خوب با نمایندگان و حرکت مبتنی بر قانون این وزارتخانه بوده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------