آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

پرسپولیس دوباره به هم ریخت!



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - پرسپولیس دوباره به هم ریخت!

اوضاع و احوال باشگاه پرسپولیس باز هم به هم ریخت، باشگاهی که انگار روی پیشانی‌‌اش نوشته همواره باید با مشکلات دست‌وپنجه نرم کند!

به گزارش جام نیوز، بعد از جدایی محمد رویانیان از باشگاه پرسپولیس و اتفاقاتی که برایش رخ داد از جمله از دست دادن منزلش، حالا نوبت به رحیمی رسیده که تحت فشار قرار بگیرد. حالا آخرین اتفاقات را در این گزارش می خوانید:

پول كجا رفت؟
در ابتداي فصل قرار شد اسپانسر باشگاه بيايد، 30 ميليارد تومان پول بدهد و يك تيم خوب و مدعي بسازد. اسپانسرها البته هيچ دخالتي در بدهي‌هاي پرسپوليس نداشتند. آنها پاي حرف‌شان ايستادند و حدود 10 ميليارد تومان به حساب باشگاه پرسپوليس واريز كردند اما اين پول حالا تمام شده و معلوم نيست به كجا رفته است! رحيمي مي‌گويد پول را در جيبش نگذاشته و كاملاً حق با اوست ولي واقعاً پول‌ها كجاست؟


ترس از رفتن
از مبلغي كه در حساب باشگاه بوده، بيش از 65 درصد براي بدهي‌هاي گذشته صرف شد؛ يعني از پولي كه اسپانسر به باشگاه تزريق كرد تا يك تيم مدعي ساخته شود، بخش زيادي از آن خرج بدهي‌هاي باشگاه شد. اين اولين جرقه براي شروع درگيري و اختلاف بين مديريت باشگاه و اسپانسر بود. آنها مي‌گويند قرار نبود كارشان ربطي به بدهي‌هاي گذشته پرسپوليس داشته باشد ولي عملاً اين اتفاق رخ داد. رحيمي هم درست مي‌گويد‌؛ اگر به برخي بازيكنان به موقع پول نمي‌داد، آنها از باشگاه مي‌رفتند همان‌طور كه سيدجلال حسيني (حتي با وجود تسويه حساب با باشگاه) از پرسپوليس جدا شد!

شروع داستان
اين مسئله بسيار آزاردهنده است كه پرسپوليس با اين همه هوادار، به اندازه كافي پول ندارد كه بدهي‌هايش را پاس كند و از آن بدتر، بدهي‌هاي باشگاه به قدري سرسام‌آور است كه براي پرداخت تمامي آن بايد سال‌ها بگذرد! چراغ ماجرا وقتي روشن شد كه پس از ديدار پرسپوليس مقابل صبا، تعدادي از بازيكنان به شدت عليه مديريت باشگاه و بي‌پولي‌هاي‌شان شكايت كردند. اين مسئله با واكنش اسپانسر مواجه شد و آنها گفتند 10 ميليارد تومان طبق برنامه‌ريزي‌ها به باشگاه پول داده‌اند و اگر رحيمي پول بازيكنان را نداده، به خودش مربوط است.

اجبار نه اختيار
پاس نشدن چك اسپانسر در روز شنبه گذشته نيز شايد بي‌ارتباط به مسئله فوق نبوده چون آتش اختلافات بالا گرفته و جلسه پشت جلسه براي حل كردن مشكلات هم تا اين هفته كه به آخرش رسيده‌ايم، بي‌فايده بوده است. اسپانسر مي‌گويد قبلاً پول‌هاي زيادي به باشگاه داده، سياسي رئيس هيأت‌مديره پرسپوليس و اولين و سرسخت‌ترين منتقد عليرضا رحيمي نيز اين موضوع را تأييد مي‌كند.

 

رحيمي به عنوان مديرعامل مورد نظر وزارت ورزش براي حضور در پرسپوليس هم نمي‌گويد كه پولي دريافت نكرده اما اولويتش براي پرداخت پول را «به اجبار»، طلبكاران باشگاه قرار داد نه جذب بازيكنان جديد. مديرعامل سرخپوشان از زماني كه حكم گرفت تا به حال چالش‌هاي بزرگي را پشت‌ سر گذاشت‌؛ درگيري با سياسي، ضبط اموال باشگاه، تحمل انتقادات شديد از سوي هواداران بابت عدم توجه به جذب بازيكنان بزرگ، شنيدن انتقاد از بازيكنان و... حالا اين فشارها هر روز هم بيشتر مي‌شود.

شايد اشتباه كرد‌ه‌اي؟!
«شايد حساب و كتاب‌ها اشتباه باشد» اين اولين مسئله‌اي است كه به ذهن خطور مي‌كند. قراردادهايي كه به اعتقاد اميررضا خادم پر از ابهام است از يك طرف و ناكامي باشگاه در راضي كردن طلبكاران از سوي ديگر، شرايط را تيره‌تر از قبل مي‌كند. بازيكنان كنوني شاكي هستند، بازيكنان قديمي شكايت كرده‌اند، مديرعامل سابق باشگاه مي‌گويد هيچ بدهي‌اي به بازيكنان ندارد اما قراردادها چيز ديگري مي‌گويد و اين يعني يك سرگيجه كامل. برخي بازيكنان مي‌گويند دريافتي‌شان صحيح است و برخي مي‌گويند نه! اين يك توهم است.

درصدهاي جالب
خبرگزاري تسنيم در گزارشي در اين خصوص مي‌نويسد: «نكته اينجاست كه يا مديرعامل پرسپوليس پولي را به بازيكنان داده‌ و به آنها نگفته‌ كه بخشي از اين پول براي فصل گذشته و بخشي از آن براي فصل جاري است يا اينكه بازيكنان همچنان فكر مي‌كنند از اين باشگاه طلبكار هستند چراكه برخي نفرات بالاي صددرصد دريافتي داشته‌اند و مشخص نيست براساس چه محاسباتي اين پول به آنها داده شده است. به عنوان مثال سيدجلال حسيني كه از پرسپوليس جدا شده با 450 ميليون كه از عليرضا رحيمي گرفته دريافتي‌اش از باشگاه پرسپوليس به 110 درصد رسيده است. كفشگري 114 درصد، نوري 118 درصد، عاليشاه 103 درصد، خلعتبري 132 درصد، دهنوي 134 درصد و... دريافتي داشته‌اند آن هم در شرايطي كه برخي از آنها همانند دهنوي و خلعتبري اين فصل در پرسپوليس نيستند.»

موبايل‌ها خاموش
گويا اسپانسر باشگاه كه يك سوي اين اختلافات است، براي دريافت بخشي از سهام باشگاه پرسپوليس از وزارت ورزش، از طريق رحيمي اقداماتي انجام داده ولي به نتيجه‌اي نرسيده است. طبق شنيده‌ها، اسپانسر مي‌خواهد سهامدار اصلي باشگاه باشد و امتياز پرسپوليس را به چنگ آورد البته در اين مورد، هيچ‌كس پاسخگو نبود تا بدانيم دقيقاً قضيه چيست. محمد پوستي نماينده اسپانسر جديد سرخپوشان، گوشي همراهش را خاموش كرد و رحيمي ترجيح داد در اين شرايط مصاحبه‌اي انجام ندهد اما گفته مي‌شود هنوز رحيمي به درخواست دريافت سهام از سوي اسپانسرها هيچ پاسخي نداده است.

بنگر: خبري از 30 درصد اين فصل نيست
محسن بنگر ديگر بازيكن پرسپوليس به خبرورزشي گفت: «رقمي كه در مورد من اعلام شده كاملاً درست است. از فصل قبل 700 ميليون تومان طلبكار بودم كه بابت آن در اين فصل يك بار 450 ميليون تومان و بار ديگر 130 ميليون تومان به علاوه يك دستگاه اتومبيل گرفته‌ام البته اتومبيل سند ندارد و گوشه پاركينگ منزلم افتاده ولي پولي كه گرفته‌ام صحيح است البته به ما گفته بودند در آغاز فصل 30 درصد از قراردادهاي جديدمان را تسويه مي‌كنند كه متأسفانه خبري از آن نيست.»

خلعتبري: نصف گرفتم نه 132 درصد
محمدرضا خلعتبري هم در اين مورد به ما گفت: «قرارداد من با باشگاه پرسپوليس دقيقاً يك ميليارد و 300 ميليون تومان بود كه من با همه دريافتي‌ها و كسري‌هايم 720 ميليون تومان پول گرفتم. دو چك به مبلغ 280 ميليون تومان هم به علي دايي دادم؛ آن وقت چطور مي‌توانستم با توجه به آمار و ارقامي كه مي‌بينيد، صاحب 132 درصد از قراردادم شوم؟ اين‌ها يك توهم بزرگ است!»

كفشگري: من پولم ر ا گرفته‌ام
اما مهرداد كفشگري اعتقاد دارد حساب‌ها درست است. او كه گفته مي‌شد 114 درصد از باشگاه پول گرفته، گفت: «قرارداد من براي هر فصل 400 ميليون تومان است كه تا به حال 450 ميليون تومان دريافت كرده‌ام. نمي‌دانم چند درصد از قراردادم مي‌شود 50 ميليون تومان اما بدون ترس مي‌گويم پول فصل گذشته را كامل گرفته‌ام.»

دهنوي: چك دادند نقد حساب كردند!
قاسم دهنوي وقتي شنيد طبق اسناد منتشر شده، 134 درصد از قرارداد فصل گذشته‌‌اش را دريافت كرده، به خبرورزشي گفت: «قرارداد من با باشگاه پرسپوليس يك ميليارد و 200 ميليون تومان بود كه در مجموع و به طور كلي 80 ميليون تومان يك بار و 50 ميليون تومان بار ديگر دريافت كرده‌ام! حالا هم بابت دريافت بقيه مطالباتم از باشگاه به كميته انضباطي شكايت كردم تا مشخص شود حق با چه كسي است.» او همين‌طور گفت: «برخي از مسئولان سابق باشگاه پرسپوليس را هرگز نمي‌بخشم، وقتي به من چك 410 ميليون توماني دادند، به من گفتند در رسيدِ اين چك بنويس 410 ميليون تومان به صورت نقد دريافت كرده‌اي!»

آرامش در حضور اسپانسران!
با اين همه مشكلي كه در پرسپوليس وجود دارد، به علاوه اتفاقاتي كه مردم و حتي رسانه‌ها اصلاً از آن خبردار نمي‌شوند مثل رقابت بين اسپانسر جديد و اسپانسر قديمي باشگاه و هزاران مسئله ديگري كه هيچ خبري از آن به بيرون نمي‌‌آيد، چطور بايد انتظار داشت پرسپوليس در آرامش امتياز بگيرد و حتي مدعي قهرماني باشد؟!

اخبار ورزشی - جام نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------