آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

دوپینگ یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام شد



اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - دوپینگ یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام شد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون نتایح 35 نمونه تست کنترل دوپینگ فوتبال را اعلام کرد و گفت: تنها یک مورد از نمونه‌ها مثبت اعلام شد که مراحل مقدماتی رسیدگی به این موضوع و بازیکن متخلف انجام شده است.

به گزارش جام نیوز و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، احمد هاشمیان درباره اعلام نتایج 35 نمونه تست کنترل دوپینگ، ضمن بیان مطلب فوق گفت: نتایج 35 نمونه تست کنترل دوپینگ در هفته گذشته از سوی آزمایشگاه کلن آلمان اعلام شده که نمونه‌ها به طور عمده مربوط به نمونه گیری خارج از فصل مسابقات است.

وی در ادامه افزود: طبق قوانین موجود نمونه گیری های خارج از رقابتها و زمان مسابقات از سوی افسران کنترل دوپینگ فوتبال گرفته می‌شود که نتایج فوق همانطور که در بالا اشاره کردم به پیش از آغاز رقابتهای لیگ برتر فوتبال مربوط است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون همچنین تاکید کرد: بنا بر اعلام آزمایشگاه کلن آلمان، 34 نمونه از 35 نمونه منفی بوده و تنها یک مورد از نمونه‌ها مثبت اعلام شد که مراحل مقدماتی رسیدگی به این موضوع و بازیکن متخلف انجام شده و در هفته جاری نیز جلسه استماع دفاعیات این بازیکن برگزار خواهد شد. طبق مصوبه جدید آئین‌نامه انضباطی، کیفر خواست جهت صدور رای مربوطه از طرف کمیته پزشکی به کمیته انضباطی ارسال خواهد شد تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در مورد نمونه گیری کنترل دوپینگ که طی 7 هفته از رقابتهای لیگ برتر فوتبال  انجام شده، تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل جدید رقابتهای لیگ برتر، از ابتدای فصل تمامی امکانات و ضرورت‌های مورد نیاز پیش بینی شده و افسران کنترل دوپینگ ما طبق برنامه زمانبندی قبلی در مسابقات لیگ حاضر و در هفت هفته گذشته نمونه گیری های مربوط به هر مسابقه را انجام داده اند.

هاشمیان با بیان اینکه نمونه گیری تست دوپینگ در مورد سایر لیگ‌ها نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز رقابتهای لیگ برتر فوتسال در هفته نخست افسران ما حضور داشته و اقدامات لازم را انجام داده‌اند، در نظر داریم نسبت به سال گذشته نمونه گیری‌های تست دوپینگ افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تمامی آموزش‌ها، آئین‌‎نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم به تمامی لیگ‌های فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان و آقایان در دسته برتر، یک و دو ابلاغ شده و در این مورد هیچگونه کوتاهی از سوی مقامات مسئول برگزارکننده این لیگ‌ها در فدراسیون و همچنین مقامات باشگاهی پذیرفته نیست  و لازم است طبق آئین‌نامه‌های ابلاغی، تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استادیوم‌های برگزاری در اتاق کنترل دوپینگ مهیا باشد و بازیکنان نیز به طور کامل آماده ارائه نمونه تست کنترل دوپینگ باشند.

دکتر هاشمیان در پایان گفت: امید است با توجه به سوابق و تلاش‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال در خصوص مبارزه با دوپینگ، در تمامی رقابتهای فصل جاری نیز با داشتن حداقل نمونه‌های مثبت، شاهد برگزاری رقابتهای پاک و عاری از هرگونه دوپینگ باشیم.

اخبار ورزشی - جام نیوز

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------