آقای مایلی‌کهن، هنوز هم «ادب مرد به ز دولت اوست»!



اخبار,اخبار ورزشی , کارلوس کی‌روش

 

اخبار ورزشی - حاشیه‌نگاری بر رویدادهای عجیب شب گذشته برنامه نود؛
آقای مایلی‌کهن، هنوز هم «ادب مرد به ز دولت اوست»!

محمد مایلی‌کهن در برنامه شب گذشته نود، اظهارات تندی بیان کرد که بخشی از آن به عادل فردوسی‌پور برمی‌گشت. در بخش‌هایی ـ از آغاز و پایان ـ این فیلم، مایلی‌کهن به کنایه با مخاطب قرار دادن فردوسی‌پور با نام «کی‌روشی‌پور»! خطاب به وی می‌گوید: «شما فوتبال کشور را نابود کردید... شما فوتبال کشور را به لجن کشیده‌اید‌».

آقای مایلی‌کهن، هنوز هم «ادب مرد به ز دولت اوست»!یک بار دیگر یک مناظره تلویزیونی که البته به حوزه ورزش مربوط می‌شد، ولی رگه‌هایی هم از سیاست همراه داشت، به ما یادآوری کرد که باید این کلام سترگ بزرگانمان را همیشه پیش روی گیریم که «ادب مرد به ز دولت اوست»!

به گزارش «تابناک»، محمد مایلی کهن در روزهایی که فعلا هدایت تیمی را بر عهده ندارد، در چندین و چند جبهه در حال جنگیدن است؛ از یک سو،‌ بار دیگر اختلافات دامنه‌دار و قدیمی او و علی دایی از سال گذشته، شدت گرفته و او حتی برای پاسخ ‌دادن به علی دایی با لباس رفتگران در ورزشگاه ملوان بندرانزلی حاضر ‌و حتی در دادگاه محکوم به حبس شده؛ اما همچنان از موضعش علیه علی دایی پا پس نکشیده است.

در سوی دیگر و با پایان جام جهانی، کارکرد کارلوس کی‌روش در حکم یک مربی فرنگی احتمالا متوسط رو به پایین در نظر ایشان، موجب شده تا شمشیر را برای کی‌روش، فدراسیون و همه حامیان مرد پرتغالی از رو ببندد. همه این‌ها دست به دست هم داد تا در نخستین ساعات بامداد امروز، وقتی در لابلای پرونده بررسی وضعیت پرسپولیس در برنامه نود روی خط برنامه آمد، همه چیز را با هم آمیخت تا یکی از زشت‌ترین تصاویر ممکن را در ذهن مخاطبان این برنامه پرطرفدار ثبت کند.

آخرین باری ‌که محمد مایلی‌کهن در برنامه نود ظاهر شده بود ‌به یاد دارید؛‌‌ همان برنامه‌ای که در آن با ابراز علاقه به یک خواننده لس‌آنجلسی برای لحظاتی کنترل برنامه را از دست عادل فردوسی‌پور بیرون کرد؟

پس از آن بود که زمزمه‌های مبنی بر ممنوع‌التصویر شدن او بر سر زبان‌ها افتاد و البته این مربی پرسروصدا، چند وقتی، جایی در کنداکتور برنامه‌های ورزشی نداشت؛ اما بار دیگر شب گذشته مهمان تلفنی برنامه نود شد تا با ادبیاتی زشت، سرشار از عصبانیت و با توهین‌های پیاپی‌شان، یک برنامه زنده تلویزیونی پرطرفدار را پایین بیاورد.

 
هیچ گاه فراموش نمی‌کنیم کنفرانس خبری بازی تراکتورسازی و سایپا را در سال ۱۳۹۰ که محمد مایلی‌کهن به دلیل توهین‌ها و بی‌ادبی‌های تماشاگران، عنان از کف داد و اشک از چشمانش جاری شد. حالا چه شده که‌‌ همان مربی پایبند به اخلاقیات نمی‌تواند در یک برنامه زنده تلویزیونی احترام میلیون‌ها بیننده را نگه دارد؟

اما اگر از دعوای مایلی‌کهن و دایی ‌بگذریم، حاجی مایلی و طیف مربیان نزدیک به او بعد از جام‌جهانی از منتقدان سرسخت کارلوس کی‌روش شدند که انتقادات و عصبانیت آن‌ها در دو بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر کردند هم مشهود بود. آن‌ها در این میان بر این باور بودند که عادل فردوسی‌پور با سو‌ءاستفاده از افکار عمومی، سعی در ابقای کی‌روش دارد و حتی در محافل خصوصی خود صفت دلالی کی‌روش را هم به او می‌دادند.

همین مسأله موجب شد که مایلی‌کهن شب گذشته به فردوسی‌پور بگوید، «شما فوتبال ایران را به لجن کشیدید» و چندین و چند بار با خطاب کردن او با نام «کی‌روشی‌پور» هم او را از کوره به در کند و هم عصبانیت خود را از ماجرای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش نشان دهد؛ تلاشی که البته با واکنش خوب و به دور از جنجال فردوسی‌پور به نظر همچنان بر محبوبیت مجری توانای برنامه نود افزود.

محمد مایلی‌کهن همیشه در سال‌های گذشته نماد اخلاق در فوتبال ما بوده و در دسته مربیانی قرار می‌گرفته که خودشان را طرفدار اخلاق می‌دانستند. او البته برای اثبات اینکه پای اخلاقیاتش ایستاده، نمونه‌های فراوانی در تاریخ ورزشی ما دارد؛ اما حضور چند دقیقه‌ای او در برنامه شب گذشته نود و ادبیات زننده او تصویر واضح‌تری از آنچه واقعیت محمد مایلی‌کهن است، پیش‌روی ما ترسیم کرد.
اخبار ورزشی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------