اظهارات جالب کی روش بعداز انتخاب علی کریمی به عنوان دستیار در تیم ملی



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - کریمی‌ بال‌های خوبی برای پرواز دارد/ امارات مهم‌ترین حریف ایران است
کی‌روش: اگر به خاطر محبوبیت بود، پله را دستیارم می‌کردم نه کریمی/ امیدوارم مقابل من بازنده باشد!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: من کریمی را صرفا به خاطر محبوبیت دستیار خودم نکردم، اگر این‌طور بود پله را انتخاب می‌کردم.

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش و علی کریمی پس از انتخاب کریمی به عنوان مربی تیم ملی در نشست خبری حاضر شدند.

کی‌روش در این نشست خبری گفت: در درجه اول خوشامد می‌گویم. ما اینجا حاضر شدیم که علی کریمی را به عنوان عضو جدید کادر فنی تیم ملی انتخاب شده است و این افتخار را داشتم که با علی کریمی به عنوان بازیکن کار کنم. هیچ وقت نمی‌توان توانایی بالای کریمی و کمکی که در راه صعود به جام جهانی انجام داد، فراموش کنیم.

کی‌روش در ادامه نشست گفت: بعد از جلسه با کفاشیان تصمیم گرفتم که از علی کریمی دعوت به عمل بیاورم که عضو کادر فنی شود و باید از او تشکر کنم به خاطر قبول دعوت و اینکه به کادر فنی تیم ملی اضافه شدند. همین طور بنده از رئیس فدراسیون و دبیر فدارسیون باید تشکر کنم که زحمات زیادی کشیدند. هدف من  این است که دانش و تجارب خودم را به سرمربیان و مربیان جوان انتقال بدهم.

 

بعد از دی‌ماه سیاست تیم‌ملی و فدراسیون این است که درهای تیم ملی بر روی یک مربی جوان برای کارهای آموزشی دیگر باز خواهد شد. در این فصل سه هدف کلی داریم که در راستای آن حرکت می‌کنیم. هدف اول ما جام ملت‌های آسیاست.

وی ادامه داد: هرچه سریع‌تر باید عجله کنیم و کار را شروع کنیم زیرا رقبای ما مشغول آماده سازی خود هستند و ما باید تا ماه دسامبر شرایط تیم ملی را آماده کنیم. مهم‌ترین رقیب ما در گروه امارات است که 7 بازی دوستانه هماهنگ کرده‌اند، به علاوه مسابقاتی که در جام خلیج فارس انجام خواهند داد و همین طور تیم ملی قطر 6 بازی دوستانه هماهنگ‌ کرده‌ و ضمن اینکه آنها هم در جام خلیج فارس هم هستند. بحرین هم 6 بازی دارد و حضور در جام خلیج فارس هم هست.

 

برنامه ریزی برای حضور در جام ملت‌ها را باید انجام بدهیم. هدف اصلی ما همین خواهد بود و امیدوارم که همه اهالی فوتبال و فوتبال‌دوستان دست در دست هم بگذاریم و هرچه متحد‌تر در این راه پیش برویم و باز من از همه شما تشکر می‌کنم و از علی کریمی هم تشکر می‌کنم که این دعوت را قبول کرد و برایش آرزوی موفقیت در زمان مربیگری خواهم داشت و توصیه شخصی‌ام به او این است که همیشه سعی کند بیشتر برنده باشد. مطمئنا مربی نیست که در جهان همیشه برنده باشد اگر این اتفاق برای کریمی بیفتد؛ امیدوارم در تقابل من و کریمی او بازنده باشد.

کی روش در مورد اینکه به خاطر محبوبیت علی کریمی او را به کادر فنی تیم ملی دعوت کردید، گفت: در بین بازیکنان بزرگ تمامی بازیکنان بزرگ این پتانسیل را ندارند که مربی خوبی شوند. زمانی که علی کریمی را در زمین دیدم کیفیت‌های لازم یک بازیکن را داشت و تعهد کاری زیادی داشت و  فاکتورهای لازم برای رهبری یک تیم را دارد این جوان هستند و طراوت و شادابی لازم را دارد و سعی می‌کند متفاوت باشد. دانش من و تعهد او در مسیر مقدماتی جام ملت‌های آسیا می‌تواند کمک کننده باشد.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: دانشی که من دارم و تعهدی که کریمی در دوران بازیگری‌اش داشت مطمئنم می‌تواند در کنارم باشد و من تجربه و داشته‌های خودم را به او انتقال بدهم. تشنه یادگیری است و بسیار با انگیزه است و به همین دلیل توانایی‌ را دارد که تجربه بین المللی لازمه را یاد بدهد. به همین منظور من فکر می‌کنم با حضور یک مرد جوان و بازیکنان جوان بتوانیم یک مطلب و یک ویژگی متفاوت را برای فوتبال ایران خلق کنیم و معیار من برای انتخاب کریمی این مسایل است است. اگر فقط بحث محبوبیت بود این فاکتور به تنهایی به ما کمک نمی‌کند و اگر محبوبیت بهتر بود باید پله یا یکی از بازیکنانی این‌چنینی را به کادر فنی می‌آوردیم.

کی‌روش تاکید کرد:  شخصی احتیاج داشتیم که از این اعتماد ما استفاده کند و انگیزه داشته باشد و اشتیاق پرواز داشته باشد و من قول می‌دهم ومطمئنم که کریمی بال‌های خوبی برای پرواز دارد.
اخبار ورزشی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------