کی‌روش: کیفیت بازیکنان مهم است نه باشگاه



اخبار,اخبار ورزشی , سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

 

اخبار ورزشی - کی‌روش: کیفیت بازیکنان مهم است نه باشگاه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید در انتخاب بازیکنان دعوت شده برای اردوی تدارکاتی پرتغال به تکنیک، انگیزه و روحیه بازیکنان توجه کرده و مواردی چون باشگاه بازیکنان برایش مهم نبوده است.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش پیش از برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال ایران در پرتغال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر بخواهیم فهرست بازیکنانی را که به تیم ملی دعوت نشده‌اند را به ترتیب حروف الفبا بگویم، آنگاه باید از اول تا آخر نام آنها را بیان کنم.

او ادامه داد: من اینجا هستم تا درباره بازیکنانی که در حال حاضر به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند صحبت کنم؛ ما با 24 بازیکن عازم پرتغال می‌شویم و من فقط درباره آنها اظهار نظر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوالی در مورد دعوت نشدن هیچ‌کدام از بازیکنان پرسپولیس به اردوی تدارکاتی پرتغال گفت: باشگاه‌های دیگری هم هستند که هیچ بازیکنی در تیم ملی برای اردوی پرتغال ندارند. من بازیکنان را بر اساس باشگاه ‌آنها انتخاب نمی‌کنم بلکه بر اساس بازی، آنها را برای تیم ملی انتخاب می‌کنم.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد اینکه آیا بازیکنانی که بر علیه او حرف‌هایی را مطرح کرده‌اند شانسی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی دارند، اظهار کرد: من نمی‌دانم شما راجع به چه چیزی حرف می زنید. درهای تیم ملی فوتبال ایران بر روی همه بازیکنان باز است. همیشه بازیکنانی به تیم ملی می‌آیند و می‌روند. در این اردو نیز ما با 24 بازیکن عازم پرتغال می‌شویم می‌شویم و من هم فقط راجع به بازیکنانی که اینجا هستند صحبت می‌کنم.

او اضافه کرد: تیم‌هایی چون پرسپولیس، استقلال و سپاهان نیز با محدودیت نفرات روبرو هستند، حتی تیمی چون رئال مادرید نیز با این محدودیت مواجه است. من هم در تیم ملی نمی‌توانم بیشتر از 24 بازیکن را دعوت کنم. در حال حاضر من به این بازیکنان اعتقاد داشتم و آنها را به اردوی تیم ملی دعوت کردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال در مورد کیفیت اردوی پرتغال نیز گفت: به نظرم در این شرایط داشتن یک اردوی تدارکاتی بهتر از نداشتن آن است. اردو پرتغال را به این دلیل برگزار می‌کنیم که اعتقاد داریم یک فرصت آماده سازی و هماهنگی برای بازیکنان فراهم شده است.

کی‌روش افزود: دستاوردها و نتایج برگزاری اردو‌هایی چون پرتغال، وقتی که در اردوی آخر برای جام ملت‌های آسیا در استرالیا آماده می‌شویم، مشخص خواهد شد. برگزاری این اردو نیز فرصتی برای نشان دادن کیفیت بازیکنان و آماده سازی آنها و البته به نوعی تست گرفتن از آنها است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال ملاکش برای دعوت بازیکنان به تیم ملی چیست، اظهار کرد: برای من داشتن تکنیک، انگیزه، کاراکتر شخصیتی، طرز تفکر، روحیه و حرکت رو به جلوی بازیکن دارای اهمیت است. این اردوی آغاز مسیری برای جام ملت‌های آسیاست و امیدوارم شروع مناسبی برای این تورنومنت در اردوی پرتغال داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن دو ملیتی جدیدی به تیم ملی دعوت خواهد شد یا خیر، نیز گفت: فقط در شرایطی که یک بازیکن کیفیت لازم را داشته باشد، او را دعوت می‌کنم در غیر این صورت نمی‌توانم بازیکن جدیدی را تولید کنم!

کی‌روش در پاسخ به سوالی در مورد اینکه "لوسیانو ادینهو" بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تمایل به تغییر ملیت خود و حضور در تیم ملی فوتبال ایران را دارد نیز خاطر نشان کرد: من بارها در پرتغال و آفریقای جنوبی با چنین شرایطی روبرو شده‌ام. من فقط بازیکنانی را برای تیم ملی در نظر می‌گیرم که شهروند یک کشور باشند. البته هر اتفاقی که پیش از آن افتاده باشد به من ربطی ندارد و مساله‌ای بین آن بازیکن و فدراسیون فوتبال است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد پایین آمدن میانگین سن تیم ملی و اینکه آیا بازهم امکان‌تر جوان‌تر شدن آن وجود دارد نیز گفت: سوال اصلی پیر بودن و یا جوان بودن تیم ملی نیست. مهم، تیم ملی با کیفیت است. برای مثال سرمربی جدید پرتغال "کاروالیوی" 38 ساله را به تیم ملی پرتغال دعوت کرده است. اگر بازیکنی کیفیت لازم را داشته باشد، مطمئنا بازیکن خوب و موثری است. من به شناسنامه، رنگ پیراهن و هویت بازیکن کاری ندارم. برای من سن و سال و باشگاه بازیکن مهم نیست.

او تصریح کرد: من به بازیکنان خوب نیاز دارم. برای مثال وقتی من به دیدن دیدار تیم‌های صبا و سایپا می‌روم،‌ کار من در آنجا زیر نظر گرفتن دو تیم به عنوان باشگاه نیست، بلکه من برای زیر نظر گرفتن بازیکنان در پست‌های مختلف به دیدن بازی‌ها می‌روم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران شنب برای برپایی یک اردوی تدارکاتی و انجام دیدارهای دوستانه عازم پرتغال شدند .
اخبار ورزشی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------