با فرمول امیر قلعه نویی کدام تیم قهرمان نیم فصل می شود؟/ تراکتورسازی یک امتیاز هم بیشتر گرفته!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - با فرمول امیر قلعه نویی کدام تیم قهرمان نیم فصل می شود؟/ تراکتورسازی یک امتیاز هم بیشتر گرفته!

یازده هفته از این فصل لیگ برتر سپری شده و آمار نشان می دهد که تیم تراکتورسازی با مربیگری رسول خطیبی به قهرمانی نیم فصل نزدیک تر است.

 این نه به دلیل صدرنشینی تراکتورسازی و سه امتیازی که این تیم نسبت به استقلال پیش است بلکه به خاطر عملکردی است که این تیم در دفاع و حمله داشته است.

میانگین گل خورده تراکتورسازی در هر بازی کمتر از یک گل (81%) است و از سویی این تیم در هر بازی میانگین گل 1.91 را به ثمر رسانده. این نشان می دهد توازن بین خط دفاع و حمله در این تیم برقرار است و با میانگین کسب 2.81 امتیاز در هر پیکار شایستگی زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل دارد.

تراکتورسازی تا به اینجای کار نه گل دریافت داشته و به همراه تیم های نفت، پیکان و سپاهان و بعد از تیم های سایپا و فولاد صاحب بهترین خط دفاعی است اما در  حمله عملکرد این تیم به نسبت دیگر تیم ها متمایز بوده  و با به ثمر رساندن 21 گل صاحب بهترین خط حمله است...

فصل گذشته دیدید که تیم پرسپولیس با وجود عملکرد خوبی که در دفاع داشت و میانگین گل خورده اش در هر بازی نیم گل بود روی سکوی قهرمانی نرفت و این به خاطر عدم توازن بین خط دفاع و حمله بود. این نقیصه در تیم تراکتورسازی نه تنها به چشم نمی آید بلکه شاهد این هستیم که مردان تهاجمی به نسبت، عملکرد بهتری به نسبت مردان دفاعی دارند که این هم طبیعی است. تیمی که مدام حمله می کند گل هم می خورد.

اما می رسیم به استقلال که به دلیل همراه نداشتن همه بازیکنانش در خط دفاع میانگین گل خورده اش در هر بازی بیش از یک گل (1.09) است! از سویی در هر بازی معدل گل زده 1.72 را برای خود به ثبت رسانده و میانگین امتیازگیری اش 1.91 است. این تیم برای عبور از تراکتورسازی نیازمند عملکرد بهتر هم در خط دفاع و هم حمله است...

به زعم امیر قلعه نویی، سرمربی استقلال تیمی قهرمان خواهد شد که میانگین کسب امتیازش در هر بازی 2 امتیاز باشد و البته به مجموع باید یک امتیاز اضافه کرد. به عبارت ساده تر استقلال تا به اینجای کار که یازده هفته از بازی ها سپری شده می بایست 23 امتیاز کسب می کرد در حالی که 21 امتیاز کسب کرده اما تراکتورسازی 24 امتیازی است، یعنی یک امتیاز هم بیشتر از فرمول امیر قلعه نویی کسب کرده است.

سپاهان دیگر تیم مدعی قهرمانی در خط دفاع عملکردی مشابه تیم تراکتورسازی داشته و میانگین گل خورده اش در هر بازی 81% گل است اما در گلزنی عملکردش به نسبت تیم های تراکتورسازی و استقلال ضعیف تر است. معدل گل زده سپاهان در هر مسابقه 1.27 گل است یعنی کمتر از 1.5 گل در هر مسابقه. سپاهان برای قهرمان شدن باید در فاز حمله بهتر عمل کند که این قطعا موجب بهبود میانگین کسب امتیاز این تیم در هر بازی خواهد شد که الان 1.81 است.

در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد و شاید در هفته های باقی مانده تا نیم فصل جدول دستخوش تغییر شود که این نیازمند تغییر روش است که تغییر در نتیجه را به همراه خواهد داشت...

 

عملکرد سه تیم بالای جدول

تیم

میانگین گل خورده

میانگین گل زده

میانگین کسب امتیاز

1-تراکتورسازی

81%

1.9

2.18

2-استقلال

1.09

1.72

1.9

3-سپاهان

81%

1.27

1.81

 اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------