آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

سابقه فعالیت من در پرسپولیس بیشتر از دایی است / با دو بازیكن در حال مذاكره هستیم



اخبار,اخبار ورزشی , حمید درخشان

 

اخبار ورزشی - درخشان؛
سابقه فعالیت من در پرسپولیس بیشتر از دایی است / با دو بازیكن در حال مذاكره هستیم

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: «گزینه های ما سه یا چهار بازیکن است که دو نفر آنها از کامرون و صربستان هستند که امیدواریم در این زمینه به توافق برسیم.»

 حمید درخشان که از هفته گذشته در اردوی 50 نفری سرخپوشان در جزیره کیش حضور یافته، در خصوص پذیرفتن تصدی سرمربی گری تیم پرسپولیس، انتخاب مدیرعامل باشگاه، قرار داد با کی روش، جذب بازیکن جدید، انتقال باشگاه به بخش خصوصی صحبت های زیر را انجام داد:

* شما ادعا کرده بودید پرسپولیس بازیکنان خوبی نگرفته اما به رغم این موضوع سرمربی گری تیم را پذیرفته اید. فکر نمی کنید این اقدام نوعی فرار از مسئولیت تلقی شود؟
- برخی متوجه صحبت من نشده و بر اساس برداشت های خود آن را تحلیل و تفسیر می کنند. من گفته بودم بازکنان مصدوم و محرومی در تیم داریم که اگر آنها در تیم حضور داشتند تیم به نتیجه خوبی دست می یافت. با توجه به موجودیت تیم مسئولیت را پذیرفتم. برداشت غلط از سخنان من زمانی انجام گرفت که پس از بازی با سپاهان اعلام کردم که بازیکن نداشتیم اما منظور من همان بازیکنان مصدوم و محرومی بود که در تیم نبودند که بتوانند گوشه ای از بازی را گرفته و عصای دست تیم باشند.

* به نظر می رسد نتیجه پرسپولیس در هفته اخیر لیگ عصبانیت شما را درپی داشته و شما بازیکنان را تهدید به اخراج کرده اید آیا این موضوع صحت دارد؟
- این ادعا را رد می کنم. من عصبانی نبودم و هیچ کس را تهدید نکردم.

* آیا از ادامه ناکامی ها در تیم پرسپولیس نگران نیستید؟
- پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی این لباس را بر تن کرده اند. حق تیم این است که جایگاه آن ارتقا پیدا کند و به بالای جدول برسد. کسی از آینده خبر ندارد. تلاش ما بهتر شدن است و برای آن مبارزه می کنیم اعتقادم این است که با تلاش موفق خواهیم شد.

* شما در شرایطی مسئولیت تیم و جانشینی علی دایی را پذیرفتید که شرایط خوبی در آن حاکم نبوده و فشار هواداران زیاد است چطور شد که این مسئولیت را پذیرفتید؟
- من از کره دیگر نیامدم. من از پرسپولیسم و این تیم خانه من است. سابقه فعالیت من در این تیم بیشتر از دایی است. من فقط به خانه خود برگشتم. اعتراضی نبوده و هر جایی که حضور داشتم هواداران اصیل و تعصبی تیم استقبال خوبی از من داشتند چیزی از اعتراض به حضورم حس نکردم.

* چرا هیات مدیره تیم را وادار نکردید تا با علی دایی به عنوان یک پیشکسوت برخورد بدی نداشته و وی را برکنار نکنند؟ آیا در مورد این مساله با دایی صحبتی داشتید؟
- من در این خصوص تصمیم گیرنده نبودم. هیات مدیره تیم پس از انجام هشت بازی و کسب هفت امتیاز که نتیجه خوبی نبود تصمیم گرفت تغییری در هدایت تیم ایجاد کند. پس از برگزاری جلسات اجماع کلی بر تغییر و ایجاد تحول بود. دلیلی برای صحبت با دایی در این زمینه نبود.

* شما معترض بودید که بازیکنان زیادی از پرسپولیس به تیم دعوت نشده اند آیا فکر می کنید واقعا سرخپوشان بیشتری شرایط پیوستن به تیم ملی را دارا بودند؟
- بله، در تیم ملی بازیکنانی دعوت شدند که حتی در نیم فصل هم بازی نکرده اند اما حضور دارند. دست کم تعدادی از بازیکنان ما در فصل های مختلف بازی کرده اند، بنابراین باید به تیم دعوت می شدند. انتخاب کی روش در این مورد عادلانه نبوده و بازیکنانی به تیم ملی دعوت شدند که اصلا بازی نکرده اند. فکر می کنم دست کم سه یا چهار بازیکن تیم حق حضور در تیم ملی را داشتند.

* دلیل عدم کسب نتیجه مطلوب در تیم چه بوده است؟ آیا عملکردها یا شرایط بد مالی بوده است؟
- به گذشته برنمی گردم. هر دوره مشکل خاص خود را داشته. در این فصل تلاش داریم رو به جلو حرکت کنیم و با فکری راحت و تمرکز با موانع و مشکلات روبرو شویم. شرایط مالی تیم نیز تا به امروز خوب است و اگر اتفاقی پیش نیاید مشکلی نداریم.

* عملکرد کی روش را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا فکر می کنید پرداخت 300 میلیارد ریال به این سرمربی تا پایان جام جهانی 2018 اقدامی درست و منطقی باشد؟ نظرتان در بهره گیری از مربیان داخلی برای هدایت تیم ملی چیست؟
- در مصاحبه ها گفته ام ماندن وی باید منوط به کسب نتیجه مطلوب در جام ملت ها باشد و ادامه با وی براساس نتیجه عملکرد صورت گیرد، اما به نظر اینطور نشد و قرارداد به گونه ای دیگر بسته شده. به هر شرایط مسئولیت با فدراسیون فوتبال است و ربطی به ما ندارد. معتقدم عملکرد کی روش در جام جهانی موفقیت آمیز نبوده که بخواهیم راه را با وی ادامه دهیم. مربیان داخلی چیزی از خارجی ها کم ندارند، چرا آنها را کوچک فرض می کنیم. اگر امکاناتی که برای مربیان خارجی در نظر گرفته شده به ایرانی ها داده می شد به طور یقین موفقیت خوبی را بدست می آوردیم.

* حضور کریمی در کنار کی روش را چگونه ارزیابی می کنید؟ برخی می گویند برخورد مانند نمازی در انتظار کریمی هم است نظرتان در این مورد چیست؟
- بودن کریمی در کنار کی روش مفید است. او می تواند از تجارب این بازیکن بزرگ و با کیفیت و همچنین ارتباط خوب وی با بازیکنان در تیم استفاده کند. معتقدم اگر بخواهیم اسطوره ها را خرد کنیم عدالت در فوتبال رعایت نشده است. غیر ممکن است و هیچ گاه در مورد کریمی این رفتار صورت نمی گیرد.

* چرا انتخاب مدیرعامل باشگاه تاکنون صورت نگرفته است؟ واگذاری باشگاه به بخش خصوصی با مبلغ یکصد میلیارد تومان صحت دارد و شما با آن موافقید؟
- اعضا هیات مدیره در حال بررسی این موضوع هستند و هر چه زودتر این اقدام صورت بگیرد و مجموعه کامل بشود به نفع تیم خواهد بود. امیدوارم اگر انتقالی صورت می گیرد هر چه زودتر باشد و پرسپولیس از بلاتکلیفی وابسته به دولت بودن خارج شود و بتواند برای خود استقلال کامل داشته و تصمیم گیری کند.

* در چه پست هایی بازیکن جذب می کنید. برنامه شما پس از بازگشت از اردوی کیش چیست. آیا اردوی برون مرزی در برنامه دارید؟
- در شرایط فعلی اجازه جذب برای لیگ برتر و جام حذفی نداریم چرا که قانون اجازه نمی دهد اما در نیم فصل و به منظور تقویت تیم در تعدادی به مجموعه اضافه می کنیم. ما به بازیکنانی در پست های دفاع، هافبک و مهاجم نیاز داریم. با دو بازیکن در حال مذاکره هستیم. گزینه های ما سه یا چهار بازیکن است که دو نفر آنها از کامرون و صربستان هستند که امیدواریم در این زمینه به توافق برسیم. پس از بازگشت از اردو خود را برای جام حذفی آماده می کنیم. 50 روز تعطیل هستیم و فکر می کنم یک سفر برون مرزی داشته باشیم.

* چشم انداز تیم پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید و اگر موفق نشدید چه جوابی به هواداران خواهید داد؟ چه جایگاهی را به هیات مدیره وعده دادید؟
- در فوتبال کسی نمی تواند ضمانت بدهد. تلاش رسیدن به جایگاه مطلوب است و من قضاوت را به مردم می سپارم. به کسی وعده ندادم. رسیدن به جایگاه شایسته از اهداف من برای پرسپولیس است.

* با توجه به تجارب شما در عرصه فوتبال به عنوان بازیکن و مربی مهمترین مشکل فوتبال کشور را چه می دانید؟
- مشکلات زیادی در این عرصه وجود دارد هم در نوع نگاه و ساختار سازی تیم ها و باشگاه ها و هم بخش سخت افزاری و استفاده از داشته ها. معتقدم فوتبال حرفه ای ابزار حرفه ای می خواهد تا بستر رشد فراهم شود. هر کدام از مولفه ها کم باشد رشد با کندی روبرو خواهد شد و اگر امکانات مهیا باشد سرعت رشد زیاد خواهد شد و زمانی که احیا صورت نگیرد رشد ناچیز است.

* امکانات موجود در اردوی کیش را چگونه ارزیابی می کنید؟
- اگر قرار بر حضور همزمان چند تیم در این منطقه باشد نیازمند امکانات بیشتر هستیم. حضور همزمان مشکلاتی برای استفاده از زمین در پی دارد و به نظر تعداد سالن و زمین باید ارتقا پیدا کند. ما تمرینات خوبی را در طول اردو انجام دادیم و به درصدی که می خواستیم رسیدیم.
اخبار ورزشی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------