آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

کفاشیان دوباره اصلاحات فوتبال را دور می زند؟



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی ایران

 

اخبار ورزشی - کفاشیان دوباره اصلاحات فوتبال را دور می زند؟

برکناری سرمربی دوتیم ملی ایران ممکن است ، حاشیه امنیتی در افکار عمومی برای کمیته های فدارسیون ایجاد کند .اما اگر این اتفاق هم نیافتاد رییس نهایتا روسای کمیته هایش را برکنار می کند تا سراغ نفرات بزرگ تر نرود.کفاشیان به خوبی می داند که اصلاحات مورد نظر وزیر اگر تغییر دبیرکل و نواب رییس نباشدحتما تغییر سرمربی و روسای کمیته هاهم نیست . با این حال او تلاش می کند که همه چیز را تا پایان جام ملت ها به تعویق بیاندازد.

 تنها 72 ساعت پس از صحبت های وزیر ورزش درمورد اصلاحات فوتبال شایعه های گسترده ای در مورد تغییرات در فدراسیون فوتبال به گوش می رسد.

رسول دانشجو ، نلو وینگادا،  علی دوستی مهر و مهدی مهدوی کیا نفرات پایین دست در فهرست جابه جایی های فدراسیون فوتبال هستند. اولی که رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال است ، دومی سرمربی تیم ملی امید ،سومی سرمربی تیم ملی جوانان و چهارمی بازیکن سابق تیم ملی که می خواست به تیم جوانان کمک کند .

برکناری این 4نفر محتمل ترین تغییرات در فدراسیون فوتبال است تا نظرات اصلاحی وزارت ورزش را اجرایی کنند. تغییراتی که البته به این شکل مدنظر وزارت نبوده اما به نظر می رسد فدراسیونی ها تصمیم دارند به عنوان مسکن، از ان استفاده می کنند.

وزیر ورزش روز جمعه در مورد اصلاحات فوتبال گفت:« معتقدم اینکه مجمعی تشکیل شود و بحث عدم کفایت در دستور کار قرار بگیرد جایز نیست. ما معتقدیم باید اصلا‌ح‌طلبانه وارد بحث فدراسیون فوتبال شویم و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال کمک کنند تا این روند اصلاحات در فدراسیون انجام شود.»

این صحبت ها یک پیغام مستقیم برای رییس فدراسیون فوتبال بود. البته که وزیر برنامه ریزی برای این اصلاحات را خیلی قبل تر آغاز کرده بود. یعنی هرچند بعد از حذف تیم ملی امید ،جوانان و نوجوانان این بحث ها پیش آمد اما اختلاف نظروزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قدیمی تر است.
 
نزدیکان فوتبال به خوبی می دانند که وزیر ورزش دربحث اصلاحات تعدادی از ارکان فدراسیون را نشانه گرفته و لزوما در مورد تیم های پایه صحبت نمی کند . قسمت دیگر از صحبت های وزیر در روز جمعه به خوبی نظرش را نشان می دهد.

او در برنامه ورزش و مردم دوباره بحث استقبالش از تیم ملی در فرودگاه و انتقادهایی که به نظراتش شده را به میان کشید و اشاره کرد که جلوگیری از انتقادها نشان می دهد که منافع عده ای به خطر افتاده :« این واقعیت به مذاق کسانی که در حاشیه فوتبال هستند و شاید منافعی دارند خوش نیامد.این شرایط حاشیه امنی برای فوتبال ملی ایجاد می‌کند که دیگر کسی اجازه نقد کردن نداشته باشد و نمی‌توانیم دیگر حتی مربی تیم‌های امید و جوانان را نقد کنیم چرا که نقد وزارت دخالت در کار فوتبال می‌دانند و می‌گویند در کار یک سازمان مستقل دخالت نکنید که حاصل آن هم همین باخت‌های غیرمنطقی و دور از شأن می‌شود.»

واقعیت این است که وزارت ورزش در بحث فوتبال چه در مورد سرخابی و چه در مورد فدراسیون هدف هایی را برای تغییر تشخیص داده بود که خوب یا بد،درست یا غلط  تا امروز انجامش داده .محمدرویانیان ، علی فتح الله زاده و علی دایی هر 3 در سیستمی کنار گذاشته شدند که وزارت ورزش با واسطه بنا نهاده بود. 

تغییرات مورد نظر وزارت ورزش در فدراسیون فوتبال اما هیچ پیشرفتی ندارد. وزارتخانه البته ماجرای دخالت را به خوبی در نظر گرفته، از آن دوری می کند و فقط به فشارهای سیستماتیک بسنده می کند. اینکه وزارت ورزش بودجه تمدید قرارداد کی روش را نداشته باشد و اینکه حمایت دولتی از فدراسیون انجام نشود تمام فشاری است که فدراسیون تاامروزبه خاطر محبوبیت در افکار عمومی در قبالش ایستادگی کرده.

حالا و بعد از نتایج ضعیف، محبوبیت فدراسیون از میان رفته و به همین دلیل به نظر می رسد رییس ، در تیم های پایه اصلاحات را کلید زده است. اما اصلاحات مورد نظر رییس بیشتر شبیه یه یک نمایش برای کنترل افکار عمومی و رسانه ها می ماند تا اجرای خواسته های وزارت ورزش .

علی کفاشیان پیش از این هم نشان داده که چه تبحری در استفاده از برکناری ها به عنوان مسکن دارد. او فعلا دست به تغییر بزرگی نزده و به ارکان فدراسیون اجازه داده تا در مورد حوزه هایشان تصمیم بگیرند. هرچند آیت اللهی 7 روز قبل از سرپرستی تیم امید برکنار شده اما جلسه سه شنبه فدراسیون فوتبال تعیین کننده خواهد بود.

جلسه کمیته جوانان که درآن نلو وینگادا در مورد عملکرد تیم ملی امید توضیح خواهد داد. احتمالا جلسه بعدی هم در ارتباط با تیم ملی جوانان است و علی دوستی مهر و مهدوی کیا باید پاسخ بدهند.

برکناری سرمربی دوتیم ملی ایران ممکن است ، حاشیه امنیتی در افکار عمومی برای کمیته های فدارسیون ایجاد کند .اما اگر این اتفاق هم نیافتاد رییس نهایتا روسای کمیته هایش را برکنار می کند تا سراغ نفرات بزرگ تر نرود.کفاشیان به خوبی می داند که اصلاحات مورد نظر وزیر اگر تغییر دبیرکل و نواب رییس نباشدحتما تغییر سرمربی و روسای کمیته هاهم نیست . با این حال او تلاش می کند که همه چیز را تا پایان جام ملت ها به تعویق بیاندازد.

همان طور که نتیجه جام جهانی و عکس العمل مثبت افکار عمومی مدتی فدارسیون را از تغییرات نجات داد کفاشیان هم امیدواراست که با اصلاحات مقطعی خود و فدراسیون را به جام ملت های آسیا برساند و با یک نتیجه گیری خوب ،دوباره کنترل همه چیز را در اختیار بگیرد.
اخبار ورزشی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------