دروغ 580 میلیاردی؛ میانبر هدایتی برای رسیدن به پرسپولیس



اخبار,اخبار ورزشی , تیم فوتبال پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - دروغ 580 میلیاردی؛ میانبر هدایتی برای رسیدن به پرسپولیس

مالک باشگاه استیل آذین برای رسیدن به تیم محبوبش، بحث خرید تیم سوم شهر مادرید را پیش كشیده است.

در ادامه حضور عرب‌ها در فوتبال اروپا، چند ماه پیش یک گروه اماراتی برای خرید باشگاه ختافه پیشقدم شدند. آنها به اسپانیا رفتند و برای خرید این باشگاه با مدیران این تیم به مذاکره پرداختند.

نتیجه مذاکرات، توافق بر سر رقمی در حدود 90 میلیون یورو بود. این توافق به مرحله اجرا نرسید تا مسئولان این باشگاه همچنان به فکر فروش درصدی از امتیاز این باشگاه باشند.

حسین هدایتی در یک کنفرانس مطبوعاتی از مذاکره با مدیر فنی ختافه پرده برداشت. صحبت با مدیر فنی برای خرید نیمی از سهام ختافه. به نظر که یک شو بود تا واقعیت؛ چون مدیر فنی نقشی در فروش یک باشگاه اروپایی ندارد.

یک باشگاه حرفه‌ای مدیر دارد و اعضای هیات‌مدیره‌ای که تصمیمات کلان را می‌گیرند. یک مدیر فنی در جایگاهی نیست که بتواند در مورد فروش باشگاه حرفه‌ای مذاکره کند.

نکته بعدی اما رقمی است که برای خرید این باشگاه باید پرداخت شود. اگر فردی حقوقی تمام سهام این باشگاه را بخواهد باید مبلغی در حدود 90 میلیون یورو یا 450 میلیارد تومان هزینه کند. هدایتی اگر نیمی از سهام را می‌خواهد (البته فقط در حرف) باید 225 میلیارد در همان ابتدای کار بپردازد.


این از خرید. حالا می‌رسیم به هزینه‌هایی که یک باشگاه در سطح ختافه متحمل می‌شود. در فصل 2013-2012، هزینه حقوق بازیکنان این تیم مبلغی بالغ بر 23 میلیون یورو تخمین زده شده است. یعنی در حدود 115 میلیارد تومان.

برای فصل 2014-2013، این تیم برای حقوق بازیکنان مبلغی در حدود 26 میلیون یورو هزینه کرده است. سه میلیون یورو بیشتر از فصل قبلش. یعنی 130 میلیارد تومان به پول ایران. مثلا پدرو لئون، بازیکنی که از رئال مادرید به این تیم پیوست در ماه حقوق 45700 یورویی می‌گیرد که در سال می‌شود 548 هزار یورو. این فقط مبلغ قرارداد یک بازیکن است در یک فصل.

اگر با همان هزینه فصل قبل حساب کنیم، هدایتی برای حقوق و خرید نیمی از سهام باید مبلغی در حدود 355 میلیارد هزینه کند. اگر بخواهد کل سهام را هم بخرد باید 580 میلیارد از جیب مبارک خارج کند و بگذارد جلوی مسئولان این تیم تا بتواند امتیازی را بخرد.

این مبلغ هزینه‌ها بدون احتساب کادر فنی، تیم‌های پایه، تیم‌های ورزشی دیگر، رفت و آمد، نگهداری از زمین و البته حقوق کارمندان باشگاه در نظر گرفته شده است.

البته از این موضوع نگذریم که باشگاه درآمدزایی دارد و از انواع و اقسام راه‌ها می‌تواند بخشی از هزینه‌های خود را تامین کند.

نكته دیگر اینكه در اسپانیا به همین راحتی نیست که مالکیت یک تیم را به فردی حقوقی بسپارند. فردی که سهام می‌خرد باید پشتوانه‌های مالی بزرگ و مطمئنی داشته باشد.

آنجا شبیه ایران نیست که هر کسی بیاید و در فوتبال سرمایه گذاری کند، فقط به این دلیل که سرمایه‌ای در اختیار دارد. درست مثل حسین هدایتی که یک دوره آمد، استیل‌آذین را خرید، شکست خورد و هنوز بدهی‌های آن برایش باقی مانده و خبری از پرداخت هم نیست که نیست.

این سرمایه دار ایرانی باید بداند خرید باشگاهی لالیگایی مثل ختافه به همین راحتی‌ها نیست. شاید هدایتی می‌داند اما این نمایش را بازی می‌کند تا مسئولان، از او بخواهند تا به جای اسپانیا در ایران سرمایه‌گذاری کند.

او اینگونه می‌تواند به آرزو و هدف دیرینه خود برای حضور در یک تیم پرطرفدار برسد. می‌دانید که از کدام تیم حرف می‌زنیم؟
اخبار ورزشی - ایران ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------