پاسخ رسانه ملی به کفاشیان: استرس وارد نکنید!



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات لیگ برتر

 

اخبار ورزشی - پاسخ رسانه ملی به کفاشیان: استرس وارد نکنید!

«مطلبی که در قالب یک نامه از سوی آقای کفاشچیان اعلام شده بیشتر یک دلخوری است ولی ما درباره هر تصمیمی که می‌گیریم باید به این نکته توجه داشته باشیم که تعداد زیادی تماشاگر وجود دارد که ورزش و به ویژه فوتبال را از رسانه ملی دنبال می کند.»

به گزارش مهر، سیدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما درباره نامه ارسال شده از سوی علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه اجازه ورود دوربین‌های صدا و سیما برای ضبط مسابقات لیگ برتر فوتبال داده نشود، اینگونه واکنش نشان داد: ارتباط بین رسانه ملی و جامعه ورزشی کشور انقدر مستحکم و وسیع هست که اینگونه مسایل و مشکلات کوچک که بعضا پیش می‌آید این تعامل را که هم سرمایه جامعه ورزشی و هم رسانه ملی است، مخدوش نکرده و در راستای همین تعامل بتوان این مسایل را به بهترین نحو ممکن حل کرد.

وی ادامه داد: مطلبی که در قالب یک نامه از سوی آقای کفاشچیان اعلام شده بیشتر یک دلخوری است ولی ما درباره هر تصمیمی که می‌گیریم باید به این نکته توجه داشته باشیم که تعداد زیادی تماشاگر وجود دارد که ورزش و به ویژه فوتبال را از رسانه ملی دنبال می کند و این نکته حائز اهمیت است که تعداد زیادی مخاطب در اقصی نقاط مختلف کشور و خارج از کشور داریم که امکان حضور در استادیوم‌ها را ندارند و در نتیجه بازی‌ها را از تلویزیون تماشا می کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما با طرح این پرسش که آیا می‌توان این تعداد تماشاگر را از دیدن بازی‌ها محروم کرد؟ بیان کرد: پاسخ به این پرسش منطقا این است؛ که خیر. به همین دلیل تاکید می کنم این نامه از سر دلخوری است و این مشکل هم در راستای همان تعاملی که در ابتدای صحبت هایم بدان اشاره کردم، حل خواهد شد.

سهرابی اضافه کرد: رسانه ملی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در دهه اخیر تلاش بسیاری برای معرفی رشته های مختلف ورزشی انجام داده و اقدامات رسانه ملی در این دهه اخیر بارها و بارها از سوی مسئولان کشور از جمله کمیته المپیک، روسای فدراسیون‌ها، وزیر ورزش و جوانان و ...مورد تجلیل و تحسین قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی حتی در شرایط سخت اقتصادی هم توجه به ورزش را فراموش نکرده است، عنوان کرد: رسانه ملی با توجه به جایگاه ورزش و علاقمندان به ورزش دو شبکه تخصصی راه اندازی کرده و در دیگر شبکه‌ها هم گروه‌های ورزشی برنامه دارند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما افزود: ولی نکته ای که بدان تاکید مجدد می کنم این است که در هر تصمیم باید اولویت ما توجه به میل و نیاز مردم باشد. من به عنوان یک کارشناس رسانه می گویم این دلخوری ها بعضا بوده ولی برطرف می شود و موجب نگرانی نیست ولی باید در این میان نیاز و خواست مردم را درنظر گرفت.

سهرابی در پایان بیان کرد: به هر حال هر تصمیمی که گرفته و یا مطلبی که عنوان می‌شود باید به گونه ای باشد که به مردم استرس وارد نشود.

به گزارش مهر،‌ علی کفاشیان در نامه‌ای به مهدی تاج (رییس سازمان لیگ فوتبال) از وی خواست در صورت عدم توافق صداوسیما با فدراسیون فوتبال به دوربین های تلویزیونی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهد.

در این نامه آمده است: با توجه به جلسات مکرر و مکاتبه‌های متعدد صورت گرفته مبنی بر انعقاد قرارداد واگذاری حق پخش تلویزیونی با صداوسیما و نظر به پیگیری‌های یک ساله و از آنجایی که در راستای احقاق حقوق باشگاه‌ها و فوتبال کشور، دریافت حق پخش تلویزیونی به عنوان اساسی‌ترین منبع درآمد باشگاه‌ها به حساب می‌آید و با توجه به تاکیدهای کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر الزام فدراسیون‌های عضو و باشگاه‌های حرفه‌ای به دریافت این حقوق و عدم تحقق این امر، بدین وسیله به اتکای مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر و شرایط مالی به وجود آمده که پیش روی باشگاه‌هاست و با توجه به عدم انعقاد قرارداد جهت پخش تلویزیونی این مسابقات، از هفته جاری مسابقات لیگ برتر ورود هرگونه دوربین و تجهیزات مربوطه صداوسیما جهت ضبط و پخش مستقیم و غیرمسقیم مسابقات فوتبال، تهیه گزارش و خبر از روند برگزاری مسابقات جلوگیری به عمل آید.

در پایان این نامه نیز رئیس فدراسیون فوتبال ضمن عذرخواهی از عموم مردم و علاقمندان به فوتبال یادآور می‌شود در مسیر توافق و احقاق حقوق باشگاه‌ها و فوتبال کشور نهایت همراهی و تعامل انجام شده است اما از آنجایی که هیچگونه توافق و همکاری صورت نگرفته است مجبور به اجرای این تصمیمات هستیم.

اخبار ورزشی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------