گزارش تکان دهنده از تجارت کثیف با تعیین نتایج فوتبال ایران



اخبار,اخبار ورزشی ,فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - رونمایی از باند مافیایی، شرط‌بندی و قماربازی در نیاوران؛
گزارش تکان دهنده از تجارت کثیف با تعیین نتایج فوتبال ایران

قماربازها روی تعداد کرنرهای بازی، روی نتیجه بازی، تعداد اخطارها و اخراج‌ها شرط می‌بندند و هر هفته پول‌های کلانی در این تجارت کثیف جابه‌جا می‌شود.

مقر فدراسیون فوتبال ایران ساختمانی است در خیابان سئول و مقر سازمان لیگ در میدان شیخ بهایی واقع شده اما گفته می‌شود برخی نتایج فوتبال در قمارخانه‌ای در منطقه نیاوران تهران رقم می‌خورد.

باورش سخت است اما گزارش‌های رسیده از منابع مختلف، از وجود یک باند مافیایی شرط‌بندی در حاشیه فوتبال ایران خبر می‌دهد.

به گفته یک منبع آگاه، این باند مخوف مافیایی که مقرش میز پوکر یک قمارخانه در منطقه نیاوران تهران است، یک پایگاه اینترنتی برای قماربازی و شرط‌بندی راه‌‌اندازی کرده که این سایت را مراجع ذی‌‌صلاح فیلتر کرده‌اند اما گروه همچنان به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه می‌دهند و اعضا با "یوزر" و "پسورد"‌های خاص از طریق فیلترشکن به این پایگاه قمار‌بازی دسترسی دارند.


سردسته‌های این باند مافیایی در این قمارخانه که متعلق به شخصی به نام "ک.‌ الف" است، دور هم جمع می‌شوند و شرط‌بندی‌های لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران را مدیریت می‌کنند.

بازی‌هایی که پخش مستقیم دارد، از طریق همین مقر و بازی‌هایی که پخش تلویزیونی ندارد از طریق اپراتورهایی که در ورزشگاه‌ها مستقر می‌شوند، به شرط‌بندی گذاشته می‌شود.

قماربازها روی تعداد کرنرهای بازی، روی نتیجه بازی، تعداد اخطارها و اخراج‌ها شرط می‌بندند و هر هفته پول‌های کلانی در این تجارت کثیف جابه‌جا می‌شود.

یکی از افرادی که مدعی است پول زیادی در این بازار مکاره از دست داده، می‌گوید: «سردسته‌ها و سرشاخه‌های این باند مافیایی "ح.ش"، "ع.ف"، "پ.ف"، ش.ج" و شخصی به نام دکتر "م" هستند که رابط‌هایی نظیر "ع.‌م" و "الف.م" دارند و با کلاهبرداری و حقه، جیب مردم را خالی می‌کنند. آنها با همکاری "ک‌.الف" که صاحب قمارخانه منطقه نیاوران است، ابتدا پای میز پوکر و تخته و... برای مشتریان خود دام پهن می‌کنند و سپس آنها را به قمار فوتبال و شرط‌بندی بازی‌های لیگ برتر می‌‌کشانند.»

تا این جای کار هیچ ارتباطی به فوتبال ایران ندارد و قطعاً مراجع ذی صلاح و مأموران امنیتی با این افراد که در حال انجام کارهای خلاف قانون هستند، برخورد خواهند کرد اما موضوع وقتی مرتبط به فوتبال می‌شود که خبر می‌رسد این افراد در شرط‌بندی‌های کلان خود در نتایج فوتبال دست می‌برند.

به گفته یک منبع آگاه، وقتی مبلغ شرط‌بندی به 40 یا 50 میلیارد تومان می‌رسد، این افراد با صرف هزینه‌هایی روی نتایج بازی‌ها تأثیر می‌گذارند و زد و بندهای‌شان با برخی عوامل بازی‌های فوتبال انجام می‌شود.

به طور نمونه همین اواخر که یک تیم قوی‌تر در جام حذفی به یک تیم ضعیف‌تر باخته، شایعه شده این افراد با خرید چند بازیکن تیم قوی‌تر باعث رقم خوردن این نتیجه شده‌اند.

یعنی آنها ابتدا پول‌ها را در قمار فوتبال به سمت تیم قوی‌تر هل دادند و شرایطی را به وجود آوردند که شرط‌بندها روی برد تیم قوی‌تر شرط ببندند و آن وقت در قدم بعدی شرایط را برای برد تیم ضعیف‌تر فراهم کردند و از این راه ثروت کلانی به جیب زدند.

خبرنگار ما در حال تحقیق پیرامون زوایای مختلف این گزارش است و از سران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تقاضا دارد هرچه سریع‌تر با کمک نیروهای انتظامی، نهادهای نظارتی و حتی نیروهای امنیتی به این مسئله ورود کنند و اجازه ندهند چنین تجارت کثیفی در حاشیه فوتبال ایران پا بگیرد.

این دیگر مسئله قهر تماشاگر با فوتبال یا باختن به ویتنام و... نیست که قابل پشت‌گوش انداختن باشد. اگر قرار باشد یک عده قمارباز و شرط‌بند در نتایج فوتبال دست ببرند، فاجعه‌های بزرگی در راه خواهد بود.

متأسفانه انگار چند فوتبالیست سرشناس و چند چهره فوتبالی هم در این سایت شرط‌بندی روی نتایج فوتبال قمار می‌کنند که البته حتماً در گزارش‌های بعدی با مستندات و تصاویری که از برخی سران این باند مافیایی در اختیار داریم به این موضوع می‌پردازیم.

این تجارت کثیف باید ریشه‌کن شود و خبرورزشی در این راه آماده همکاری با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است.
اخبار ورزشی - خبر ورزشی

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------